Malawi yngel pris?
Fra : Christian H

Dato : 04-10-02 21:23

Hej

Har fået en ordentlig bunke unger, og har nu besluttet mig for at sælge de
fleste.
Er der en "grundregel" for hvad prisen ved privatsalg ligger på ift. feks.
flyvefisken's priser?

mvh
Christian H

Fra : Carsten Gall

Dato : 05-10-02 02:45

Christian H <ch@gimp.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ankt5a$f9u88$1@ID-159118.news.dfncis.de...
> [...]
> fleste.
> Er der en "grundregel" for hvad prisen ved privatsalg ligger på ift. feks.

Der er slet ingen regel med hensyn til hvad man tager for fisk i privat
salg.

Jeg har gennem årene solgt rigtigt mange fisk, og de fleste til
Planteimporten og
Ciklidecentret, fordi jeg der har haft valg muligheden, varer eller penge,
den mulighed
fandtes ikke i Flyvefisken, nu har sidstnævnte fået ny ejer, så jeg kender
ikke praksis nu.
I Planteimpoten fik jeg 1/3 af udsalgsprisen, og det synes jeg er er god
rette snor, til hvad priserne er
i privatsalg.

Carsten

Fra : Christian H

Dato : 05-10-02 07:38

"Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> wrote in message
> I Planteimpoten fik jeg 1/3 af udsalgsprisen, og det synes jeg er er god
> rette snor, til hvad priserne er
> i privatsalg.
>
> Carsten

Takker, det var noget i den stil jeg var ude efter.

Christian H

Fra : Charlotte & Carsten

Dato : 05-10-02 10:28

Hvilken fisk er der tale om ?.

Charlotte & Carsten

Fra : Christian H

Dato : 05-10-02 12:11

"Charlotte & Carsten" <Herfoelge@Andersen.tdcadsl.dk> wrote in message
> Hvilken fisk er der tale om ?.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Charlotte & Carsten

Ved ikke om det er mig du spørger, men her svarer jeg.

Metriaclima estherae
Pseudotropheus demasoni
Labeotropheus trewavasae mc+ob forældre

Jeg har unger efter dem alle.

Christian H

Fra : Brizz

Dato : 05-10-02 16:57

> Metriaclima estherae

Er det F1'ere?
og hvor store er de nu?

Brian

--
www.gronaerten.dk

Fra : Christian H

Dato : 05-10-02 17:04

"Brizz" <bs@(fjernmig)gronaerten.dk> wrote in message

> Er det F1'ere?
> og hvor store er de nu?

Forældrene er f1'ere.
Ungerne er lige nu 1 cm(næsten lige spyttet ud)

Christian H

Fra : Brizz

Dato : 05-10-02 17:16

> Forældrene er f1'ere.
> Ungerne er lige nu 1 cm(næsten lige spyttet ud)

Ok så er det ligemeget..held og lykke med dem.

Brian
--
www.gronaerten.dk

Fra : Christian H

Dato : 05-10-02 17:22

> Ok så er det ligemeget..held og lykke med dem.

Ja, de er heller ikke sat til salg endnu.
Når de bliver det vil du se dem i salg's ng'en.
Ville bare lige forberede mig lidt på prisen.

Christian H

Fra : Carsten Gall

Dato : 05-10-02 23:27

Christian H <ch@gimp.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ann3ct$fgjf6$1@ID-159118.news.dfncis.de...
> "Brizz" <bs@(fjernmig)gronaerten.dk> wrote in message

Ikke for at tage modet fra dig, men M. estherae er ikke en fisk der
indbringer
ret meget når de sælges, med mindre de er extremt røde.

Carsten

Fra : Christian H

Dato : 06-10-02 08:23

> Ikke for at tage modet fra dig, men M. estherae er ikke en fisk der
> indbringer
> ret meget når de sælges, med mindre de er extremt røde.

Hmm, har ca. 15 unger af dem lige nu, og det ser ud til at 3 mere går med
yngel i munden.
http://www.gimp.dk/autoimg/aquarium/estheraesmall.jpg
Er den lidt eller meget rød?

Christian H

Fra : Carsten Gall

Dato : 06-10-02 09:32

Christian H <ch@gimp.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:anoo6j$g0s9u$1@ID-159118.news.dfncis.de...
> "Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Hmm, har ca. 15 unger af dem lige nu, og det ser ud til at 3 mere går med
> [...]

Den ser ud til at være midt imellem.

Carsten

Fra : Brizz

Dato : 06-10-02 09:35

> Hmm, har ca. 15 unger af dem lige nu, og det ser ud til at 3 mere går med
> yngel i munden.
> http://www.gimp.dk/autoimg/aquarium/estheraesmall.jpg
> Er den lidt eller meget rød?

Hmm sammenlignet med mine som kan ses på min hp er den vist meget normal.
Brian
--
www.gronaerten.dk

Fra : Brizz

Dato : 06-10-02 09:33

> Ikke for at tage modet fra dig, men M. estherae er ikke en fisk der
> indbringer
> ret meget når de sælges, med mindre de er extremt røde.

Slet ikke derfor.. for i forvejen er det vist ikke en guldgrube at være
malawi yngler i mindre omfang
Men alt hvad jeg har i mit akvarie lige nu er VF så derfor ville jeg kunne
gå med til F1 men ikke mindre. Det kan godt være jeg underlig når jeg nu
synes sådan. Men den tanke har jeg nu fået så sådan er det bare, Men ellers
tak for tippet

Brian
--
www.gronaerten.dk

Fra : J@N

Dato : 05-10-02 08:11

"Christian H" <ch@gimp.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fleste.
> Er der en "grundregel" for hvad prisen ved privatsalg ligger på ift. feks.

Hvad med at spørge i Flyvefisken, de må være de nærmeste til at vide det

Jan

Fra : Christian H

Dato : 05-10-02 07:29

"J@N" <itjf@nospam.dk> wrote in message news:anlvmj$48f$1@sunsite.dk...
> "Christian H" <ch@gimp.dk> skrev i en meddelelse

feks.

> Hvad med at spørge i Flyvefisken, de må være de nærmeste til at vide det

Eftersom jeg spørger efter priser på privatsalg spørger jeg her i "privaten"
hvad andre sælger deres fisk til.
Spurgte jeg i flyvefisken, mener jeg ikke jeg ville få den rette vurdering,
da de kunne opfatte mig som konkurrent.

Måske jeg tager fejl, men det var min forklaring på hvorfor jeg spørger her
og ikke der!

Christian H