MS Windows
briani 27239
Hjælp til Windows 2000
Fra : Signman

Dato : 04-10-02 21:06

Hej .

Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan man fjerner de små irreterende
ikoner (programmer) som lægger sig nede i proceslinjen ved siden af uret.
Der er en masse programmer der lægger sig med deres ikon dernede. Og mange
af dem bruger jeg sjældent. Jeg kan ikke finde ud af hvordan man fjerner
dem, er der nogen der kan hjælpe mig...????
Jeg kører med Windows 2000
Mvh

Jens

Fra : Madsen

Dato : 04-10-02 21:13

Signman skrev:

> [...]
> deres ikon dernede. Og mange af dem bruger jeg sjældent. Jeg kan
> ikke finde ud af hvordan man fjerner dem, er der nogen der kan

Det nemmeste er at bruge MsConfig fra Win98 eller WinXP. Den fra
Win98 kommer med nogle fejlmeddelelser når man starter den på
Win2000, men hvis man blot ignorerer disse meddelelser, så kan
den sagtens bruges på Win2000 til at slukke for de programmer
som kører i baggrunden og som bliver startet med Windows.

Kent Oldhøj har tidligere henvist til følgende link her i gruppen:
<http://oldhoj.dk/msconfig.exe> Den skulle vist fungere fint på
Win2000. Kør den og kig under Startup-fanebladet. Her kan du så
slukke for de programmer du ikke har brug for.

Madsen.

Fra : Signman

Dato : 04-10-02 22:03

> [...]
> Win2000. Kør den og kig under Startup-fanebladet. Her kan du så
> slukke for de programmer du ikke har brug for.

Virker fint. Dejligt nemt. Takker mange gange.......

Mvh

Jens

Fra : Peter Loumann

Dato : 04-10-02 22:11

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:

>Det nemmeste er at bruge MsConfig

Ja, bestemt. Men først efter, at man har gjort to andre ting:
- gået de enkelte programmers 'options' igennem for at se, om man ikke
kan fravælge det der
- fjernet genveje i Menuen Start | Programmer | Start

Ellers risikerer man bare, de kommer igen.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Madsen

Dato : 04-10-02 22:30

Peter Loumann skrev:

> - gået de enkelte programmers 'options' igennem for at se, om man
> ikke kan fravælge det der
> - fjernet genveje i Menuen Start | Programmer | Start
>
> Ellers risikerer man bare, de kommer igen.

Korrekt.

Madsen.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-10-02 21:12

"Signman" <buro@mail.dk> wrote in message
> Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan man fjerner de små irreterende
> ikoner (programmer) som lægger sig nede i proceslinjen ved siden af uret.

Der findes en util der hedder Effective Desktop. Den kan 'hide' det du ikke
gider kigge på. Bruger den selv og er meget tilfreds.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : SirPeter

Dato : 05-10-02 13:13

Hej Jesper
Ser ud til at programmør (www.ministars.com/ed/index.asp )
af nævnte program, har valgt at lukke ned,samt fjerne hans software fra alle
kendte share/freeware sites.
Har du evt en link, eller kan jeg lokke dig til at vedhæfte?, er MEGET
interesseret i Effective Desktop !

Mvh Peter

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-10-02 16:44

"SirPeter" <pas@city.dk> wrote in message
> Har du evt en link, eller kan jeg lokke dig til at vedhæfte?, er MEGET
> interesseret i Effective Desktop !

Jeg skal se om jeg kan finde den...

Fra : BOH

Dato : 06-10-02 14:26

Signman wrote:
> [...]
> ved siden af uret. Der er en masse programmer der lægger sig med
> deres ikon dernede. Og mange af dem bruger jeg sjældent.
[snip.]

Ikonerne repræsenterer programmer som er startet med windows.
Man kan i mange tilfælde opsætte det pågældende program til ikke at vise sig
i system tray.

--
Mvh Morten