Mafia problem - Min computer rebooter
Fra : Marco Matruglia

Dato : 05-10-02 12:52

Jeg har lige anskaffet mig Mafia, og installeret det.
Jeg kan spille det fint i ca 20-30 min, og så genstarter min computer, ved
først at vise blå skærm i ca. 1/10 sekund, og derefter genstarter... Jeg
aner ikke hvad der kan være galt.

Mit system:
Windows XP Pro (Ingen updates). AMD Athlon XP 1900+ (1600MHz). 256MB
Kingston DDR PC2100 ram. nVidia GeForce 3 Ti500 64MB. Soltek SL75DRV.

Håber der er nogen der ved hvordan jeg kan løse problemet, da jeg virkelig
elsker spillet (i de 20 min det varer...)

- Marco

Fra : Benny Jensen

Dato : 05-10-02 13:02

Køre din computer ellers uden problemer ??? Eller er det en general fejl ??

Mvh
Benny

Fra : Marco Matruglia

Dato : 05-10-02 14:41

Ja, jeg har aldrig oplevet lignende problemer i andre spil/programmer..

> Køre din computer ellers uden problemer ??? Eller er det en general fejl
??

Fra : Seth

Dato : 05-10-02 14:02

> [...]
>
> Håber der er nogen der ved hvordan jeg kan løse problemet, da jeg virkelig
> elsker spillet (i de 20 min det varer...)

Varme problem?
Dårlige/defekte ram?

tjek din blok for fejl (www.memtest86.com) og mål din temperatur på din cpu

Seth

Fra : Michael Holm

Dato : 06-10-02 15:45

Dit grafik kort bliver for varmt.Jeg gætter på at den også er begyndt at
larme på det sidste. Det er fordi blæseren på dit grafikkort er smasket.

Pil skallen af computeren, og Sæt en ventilator til at blæse ind i maskinen.
Prøv så igen. Hvis den ikke cracher nu, *er* det et varmeproblem.

Hvis det er et varmeproblem (og det er det) så find den blæser der er død,
ved at stoppe dem en efter en, indtil du finder den der larmer. Skift den
så, eller behold systemet med ventilatoren og kabinettet åbent.

--Michael

Fra : Marco Matruglia

Dato : 06-10-02 20:59

Du kan meget let have ret, for min maskine har "symptomerne" du snakker om.
Mit grafikkort larmer af h*lv*d* til. Mange tak for hjælpen!

- Marco

Fra : Michael Holm

Dato : 07-10-02 07:02

Det er rart at kunne hjælpe.

Du har sikkert fundet ud af at det er svært at finde erstatnings blæsere til
grafikkort, men chippen.dk har dem vist nok.

--Mic