MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows Script
Fra : Thomas L. Christense~

Dato : 05-10-02 03:36

Hej gruppe

Jeg vil gerne aktivere en automatisk nedlukning af vores PC'er
via Opgavestyring - men jeg vil også gerne have at brugerne har
mulighed for at annulere nedlukningen, hvis de sidder og arbejder
på maskinen.

Jeg har lavet et script som laver en popup-boks der advarer
brugeren :

===
Dim WshShell, BtnCode
Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")

BtnCode = WshShell.Popup("Klik OK for at annulere automatisk
nedlukning... ", 60, "Automatisk nedlukning af PC om 60
sekunder", 48)

Select Case BtnCode
case 1   WScript.Quit
case -1   WshShell.Run "%windir%\RUNDLL.EXE
user.exe,exitwindows"
End Select
====

- men jeg har kun kunne finde ud af at lave en popup-boks med en
OK knap.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at have mulighed for at lave en
knap med teksten "Luk ikke computeren" eller "Annulér nedlukning"
eller noget andet der ikke er til at tage fejl af, i stedet...

Er det ikke muligt?

På forhånd tak

--
Thomas L. Christensen, Svendborg

Fra : RI.

Dato : 05-10-02 04:20

det kan du gøre hvis du bruger den mulighed der findes i prog. Tweak xp pro,
jeg lægger et billede op i dk. binaer, under tweak.hej

--
RI..

Fra : Thomas L. Christense~

Dato : 05-10-02 09:52

"RI." <dus@bluemail.dk> wrote:

>det kan du gøre hvis du bruger den mulighed der findes i prog. Tweak xp pro,
>jeg lægger et billede op i dk. binaer, under tweak.hej

Desværre kan jeg ikke bruge den mulighed... Ja, jeg glemte at
fortælle at det skal køre på Windows 98 SE. Ellers tak for dit
svar.

Thomas L. Christensen, Svendborg

Fra : BOH

Dato : 06-10-02 14:19

Thomas L. Christensen wrote:
> [...]
> via Opgavestyring - men jeg vil også gerne have at brugerne har
> mulighed for at annulere nedlukningen, hvis de sidder og arbejder

Hvis du kører XP:
shutdown -i -s -t 60 -c "Maskinen lukkes ned om 60 sek."

Handlingen annuleres med:
shutdown -a (kan evt. lave en genvej...)

Hvis det er W2K NT4 skal du have fat i ressouce kit.
Alternativt kan du hente PS-tools fra www.sysinternals.com som bla.
indeholder psshutdown.

Jeg har iøvrigt selv eksperimenteret med dette, men havde problemer med at
få maskinen til at lukke helt ned.

--
Mvh Morten

Fra : Thomas L. Christense~

Dato : 06-10-02 18:11

"BOH" <no@mails.thanx> wrote:

>Thomas L. Christensen wrote:

[script til automatisk nedlukning]

>Hvis du kører XP:

Det gør vi ikke...

>Jeg har iøvrigt selv eksperimenteret med dette, men havde problemer med at
>få maskinen til at lukke helt ned.

Hvad var problemet?

Jeg har droppet scriptet og har skrevet et C-program der
eksekverer kommandoen "RUNDLL.EXE user.exe,exitwindows" ved
hjælp af WinExec(). Det fungerer fint. Hvis der er et åbent
dokument, der ikke er gemt, vil maskinen ikke blive lukket og
data vil ikke blive mistet.

Thomas L. Christensen, Svendborg