MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
WinXP kan ikke se disken
Fra : F.Larsen

Dato : 05-10-02 12:56

Hej

Har sat en IBM 18GB disk i en XP maskine og mit problem er at jeg ikke kan
se disken i disk manager. I device listen bliver disken vist korrekt.

Disken er sat i efter installationen, hvor der i forvejen sidder en 4GB som
primær master og en 500 MB som primær slave. Disken sidder som slave sammen
med en CDROM (sekundær master). Disken genkendes fint i BIOS.

Har prøvet disken i win2k maskine med hadddisk skuffe hvor den sad som
sekundær master og her kan jeg heller ikke se disken.

Jeg har fdisket den og formateret den med Win98 disk.

Hvad er der galt... disken virker fint bare ikke under win2k/winXP ...

--
Flemming

Fra : Mikael Schøler

Dato : 05-10-02 14:12

"F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har fdisket den og formateret den med Win98 disk.
>
> Hvad er der galt... disken virker fint bare ikke under win2k/winXP ...

Husk at tjekke at din IDE controller er sat til auto detection.. Ellers ser
den intet uanset hvad du sætter på.

Havde samme problem med en ny disk i w2k.. Hjalp da jeg fik sat min device 1
på min primary IDE controller til auto detection..:)

Mikael

Fra : F.Larsen

Dato : 05-10-02 14:46

"Mikael Schøler" <mik_s@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
1
> på min primary IDE controller til auto detection..:)

WinXP finder ellers harddisken korrekt under opstart "fundet nyt hardware"
.... og den bliver vist i device listen ... men altså ikke i diskmanager ...
?

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Rhodos/

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 05-10-02 16:48

"F.Larsen" wrote:

> [...]
>
> Jeg har fdisket den og formateret den med Win98 disk.
>
> Hvad er der galt... disken virker fint bare ikke under win2k/winXP ...

Hejsa
Er det måske noget med at den er formateret med FAT32, som NT/XP ikke kan "se"
!

Elmer

Fra : Madsen

Dato : 05-10-02 16:49

Jørgen Elmer skrev:

> Er det måske noget med at den er formateret med FAT32, som NT/XP
> ikke kan "se" !

Win2000 og XP understøtter både FAT(32) og NTFS-drev, så jeg tror
ikke at det er årsagen.

Madsen.