Har i også mange fejl i BF1942?
Fra : Thomas T

Dato : 04-10-02 22:38

Jeg bl.a. mange grafikfejl og rigtig mange lydfejl. Helt ufattelig lange
"load"-tider.
Har i nogen af de samme symptomer?

Jeg tror måske dette, ellers rigtig fede, spil er kommet på markedet lidt
for tidligt. Det er ikke helt gennemført nok som f.eks. MOHAA.

Mit system:
Xp-1600
512MB DDR
GF2 PRO
SBLive 1024

Ville det ændre meget på hastigheden og kvaliteten af grafikken, hvis jeg
købte et GF4 4200?

ThomasT

Fra : Connor

Dato : 05-10-02 06:46

JA. Mit system ligner dit og jeg har de samme problemer. Indtil nu er BF1942
een af de værste investeringer jeg har gjort i lang tid. Det må virklig
siges at være et p!ssedårligt produkt der ikke engang kan køre med et af
verdens mest udbredte grafikkort. (Gforce2 TI 64mb.) Allerede nu har jeg
brugt alt for lang tid på at få spillet til at køre ved at læse
nyhedsgrupper, supportfiler, opdatere og skifte drivere og rode i alverdens
indstillinger.
Indtil der kommer en løsning på at få spillet til at køre ordentligt på en
maskine der langt overgår de anbefalede krav, vil jeg gøre alt for at få det
solgt.

M.v.h

Ps. Havde jeg dog bare taget imod tilbuddet om at prøve piratudgaven først.

Fra : Connor

Dato : 05-10-02 06:58

Skal lige siges at jeg fik spillet d. 04-10

Fra : Lars Varming

Dato : 05-10-02 08:03

Produktet fejler såmænd en anelse, men det gør alle spil når de udkommer.
Den helt store synder er normalt Nvidia's skoddrivere, som ofte er så
incompatible, at man ikke skulle tro det. I såvel denne newsgroup som et hav
af forums har folk brokket sig over dette - især i kombination med BF1942.
Selv har jeg et ATI Radeon 8500 og har ingen problemer.

SoundBlaster Live kortet (som jeg også har) har før givet mig mange glæder.
Driverne til dette kort har også jævnligt været en joke - den seneste har
fx. sænket lydniveauet hos mig... ? Tidligere har jeg skulle skrue minimalt
op, før jeg havde god, høj lyd (ekstern forstærker), men efter en
opgradering til seneste driver, har jeg skulle skrue op til cirka 50% før
det er bare nogenlunde højt.

Jeg tror i første omgang at I skal rette jeres vrede mod de hardware
fabrikanter, som kører deres eget lille løb og har så travlt med at release
drivere, at den ene bliver værre end den næste.

Fra : Kurt Lund

Dato : 05-10-02 09:17

"Lars Varming" <lars@varming.org> skrev i en meddelelse
> [...]
release
> drivere, at den ene bliver værre end den næste.

Det køre perfekt hos mig selv i 1600x1200, men min er heller ikke den
mindste
P4 2,4
768 mb ram
Geforce TI 4600
SB live 1024

Men det køre også hos nogle af mine venner der har en
PIII 800
384 mb SD ram
Geforce2 MX 32 mb ram
i 800x600 uden problemer

Jeg tror det har lidt at sige hvordan ens pc er skuet sammen
For jeg har set en Bilka PC på
AMD XP 1800
384 mb ram DDR
Geforce2 MX 400 64 mb
SB live
kunne næsten ikke køre MOHHA
den kostede også kun 4000 kr

Og det er også et af de mest solgte spil lige nu
Spillet har da fejl, men det har alle spil når de udkommer.
Og Nvidia´s driver fejler ikke meget, det er vist meget være med ATI´s
driver
Det kan man da læse alle steder, de laver gode grafikkort men driver nej

Kurt

Fra : Martin Petersen

Dato : 05-10-02 09:06

"Connor" <connor@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
på en
> maskine der langt overgår de anbefalede krav, vil jeg gøre alt for at

Hvad vil du have for det?

- Martin

Fra : The X

Dato : 05-10-02 08:02

Jeg kører BF på min Celeron 1000 med et Asus Geforce 2 32MB og også på min
Celeron 300A med et Creative Geforce Annihilator som vist er et af de første
Geforce overhovedet. Og det kører fint , dog skal man i multiplayer justere
lidt på antal bots, AI mm. fo at det ikke hakker.
Begge kører 1024x768. Sidstnævnte dog i low grafik.

Dan

Fra : Kurt Lund

Dato : 05-10-02 09:00

> [...]
> SBLive 1024
>
> Ville det ændre meget på hastigheden og kvaliteten af grafikken, hvis jeg

Kurt

Fra : Connor

Dato : 05-10-02 12:51

Det er åbenbart ikke alle med Gforce 2 kort der har Problemer med at køre
det. Dog vil jeg stadig holde med Thomas T i at spillet er kommet i handelen
for tidligt. Vi ved godt allesammen at der altid er nogle små bugs der skal
rettes med et par patches som feks. MOHAA. Men det her synes jeg stadig
overgår mine værste forventninger af hvad spiludviklere og udgivere kan
tillade sig at sende i handlen når man tar i betragtning af de godt selv ved
det inden. Det kan efter min mening ikke være rigtigt at en stor del af os
gamere skal købe nyt hardware, bare fordi udviklerne ikke kan lave tingene
ordenligt.
Ikke for at tage hardwareproducenterne i forsvar.

Her har jeg kopieret en del af readme filen ud.

32 MB video cards with HW-T&L will be supported and should work.
If you do have such a card and experience problems please
report type of card and drivers used.

These are known to have issues:

Hercules Prophet FDX 8500 LE AGP 64MB ATI Radeon 8500

Nvidia GeForce2 Integrated GPU AGP 32MB Nvidia nForce
(nForce)

ATI Radeons
- Some cards in the Radeon family may have graphical issues such
as texture flicker and some drop-out. By the time you read this
the latest drivers form ATI should be available to address these
issues.

SETTING 16-bit
- Setting the color depth to 16 bits will give you more flickering
(z-buffer errors).

- When playing the game with 16-bit you might experience
flickering on the buildings if LIGHTMAPS under video options
is turned on.

- VIDEO SETTINGS
Read the section Improving Gameplay Performance below to help
minimize some of the above video card issues.

Cards that are not HW-T&L compatible will not be supported!

Known soundcard issues:
AOpen AW320 PCI Audio PCI Windows 2000
All sounds (vehicle, gun, etc.) cut in and out while in a game.
The computer will also randomly briefly flash a blue screen error
message right before the computer re-boots while in a game.

Aureal Vortex PCI Windows XP
Aureal Vortex 2 PCI Windows XP
Aztech A3D PCI Windows XP
Diamond Monster Sound II MX300 PCI Windows XP
Turtle Beach Montego A3D Xstream PCI Windows XP
Turtle Beach Montego II PCI Windows XP
Turtle Beach Montego II Quadzilla PCI Windows XP

The seven cards above all experience the following:
Vehicle sounds are distorted. This includes tanks, jeeps, AA-
guns, etc. Voices play too fast.

Yamaha Xwave-192 PCI
Sounds cut in and out intermittently during gameplay. Engine noise
will turn off and on.

Avance AC97 PCI
Voices and soundfx will be sped up.
This is known as the 'chipmunk effect.'