"Contact Service" N3210
Fra : Palle Kaarsberg

Dato : 24-02-01 21:21

Hej

Efter at have forsøgt at unlocke min N310, der var låst med 1 lås, er alle 4
låse låst, og displayet viser bare "Contact Service".

Jeg har på www.mobile.box.sk fundet et program af samme navn, som skulle
kunne rette op på min tlf.

Er der nogen af jer der har erfaringer med det program? Eller har en god ide
til hvad jeg kan gøre,
for jeg har ikke kunnet få det til at virke.

Mvh

Palle

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 24-02-01 21:57

Palle Kaarsberg skrev:

>Efter at have forsøgt at unlocke min N310, der var låst med 1 lås, er alle 4
>låse låst, og displayet viser bare "Contact Service".

Jeg har også sådan en, heldigvis gik den anden igennem uden problemer.

>Jeg har på www.mobile.box.sk fundet et program af samme navn, som skulle
>kunne rette op på min tlf.

Hmm, der findes åbenbart flere programmer med det navn, fandt disse
to:
http://dirkgsm.bizland.com/eng_index.html
Og den du snakker om:
http://www.mobile.box.sk/showme.php3?hidedate=1&sortby=title&newsprj=nokia&newstype=software&id=3370

>Er der nogen af jer der har erfaringer med det program? Eller har en god ide
>til hvad jeg kan gøre,
>for jeg har ikke kunnet få det til at virke.

Der ligner, at man skal have et EEPROM-dump, så er det lige hvordan
man laver det. Det skal vel laves fra en telefon der virker (sådan en
har jeg :) Men hvordan? Jeg leder lidt videre..
--
venligst
/Lasse

Send gratis SMS med bekræftelse!
http://sms.fergusons.dk/

Fra : Phinox

Dato : 24-02-01 22:05

Samme er sket for mig.... og jeg er kommet frem til at telefonen skal
flashes...
Men dette kan tilsyneladende ikke ske vha. alm kabel..men et special kabel.
Samme som nogle service centre har.... dog er dette en skrabet udgave..men
opgradrings flashes skulle være muligt.....

Er i kontakt med englænder som overvejer at købe en sådan (koster £50+), så
det ender nok med jeg sender telefoner derovre og han fixer (mod betaling
self...)

-Phinox

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 24-02-01 22:06

Phinox skrev:

>dog er dette en skrabet udgave..men
>opgradrings flashes skulle være muligt.....

Der er den fætter her:
http://www.crownhill.co.uk/itm00011.htm

- men det ser ud til det ikke altid blot er at flashe EEPROMen igen.

Nogle i lille DK der har en sådan?

Fra : Phinox

Dato : 24-02-01 23:07

> Der er den fætter her:
> http://www.crownhill.co.uk/itm00011.htm
>
> - men det ser ud til det ikke altid blot er at flashe EEPROMen igen.
>
> Nogle i lille DK der har en sådan?

Tja...sikkert sådan een han snakker om...men ellers har jeg også set en på
denne side: (godtnok $150):

http://www.nokiaflasher.com/

-Phinox

Fra : kTTs

Dato : 25-02-01 00:18

> Der er den fætter her:
> http://www.crownhill.co.uk/itm00011.htm
>
> - men det ser ud til det ikke altid blot er at flashe EEPROMen igen.
>
> Nogle i lille DK der har en sådan?

Desværre, men har i prøvet hos Brinck Elektronik..? Der har de (svjh) både
eprom og wafer brændere..!

/ kTTs

Fra : Phinox

Dato : 25-02-01 00:33

> Desværre, men har i prøvet hos Brinck Elektronik..? Der har de (svjh) både
> eprom og wafer brændere..!
>

> / kTTs

Brinck Elektronik, hvem er de ?! evt. en url ?..... nogle der sælger eprom
og wafer brændere ?? eller tilbyder de at fixe ?

-Phinox

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-02-01 00:33

Tada! www.brinck.dk

>nogle der sælger eprom
>og wafer brændere ??

Ja.

>eller tilbyder de at fixe ?

Det tror jeg ikke.

Fra : Phinox

Dato : 25-02-01 00:37

Det var dælme hurtigt du reply'ede.. !!
men takker mange gange...

-Phinox

Fra : Richard Flamsholt

Dato : 25-02-01 01:49

"Phinox" <nikidotniki@hotmail.com> skrev:

>et special kabel.
>Samme som nogle service centre har....

Derfor beskeden "contact service": det er en spartansk udformet bydemåde
for "kontakt forhandleren".

Så vidt jeg ved er den eneste løsning på en "contact service"-telefon at
re-flashe den. Beskeden kommer fordi der under opstart er konstateret et
uhelbredeligt problem, såsom at selve softwaren er blevet korruptet. Det
kan måske forårsages af kortslutninger på stikket/bussen, som jeg kan se
folk ynder at gøre i forsøg på at unlocke telefonen.

--
Richard Flamsholt
richard@flamsholt.dk - www.richard.flamsholt.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 24-02-01 22:04

Lasse Hedegaard skrev:

>Men hvordan? Jeg leder lidt videre..

Øv, det ser ud til man skal have fat i noget ikke helt billigt
udstyr...
http://www.nokiauk.f2s.com/eeprom.html

55 £ for en EEPROM-Programmer man skal bruge :(