[Windows] Tolkning af en netstat-udskrift
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-10-02 23:25

Hej alle

Jeg kører Windows98, 2 netkort, TCP/IP mod Stofanet og NetBEUI på
LAN. Ingen firewall.

Hidtil har jeg haft en 'ren' netstatus, men for nylig er der
kommet en UDP-linje hvis årsag og betydning jeg ikke forstår. En
frisk udskrift ser sådan ud:

Aktive tilslutninger

Proto   Lokal adresse   Fjernadresse   Status
TCP   2518363:4421   0.0.0.0:0   LISTENING
UDP   2518363:4421   *:*

(Jeg forstår godt adresser og porte.)

Hvis jeg kører TCP/IP på LAN, åbnes der for nogle porte til
internettet som man ikke selv kan lukke igen (bug i Windows).
Hvis jeg gør det, kommer der en 3-4 UDP-indgange i netstats
udskrift, men de plejede at gå helt væk når jeg gik tilbage til
NetBEUI.

--
Bertel