xXx
Fra : thomas tomcat

Dato : 04-10-02 20:48

Nu har alle jer dvd freaks snakket om denne film i flere uger. Og traileren
så jo okay ud.

Så jeg smuttede lige ned og så den i Odense BaneBios store sal i aftes.

Tak for kaffe. Min hjerne var koblet fra i næsten 2 timer. Hvilket var lige
hvad jeg ønskede mig igår.

Årets drengerøvsfilm, årets brianfilm, actionbrag. Hurtige våben, damer,
biler, mc'er, støjlydspor, eksplosioner, stunts, plothuller, utroværdige
crowdscener. Det skinner igennem, at de medvirkende har moret sig rigtig
meget. Vildt meget. Og DET er troværdigt. Og det smitter på tilskueren.

Jeg hyggede mig storartet.
--hvis der er nogen actionfans i huset, som ikke har set den, så gør digselv
en tjeneste og gør det NU. Mens den stadig vises i en sal med stor lærred &
lyd.

anbefales
anbefales
anbefales

Der kommer helt sikkert både en 2er og en 3er.

Fra : Peden

Dato : 04-10-02 23:42

> Der kommer helt sikkert både en 2er og en 3er.
Ja de er bestilt, og Vin Diesel har sagt ja til at medvirke ;)

mvh
Peter Risager

Fra : Peter B. Juul

Dato : 05-10-02 01:23

"Peden" <peden@anarki.dk> writes:

> Ja de er bestilt, og Vin Diesel har sagt ja til at medvirke ;)

XXX II og XXX III

Hmm...
--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."

Fra : Peter Brodersen

Dato : 05-10-02 15:38

On 05 Oct 2002 02:23:11 +0200, pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B.
Juul) wrote:

>XXX II og XXX III

.... og om ca. tyve år skal vi så se XXVII, XXVIII og XXIX

Gu' ve' om tribal-tattoo's er seje til den tid... (men okay, jeg er
påvirket af lige at have læst Ud&Se)

--
- Peter Brodersen

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 05-10-02 22:49

Indgangsscenen er tempo, smadret Corvette og Rammstein i højtaleren.
Jeg var allerede solgt, men glædede mig nu til at se resten.

Historien og setuppet lugter klart af 007. Dette skjuler de for så
vidt
heller ikke. Men xXx har alligevel noget andet som 007 ikke har.
Den er mere upoleret, mere ungdommelig og ikke mindst mere rå.

Den går rent ind hos mig som en rigtig drengerøvsfilm.
Den har nogle små ting som trækker lidt ned. Den kunne vinde rigtig
meget på en ekstra tur igennem klipperummet. Den har momenter hvor
den går lidt i tomgang. Dette ødelægger dog ikke filmen, men gør den
lidt
ujævn. Skuespillerne kunne også være lidt bedre, men omvendt ser jeg
det som en styrke at det ikke er kendte skuespillere (udover Jackson).
Vin Diesel passer perfekt til denne rolle, måske vor tids Willis?

Stuntsene er i særklasse for fede. Jeg kan ikke mindes at have set en

fed og lang lavine-scene!! Men ved aldirg hvad han finder på, men man
ved
det bliver for vildt.
Soundtracket er kanon - det bedste siden Matrix. Navne som Rammstein,
Queens of the stoneage, Orbital og Moby siger vist alt.
Og så kan jeg godt lide at den foregår i Prag det meste af tiden. Det
giver
en anden stemning til actionfilm. Ligesom jeg synes det er kanon i The
Bourne Identity.

Jeg glæder mig allerede til xXx 2, som er i støbeskeen!!
(****)

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Zeki

Dato : 05-10-02 23:42

> Stuntsene er i særklasse for fede. Jeg kan ikke mindes at have set en
> så fed og lang lavine-scene!!

Men det kan jeg: I James Bond filmen 'I hendes majestæts hemmelige tjeneste'
:))

Zeki

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 05-10-02 23:44

On Sun, 6 Oct 2002 00:41:42 +0200, "Zeki" <zeki@NOSPAMimage.dk> wrote:

>Men det kan jeg: I James Bond filmen 'I hendes majestæts hemmelige tjeneste'

Kan godt huske den. Jeg synes faktisk ikke den var så ringe endda. Men
den slår nu ikke scenen i xXx

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Zeki

Dato : 06-10-02 01:56

tjeneste'

> Kan godt huske den. Jeg synes faktisk ikke den var så ringe endda. Men
> den slår nu ikke scenen i xXx

Det er vel smag og behag mht hvad der slår hvad. I XXX lavine-scenen så jeg
en masse CGI, hvorimod det i Bond filmen, som er fra 1969, virkede meget
mere nærværende nu hvor sneen og stuntfolkene på ski rent faktisk var ægte.

Nå ja, så var der forresten også en lavine i den seneste Bond film ' The
World is not enough', hvor indledningen til ski-scenen pudsigt nok var en
hyldest til selvsamme i 'I hendes majestæts hemmelige tjeneste'.

Zeki

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 06-10-02 09:36

On Sun, 6 Oct 2002 02:56:24 +0200, "Zeki" <zeki@NOSPAMimage.dk> wrote:

> [...]
>mere nærværende nu hvor sneen og stuntfolkene på ski rent faktisk var ægte.

Det har du da ganske ret i. Der er vel kvaliteter i begge, bare
forskellige.

>Nå ja, så var der forresten også en lavine i den seneste Bond film ' The
>World is not enough', hvor indledningen til ski-scenen pudsigt nok var en
>hyldest til selvsamme i 'I hendes majestæts hemmelige tjeneste'.

Oki, det var jeg faktisk ikke klar over.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : thomas tomcat

Dato : 07-10-02 16:02

in article kTLn9.75395$Qk5.3253796@news010.worldonline.dk, Zeki at
zeki@NOSPAMimage.dk wrote on 06/10/02 2:56:

> I XXX lavine-scenen så jeg
> en masse CGI

D gjor' je osse! D gjor' je osse!
Men når jeg havde set motorcykelhoppene i starten, gjorde det ikke noget: Så
ved man lissom, hvad man skal forvente.

Og den gode energi holdt hele filmen igennem (Hvorimod i fx. Titanic var det
noget, der trak ned. Måske fordi dens helheds-feeling var tung, lang,
misantropisk, for lidt glimt i øjet. Hvilket der er masser af i xXx. EX. Da
han stopper lommerne med cocablade = højt skum)

Fra : thomas tomcat

Dato : 07-10-02 15:56

in article 1VJn9.75002$Qk5.3244288@news010.worldonline.dk, Zeki at
zeki@NOSPAMimage.dk wrote on 06/10/02 0:41:

> Men det kan jeg: I James Bond filmen 'I hendes majestæts hemmelige tjeneste'
> :))

Som iøvrigt osse er _lidt_ rå: Er det ikke den, hvor een af de forfølgende
håndskurke ski-hopper lige ned i en sne-makulator,... som derpå ses sprøjte
flere kvadratmeter blodsne ud?

Fra : Zeki

Dato : 07-10-02 16:07

> Som iøvrigt osse er _lidt_ rå: Er det ikke den, hvor een af de forfølgende
> håndskurke ski-hopper lige ned i en sne-makulator,... som derpå ses
sprøjte
> flere kvadratmeter blodsne ud?

Dette er korrekt!

Zeki

Fra : Tenzel Kim

Dato : 06-10-02 13:31

Morten Bowman Hansen wrote:

> Stuntsene er i særklasse for fede. Jeg kan ikke mindes at have set en
> så fed og lang lavine-scene!! Men ved aldirg hvad han finder på,

> men man ved det bliver for vildt.

Hmm, jeg syntes nu det var helt omvendt. I starten af enhver ny scene
som f.eks. lavinescenen vidste man stort set hele tiden præcis hvad der
ville ske. Man skulle bare forestille sig hvordan scenen kunne
overdrives mest muligt uden at lade små marsmænd dukke op og man ville
få ret. For mig var action-scenerne intet andet end uoriginale
overdrivelser af tidligere Bond-scener og jeg savnede virkelig en egen
stemme i filmen istedet for bare en overblæst Bond-film.

Havde det været en film der ville parodiere Bond ville disse
overdrivelser ha været ganske fine men som en slags arvtager til Bond
manglede den originalitet og uden det virkede den på mig mest af alt som
en årlig kopi af en Bond-film uden disses charme og finesse ( well, det
havde flere af de gamle Bond-film i hvert tilfælde :) )

> Soundtracket er kanon - det bedste siden Matrix. Navne som Rammstein,
> Queens of the stoneage, Orbital og Moby siger vist alt.

Soundtracket vil jeg dog give dig ret i passede godt til filmen og
hermed mener jeg ikke at jeg syntes det var dårligt fordi jeg ikke kunne
lide filmen.

> Ligesom jeg synes det er kanon i The Bourne Identity.

Se DET var til gengæld en kanon film der formåede at være sig selv og
ikke bare en kopi af andre.

> Jeg glæder mig allerede til xXx 2, som er i støbeskeen!!

Og jeg glæder mig allerede til at springe den over på video :)

Tenz.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 06-10-02 14:23

On Sun, 06 Oct 2002 14:31:09 +0200, Tenzel Kim
<tenzel_kim@hotmail.com> wrote:

> [...]
>en årlig kopi af en Bond-film uden disses charme og finesse ( well, det
>havde flere af de gamle Bond-film i hvert tilfælde :) )

Jeg ser den ikke som en arvtager til Bond. Men måske en anderledes
Bond-agtig film. Hos mig er Bond også noget helt specielt. Men jeg
mener måske ikke der har været meget fornyelse i Bond-filmene og det
skal der heller ikke være.
Da synes jeg så at xXx er et glimrende alternativ. Men hvis man hele
tiden sidder og tænker 007, så holder det jo ikke. Se dog filmen som
sin egen og der synes jeg den er kanon.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Tenzel Kim

Dato : 06-10-02 14:37

Morten Bowman Hansen wrote:

> Da synes jeg så at xXx er et glimrende alternativ. Men hvis man hele
> tiden sidder og tænker 007, så holder det jo ikke. Se dog filmen som
> sin egen og der synes jeg den er kanon.

Jeg ville ønske at jeg kunne se filmen som sin egen men det er netop det
jeg mener der er problemet. Den har ikke sin egen stemme men er fra
start til slut en overdrevet udgave af James Bond. Der er intet
originalt i den og den har derfor ikke sit eget liv men lever på
bekostning af James Bond. Hvis den bare havde nogle originale ideer
kunne jeg måske ha nydt den på en anden måde men det syntes jeg ikke den
havde.

Og hvis jeg ser på den uden at tænke på James Bond så syntes jeg den er
en utrolig middelmådig film med generelt dårligt skuespil og stunts der
selv for denne genre er lige en tand for utroværdige og jeg kan generelt
acceptere meget, men det her virkede i flere tilfælde mere komisk end
det virkede cool. Som sagt, havde det været lavet som en parodi på
genren kunne den måske ha været gået hen og blive ganske udemærket men
som en film der gerne vil tages "seriøst" som f.eks. Bond så er den for
langt ude. Selvom stuntsne i Bond mange gange er rimelig langt ude
syntes jeg for det meste at de holder sig indenfor en hvis grænse der
gør at man i filmens univers kan tro på dem. I xXx overdrives stuntsne
så meget at de når ud over det stadie og fremfor at få filmen til at
fremstå cool ender det med at være et godt eksempel på at større ikke
altid er bedre.

Tenz.

Fra : Zeki

Dato : 06-10-02 14:32

> Se DET var til gengæld en kanon film der formåede at være sig selv og
> ikke bare en kopi af andre.

Øhhhh...: http://us.imdb.com/Title?0094791

Zeki

Fra : Tenzel Kim

Dato : 06-10-02 14:46

Zeki wrote:

> Øhhhh...: http://us.imdb.com/Title?0094791

Jeg er UDEMÆRKET klar over at der var en Bourne Identity før den med
Matt Damon. Det jeg mener er bare at den nye formår at have sit eget
liv. Historien er godt nok den samme som i tv udgaven men filmen kan
saktens stå alene og er ikke bare en overdrivelse af andre film.

Bourne Identity har også sine vilde stunts og overdrevne sekvenser men
de er alligevel holdt indenfor en grænse der gør at så længe man sidder
og ser filmen så er det noget man kan acceptere og ikke bare tænke at
det ene og alene var lavet sådan for at få den der større er bedre effekt.

Uden Bond ville xXx aldrig ha fundet dagens lys da den fra start til
slut er et overdrevet plagiat heraf. Bourne Identity er godt nok lavet
tidligere men selv hvis ikke den havde været det er det ikke utænkeligt
at den ville være blevet lavet alligevel.

Tenz.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 06-10-02 15:06

On Sun, 06 Oct 2002 15:45:51 +0200, Tenzel Kim
> [...]

>tidligere men selv hvis ikke den havde været det er det ikke utænkeligt
>at den ville være blevet lavet alligevel.

Hvordan kan du mene at xXx ikke var blevet lavet uden 007?? Det er vel
ægget og hønen. Anyway så kan jeg godt lide Xander's attitude hvor 007
er blevet lidt for pæn imo.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Tenzel Kim

Dato : 06-10-02 16:08

Morten Bowman Hansen wrote:

> Hvordan kan du mene at xXx ikke var blevet lavet uden 007?? Det er vel
> ægget og hønen.

Det kan jeg nu ikke rigtigt se at det er. xXx er fra start til slut en
Bond-film i opbygning bare ført ud til overdrevet hvor den ikke længere
er den mindste smule troværdig (hvor underligt det ord så end lyder i
Bond-sammenhæng). xXx er en Bond-kopi der ikke har noget originalt at
byde på. Jeg kan ikke se hvordan det er et spørgsmål om ægget og hønen.
xXx ligger så tæt op af Bond-formelen (bare pustet op) at jeg ikke kan
forestille mig at den nogenside havde set dagens lys hvis ikke Bond
havde kommet før den.

> Anyway så kan jeg godt lide Xander's attitude hvor 007
> er blevet lidt for pæn imo.

Syntes også Bond er blevet en smule for pæn men syntes at Xander Cage på
trods af hans hårdere attityde var utrolig intetsigende og kedelig.

Tenz.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 06-10-02 20:12

Tenzel Kim <tenzel_kim@hotmail.com> writes:

> Syntes også Bond er blevet en smule for pæn men syntes at Xander Cage
> på trods af hans hårdere attityde var utrolig intetsigende og kedelig.

Jeg synes, at xXx var en underholdende gang Bond-ramasjang, men xXx
II? xXx III? Nej. Det vil bare være mere af det samme. Glem det,
Hollywood, og kom videre. I kan sagtens bruge Vin Diesel som
Action-fyr og I kan endda sagtens bruge ham i Xander-mode, men lad nu
være med at slå på en død hest.

Fra : thomas tomcat

Dato : 07-10-02 17:36

in article m3r8f3l6vi.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk, Peter B. Juul at
pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk wrote on 06/10/02 21:11:

> [...]
> Hollywood, og kom videre. I kan sagtens bruge Vin Diesel som
> Action-fyr og I kan endda sagtens bruge ham i Xander-mode, men lad nu

Sorry, we Hollywood moguls discussed Your suggestion. Almost everybody
agreed that You are right, of course. But everyone finally voted against you
nevertheless. Sequels will be made. Thanks for your input.

Fra : thomas tomcat

Dato : 07-10-02 16:18

in article 3DA051D6.1020801@hotmail.com, Tenzel Kim at
tenzel_kim@hotmail.com wrote on 06/10/02 17:08:

> Syntes også Bond er blevet en smule for pæn men syntes at Xander Cage på
> trods af hans hårdere attityde var utrolig intetsigende og kedelig.

jeg syns som sagt, xXx er reelt underholdende.

Men figuren Xander Cage virker klart MEGET poleret. Nu er jeg selv DVD-løs,
men jeg kunne nemt forestille mig, at der er en hel del "frække" eller
"grove" fraklip .. ..som måske findes på en dvd-udg?

Fra : thomas tomcat

Dato : 07-10-02 16:12

in article 3DA02D0D.1010407@hotmail.com, Tenzel Kim at
tenzel_kim@hotmail.com wrote on 06/10/02 14:31:

> [...]
> overdrives mest muligt uden at lade små marsmænd dukke op og man ville
> få ret. For mig var action-scenerne intet andet end uoriginale

jo, enig. Men under forestillingen var min tilskuer-feeling STADIG: "xXx er
en bedre Bondfilm end de sidste 6-8 007film har været". Faktisk den bedste
Bondfilm, i MIT indre univers, siden Cameron/ Schwarzie.

> Havde det været en film der ville parodiere Bond

Jeg siger "pastiche over Bond-filmene". Altså de gamle fra dengang jeg syns
de var gode.

Fra : thomas tomcat

Dato : 07-10-02 15:54

in article mhnupuktdbhpp41c7b0mjttgavhf4fuhk0@4ax.com, Morten Bowman Hansen
at morten@NOSPAMbowman.dk wrote on 05/10/02 23:49:

> Indgangsscenen er tempo, smadret Corvette og Rammstein i højtaleren.
> Jeg var allerede solgt

Me 2

>, men glædede mig nu til at se resten.
>
> Historien og setuppet lugter klart af 007. Dette skjuler de for så
> vidt
> heller ikke.

Q light/gadgets

> Men xXx har alligevel noget andet som 007 ikke har.
> Den er mere upoleret, mere ungdommelig og ikke mindst mere rå.

Enig /næsten: Visse 007 flix er lisså rå, cirka. (forexempel: 1'eren og
3'eren)

snip

> Jeg glæder mig allerede til xXx 2, som er i støbeskeen!!

Me 2/ men den bliver sikkert ringe. 7 af 10 toere er bæ. (Uforskammet
eksempel: Bodnia & Kockene 2. Flere enkeltscener er helt okay, men samlet
film= højst middel. Ligegyldig film, som jeg ikke vil se igen -- hvorimod
etteren er suveræn, også ved gensyn)

Fra : Morten DH

Dato : 07-10-02 16:18

"Morten Bowman Hansen" <morten@NOSPAMbowman.dk> skrev i en meddelelse
> Og så kan jeg godt lide at den foregår i Prag det meste af tiden. Det
> giver
> en anden stemning til actionfilm. Ligesom jeg synes det er kanon i The
> Bourne Identity.

Har ik set BI endnu; men hvis alle natklubber er som dem i xXx så er jeg den
der skal til Prag i efterårsferien

Og just for the record så er jeg også xXx fan - jeg blev underholdt i 2
timer og der er vel igrunden hvad meningen med den film er... Den er iøvrigt
annonceret på DVD i R1 den 31-12-2002, så jeg skal ud at ha købt lidt
popkorn inden nytår lader det til...

Fra : thomas tomcat

Dato : 07-10-02 16:23

in article ans8jv$3rp$1@sunsite.dk, Morten DH at morten@FJERNdrejoe.dk wrote
on 07/10/02 17:17:

> Og just for the record så er jeg også xXx fan - jeg blev underholdt i 2
> timer og der er vel igrunden hvad meningen med den film er

What he said.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 07-10-02 22:36

On Mon, 7 Oct 2002 17:17:59 +0200, "Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk>
wrote:

>"Morten Bowman Hansen" <morten@NOSPAMbowman.dk> skrev i en meddelelse
>
>Har ik set BI endnu; men hvis alle natklubber er som dem i xXx så er jeg den
>der skal til Prag i efterårsferien

Jeg har faktisk besøgt den natklub og det er et glimrende sted

Fra : Tenzel Kim

Dato : 10-10-02 05:46

Morten Bowman Hansen wrote:

> Jeg har faktisk besøgt den natklub og det er et glimrende sted

Så har jeg kun eet spørgsmål.... Virker "Bitches come!" ligeså godt i
virkeligheden som i filmen??? :)

Tenz.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 10-10-02 09:27

On Thu, 10 Oct 2002 06:46:29 +0200, Tenzel Kim

Nope, har prøvet:0)

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Torben Simonsen

Dato : 05-10-02 03:55

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> writes:

> ..., støjlydspor, eksplosioner,...

Det må man sige ja til. Jeg har ikke selv set filmen, men jeg har
de sidste to dage befundet mig i et operatørrum, hvor xXx kørte
lige på den anden side af væggen.

Vi har en pænt tyk væg mellem salen og operatørrummet, og den
stod flere gange i løbet af filmen i længere perioder bogstaveligt
talt og rystede. Jeg skal love for, at vores subwoofere får sig
noget motion.

Det er selvfølgelig ikke unormalt med bulder og brag i moderne
action-film, men jeg kan ikke mindes at have oplevet noget
lige så voldsomt som denne film. Jeg var oppe og kigge på
VU-metrene et par gange, og flere gange stod subwoofer-kanalen
bare helt i bund på fuld udstyring i *lang* tid.

--
-- Torben.

Fra : thomas tomcat

Dato : 05-10-02 13:46

in article m3elb5sig3.fsf@pc115235.stofanet.dk, Torben Simonsen at
ts@biograferne.dk wrote on 05/10/02 4:55:

> jeg kan ikke mindes at have oplevet noget
> lige så voldsomt som denne film. Jeg var oppe og kigge på
> VU-metrene et par gange, og flere gange stod subwoofer-kanalen
> bare helt i bund på fuld udstyring i *lang* tid.

Rart at høre- Troede bare det var dels mig, der er følsom og dels
OdenseBiffen, der ikke anede, hvordan man indstiller sit grej. (sad og holdt
mig for ørene hver gang det trak op til stor-larm på skærmen)

Fra : Per.K

Dato : 05-10-02 14:48

"thomas tomcat" <tomcat@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
holdt
> mig for ørene hver gang det trak op til stor-larm på skærmen)

De har heller ikke den ringeste anelse om hvordan man indstiller lyden
korrekt.
Jeg vil lave en sammenligning mellem Cinemaxx Rosengaard + Biocity
sammenlignet med visning af filmen Forhandleren.
Jeg så den til forpremieren hos Cinemaxx, feeed lyd. Det lød bare hamrende
godt. Bassen var perfekt og lyden var i rette højde for at man kan nyde
den.
Blev så inviteret med op og se den til premieren hos Biocity.
Det får de et rent 03 for. Filmen kunne slet ikke nydes.
Der var alt for meget bass på og man havde det dælme som om at man
var til heavy metal koncert hvor at målet kun var at blæse trommehinderne
ud på folk. Jeg nød ikke et eneste minut af den film, og jeg tænkte også:
Thank god at jeg ikke selv betalte for den billet.
Så derefter kun 3 film hos dem, og så var det slut, for det var samme
elendige
lyd at de presenterede til dem.
Ansætter de kun teenagere til at styre lyden der lige har modtaget deres
første
konfirmand anlæg af mutter og fatter ?

Venligst Per

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 06-10-02 00:22

Er det Vin Diesel der ligger stemme til Serious Sam i spillene af
samme navn?? Deres stemmer lyder påfaldende ens!

Morten
morten@bowman.dk