[ANM] bob hund - Studenterhuset, Aalborg 3~
Fra : Troels

Dato : 05-10-02 11:55

Så slutter bob hund deres lille danmarksturne af i Aalborg i torsdags, som
de selv sagde havde de valgt at lægge det bedste til sidst. Bandet lagde
ud med "Den Lilla planeten", der jo på en eller anden måde fungere ganske
udemærket som "velkommen-sang". Stille og rolig, så vi lige er i gang.
Derefter gik de over i "Sista beställningen", der med sine solide
disco-synth-bas-intro er en sikker partystarter (og en af mine favoritter).
Og det er nu lidt sjovt når bandet start forfra og forfra igen på den sang
og annoncere "Vi kann bare denna ene lät, och den spella vi hela aftonon".
Thomas Öberg var som altid (i følge rygtet. Jeg har kun selv oplevet dem
live en gang før, nemlig på Roskilde i år) i hopla, og lavede sine klassiske
"mikrofon-op-i-luften-ned-på-maven-ned-i-bukserne"-trick, megafon-skrigen og
klatrede halsbrækkende rundt på monitorene, omend det ikke gik helt så
voldsomt for sig som på roskilde, hvilket der nok tildeles også skyldes
publikumet lidt der ikke var helt så vilde og larmende (faktisk behøvede
Öberg slet ikke bede publikum om at "hold käften når jag talar"). Bandet bag
Öberg leverer selvfølgelig også en virkelig fed koncert, men holdt sig langt
mere i baggrunden, og leverer bare varen så Öberg kunne lave sine små
optrin. Ingen tvivl om hvem den absoluttet frontfigur i _det_ band er. Af
andre hits spillede bandet "Tra-la-la lilla molntuss", "Skall du hänga med?"
(hvorefter publikum til bandet morskab råber "jaaa!!), "I stället for musik:
forvirring", "Allseende ögat" der blevet indledt med noget i stil med "her
kommar en rigtig rocksang, på bara 1 minut och 26 sec.", "Nu er det väl
revolution på gång" og "min lön kommer 5 år for sent". Men jeg sanvede nu
"Mer än så kan ingen bli", "Det skulle vara lätt för mig att säga att jag
inte hittar men det gör jag, tror jag" og "Dansa efter min pipa".

Ud over de allerede omtalte små jokes fra Öbergs side, blev der selvfølgelig
delt "puss" ud til "publiken" samt da han meddelte at det bedste ved de
danske "lättöl" er at "man kann drycka ganske månge". "Det er et ganske tuff
jobb, men någan måste göre det".

Alt i alt en rigtig fed koncert. Jeg ser allerede frem til mit næste møde
med sveriges (i hård konkurrence med Kent) bedste band.

/Troels