Visning fleksibel ift. skærmstørrelse!
Fra : Søren Ribergård Møll~

Dato : 05-10-02 14:13

Hvordan laver man en side hvor visingen er auto-tilpasset ift. til brugerens
skærmstørrelse? (tekst og billeder)

--
Med venlig hilsen / Best regards,
Søren R. Møller

Fra : Niels Andersen

Dato : 05-10-02 14:56

Søren Ribergård Møller wrote in <anmoh5$fc7$1@news.cybercity.dk>:
> Hvordan laver man en side hvor visingen er auto-tilpasset ift. til
> brugerens skærmstørrelse? (tekst og billeder)

Det simple svar:
Sådan er sider helt automatisk. Du skal bare lade være med at ødelægge det.

Altså, det er en bivirkning af et eller andet du har lavet.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Jette

Dato : 05-10-02 19:31

"Søren Ribergård Møller" skrev:
> Hvordan laver man en side hvor visingen er auto-tilpasset ift. til
brugerens
> skærmstørrelse? (tekst og billeder)

Se her:
http://www.webtip.dk/artikler/strukturering.php

Mvh. Jette
--
http://www.webtip.dk - Alle kan lave en hjemmeside
Ny bruger af dk.fritid.dyr.kat? Opret din profil og se andres på

Fra : Søren Møller

Dato : 05-10-02 20:43

--
Tak til Jette, men det skal være sådan alt grafik automatisk skaleres (op og
ned) - godt nok vil det i nogle tilfælde blive pixeleret - men det er ok!

Fra : Niels Andersen

Dato : 05-10-02 21:28

Søren Møller wrote in <annfc2$k9b$1@sunsite.dk>:
> men det skal være sådan alt grafik automatisk skaleres (op
> og ned) - godt nok vil det i nogle tilfælde blive pixeleret - men det er
> ok! --

Her ville det jo være oplagt at bruge vektor-baseret grafik. Men den eneste
metode der reelt er brugbar[1] er flash.

Det du kan gøre er, at angive størrelsen i procenter. Hvis du kun angiver
bredde *eller* højde, så vil billedet beholde sine proportioner, i hvert
fald i de browsere jeg har testet det i.

[1] Der findes mindst 2-3 teknikker til at få vektor-grafik på en
"fornuftig" måde, men det bliver ikke brugt i praksis. Jeg har ikke
undersøgt hvorfor, det er nok pga. dårlig browser-understøttelse.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)