Felix - katteprinsen!
Fra : Elwarth

Dato : 04-10-02 18:38

Mnjah....

Mon ikke dagens nydøbte har en del navnesøskende af den firbenede slags!
Her i huset mindes vi da stadig en hedengangen hankat ved navnet Felix.

Og jo, det er da et pænt navn..... til en kat altså.

Mener
Morten Elwarth

Fra : Pia J

Dato : 04-10-02 18:53

åhnej! Jeg kan næsten gætte at den nye prins hedder Felix?

Havde de da bare sagt det noget før. Jeg tror vores lille filur skal hedde
Dennis istedet for.

:Pia

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 04-10-02 18:57

På min mands arbejde sendte de straks skærmkatten Felix rundt i anledning af
prinsens nye navn. Kender I den? Det er en sort/hvid kat der går rundt på
skærmen og hygger sig. Den er bare enormt sød

Mvh Else.

Fra : Elwarth

Dato : 04-10-02 19:14

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> prinsens nye navn. Kender I den? Det er en sort/hvid kat der går rundt på
> skærmen og hygger sig. Den er bare enormt sød

Tjah, hvorfor ikke!
http://www.justkidding.dk/prog/venner01.html

/Elwarth

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 04-10-02 20:56

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> writes:

> På min mands arbejde sendte de straks skærmkatten Felix rundt i anledning af
> prinsens nye navn. Kender I den? Det er en sort/hvid kat der går rundt på
> skærmen og hygger sig. Den er bare enormt sød

Yeps den kommer fra pussi fabrikanten havde den selv installeret paa
et tidspunkt. sammen med en kasse med legetoej, udvidet madforraad og
en killing..

tror nok at jeg stadig har de installerbare hvis nogen er interesseret

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 04-10-02 22:47

"Henrik Pedersen" <misbams-meow@edb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en killing..
>
> tror nok at jeg stadig har de installerbare hvis nogen er interesseret

Ja tak! Vi er ret vilde med ham, så hvis man også kan få "tilbehør" til ham,
ville det være dejligt

I øvrigt troede jeg egentlig, at det var en slags screensaver, der selv gik
i gang, når man holdt fingrene fra tastaturet. Men jeg er nødt til at starte
ham selv hver gang.

Mvh. Else.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 04-10-02 23:52

> Ja tak! Vi er ret vilde med ham, så hvis man også kan få "tilbehør" til ham,
> ville det være dejligt

Oki jeg foretager lige en soegning i mit backupbibliotek og giver en
tilbagemelding.. Tog lige et oejeblik og jeg har feed_felix = giv ham
pussimad/maelk felix2funmoduleinstaller div legetoej og
felix2kittenmoduleinstaller..

Men jeg skal lige ogsaa finde felix2 som er et eller andet sted..
For den er kraevet for at kunne koere de sidste to moduler

> I øvrigt troede jeg egentlig, at det var en slags screensaver, der selv gik
> i gang, når man holdt fingrene fra tastaturet. Men jeg er nødt til at starte
> ham selv hver gang.

Ja men du kan saette ham til at starte automatisk, indstillingerne naes
ved at hoejreklikke paa ham...;))

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 05-10-02 00:28

Henrik Pedersen <misbams-meow@edb.dk> writes:

Fandt lige ud af at hans hjemmeside stadig lever og de har yderligere
2 moduler felix numre 1 - 2

Det hele kan hentes gratis !!! fra www.catslikefelix.com

Det kraever dog en registrering, men de udsender ikke spam fik faktisk
kun et julekort fra dem en gang i tidernes formiddag..

Fra : bankehytten

Dato : 06-10-02 10:06

Henrik Pedersen wrote:
> [...]
>
> Det kraever dog en registrering, men de udsender ikke spam fik faktisk
> kun et julekort fra dem en gang i tidernes formiddag..

Hej

Tak hvor er den sød
Jeg kunne dog ikke instalere tilbehøret
Men den er stadig sød

Hilsen Henriette.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 06-10-02 15:15

"bankehytten" <bankehytten@tdcadsl.dk> writes:

> Hej

> Tak hvor er den sød
> Jeg kunne dog ikke instalere tilbehøret

Det skulle faktisk kunne lade sig goere, men maaske er det fordi du
nok skal stoppe felix selv for at kunne installere tilbehoreret...:?

> Men den er stadig sød

Bestemt ja..

Fra : bankehytten

Dato : 06-10-02 15:43

Hej

> Det skulle faktisk kunne lade sig goere, men maaske er det fordi du
> nok skal stoppe felix selv for at kunne installere tilbehoreret...:?

> [...]

Jeg er helt vild med mine nye "ven"

Knus Henriette.

Fra : bankehytten

Dato : 06-10-02 15:59

Hej

Programet bliver set som spywear har du evt nogle ide hvorfor er det spywear eller er det bare mit program der er lidt hisigt???

Knus henriette.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 07-10-02 00:45

"bankehytten" <bankehytten@tdcadsl.dk> writes:

> Hej
>
> Programet bliver set som spywear har du evt nogle ide hvorfor er det
> spywear eller er det bare mit program der er lidt hisigt???

Har luret lidt paa sagen og det viste sig at
Felix programmet laver en tilfoejlse til din
registreringsdatabase naar det startes..
Hvis du har slettet den foregaaende tilfoejlse
inden da..

med regedit
   HKEY_CURRENT_USER
   Software
   AdTools, Inc.
   Connection
   Screenmates
   Felix II
   Temp

Jeg tror at det haenger sammen med den vaerdi som ligger under
installed (som er 1, fordi det er installeret)
fordi de sikkert bruger en anden vaerdi end 4 til de kunder
som har et oenske om at tracke brugernes faerden paa nettet
Jeg soegte lidt paa sagen og fandt :

http://www.cexx.org/msgmates.htm

Ret grumme sager de laver der hos Adtools..
Men jeg fandt ikke nogle af de andre naevnte
tilfoelser, og har ikke oplevet at den proever at
ringe hjem, naar den slukkes eller andet

Hvad man kan goere alligevel for alle tilfaeldes skyld
Den laver et bibliotek i c:\windows\temp og smider en tmp fil
i roden af c:\windows\temp\ hold oeje med om de fylder mere end nul
eller om der kommer noget i..
Jeg surfede lidt paa nettet og fandt at der ikke skete noget her, men
jeg har alene Felix II installeret og altsaa ikke nogen ekstra pakker
pt.

For alle tilfaeldes skyld holdt jeg et kig paa mine lamper og de viste
ejheller nogen "abnorm" aktivitet ifb med start og sluk af Felix..

Umiddelbart vil jeg altsaa mene at det er ok, altsaa
at der ikke sker en registrering/senden af data
Med felix II altsaa...
Men det er med alle mulige og umulige forbehold..
For de kan ogsaa narre mig selvom jeg tvivler..(skal jeg jo goere..*S*)

Saa egentlig tror jeg "bare" at ad-aware stejler over navnet Adtools,
inc. i dette tilfaelde..

Fra : bankehytten

Dato : 07-10-02 14:38

Hej

Tak for svaret jeg er bare oppe på dupperne fik en trojaner via nette son så hentede en mass onsindet og ødelage min pc den blev så formateret og køre fint igen men af skade bliver man klog ikke

Jeg har både virus program og firewall og updater gerne dagligt begge inc win update

Knus henriette.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 07-10-02 17:03

> [...]

> nette son så hentede en mass onsindet og ødelage min pc den blev så
> formateret og køre fint igen men af skade bliver man klog ikke

Nemlig *S*
Mange af dem jeg pusler for ryster ogsaa paa hovedet naar jeg
indskaerper dem den grundlaeggende sikkerhed... Lige indtil jeg kan
sige "hvad sagde jeg.."

Men det var saa lidt..

> Jeg har både virus program og firewall og updater gerne dagligt
> begge inc win update

Saa skulle du ogsaa have faaet den seneste som lukker nok et hul i
MS-IE hed vist noget med q32 et eller andet..

> Knus henriette.

En anden gang kunne du saa ikke lige overtales til at svare under
indlaegget og klippe det vaek som er overfloedigt..

Fra : bankehytten

Dato : 07-10-02 17:36

Hej

> Nemlig *S*
> Mange af dem jeg pusler for ryster ogsaa paa hovedet naar jeg
> indskaerper dem den grundlaeggende sikkerhed... Lige indtil jeg kan
> sige "hvad sagde jeg.."

>hæhæ< ja jeg lyter gerne til kloge ord for selv om jeg har lært meget har jeg stadig meget at lære

Jeg er i gang med at finde ud af hvem det er der sender mig virus hele tiden det er en meget sjov jagt og meget inviklet men jeg har nogle gode lede tråde og jeg skiver ikke til nogle for jeg er helt sikker på hvem det er

> Saa skulle du ogsaa have faaet den seneste som lukker nok et hul i
> MS-IE hed vist noget med q32 et eller andet..

Ja det brude jeg
Jeg ahr også instaleret en pop up killer så nu burde jeg vist efterhånden være så sikker som jeg kan men jeg tager stadig back up for en sikkerhedskyld jeg stoler ikke helt på mig av program

> En anden gang kunne du saa ikke lige overtales til at svare under
> indlaegget og klippe det vaek som er overfloedigt..

Jo det skal jeg nok plejer jeg entlig også at gøre var vist lidt doven >grin< er det bedre nu ??

knus Henriette.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 07-10-02 20:24

"bankehytten" <bankehytten@tdcadsl.dk> writes:

> Hej

Ogsaa jeg..

Fornuftigt nok, men det kan jo vaere andre fordi de senere vira, selv
vaelger hvem mailen skal komme fra, ud fra dem du har staaende i din
adressebog...

Jeg koerte paa et tidspunkt med en, men den doede fordi jeg blev traet
af den. Fordi jeg har konfigureret min firewall til at lukke for
javapopups mm..

Backups er en helt noedvendig del af en pc-hverdag..

> Jo det skal jeg nok plejer jeg entlig også at gøre var vist lidt
> doven >grin< er det bedre nu ??

Ja, mange tak..

At folk svarer oven paa det som der bliver spurgt om

Hvad der irriterer mig ved usenet..?

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 07-10-02 20:42

Nu har tråden jo efterhånden udviklet sig til en virus-debat, men jeg går
lige tilbage til det oprindelige emne *S*:

Jeg vil bare sige tusind tak for Felix-linket, Henrik. (hov, både Felix og
Henrik - hvor kongeligt *GG*)
Jeg har downloadet det hele, incl. mad, legetøj, killing, ballade og mer'
ballade. Supersød underholdning, især for ungerne (men vi har jo heller ikke
fjernsyn *S*)

Mvh. Else.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 07-10-02 21:59

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> writes:

> Nu har tråden jo efterhånden udviklet sig til en virus-debat, men jeg går
> lige tilbage til det oprindelige emne *S*:

Naaja..*G*

> [...]
> ballade. Supersød underholdning, især for ungerne (men vi har jo heller ikke

Nemlig supersoed underholdning, hvilket ogsaa er "meningen" fordi alle
saa deler med alle og varemaerket kommer ud i alle kroge...

Men ok jeg hyggede mig ogsaa gevaldigt over den foer i tiden, ligesom
med officeassistenterne fra MS-office..*G* kunne bare faa lang tid til
at gaa med at sidde og grine..

Naa :o jeg troede snart at jeg var den eneste i dk uden flimmerdyr..

Men velbekommen og det var saa lidt, linket kom fordi jeg ville sikre
mig at jeg ikke overtraadte noget, fordi hvis siden ikke fandtes mere
ville jeg smide det op paa Melissa's hjemmeside..;-D

Fra : Jette

Dato : 05-10-02 14:03

"Elwarth" skrev:
> Mon ikke dagens nydøbte har en del navnesøskende af den firbenede
slags!
> Her i huset mindes vi da stadig en hedengangen hankat ved navnet
Felix.

Åh, nej.. hvad bliver det næste.. Pluto eller Fido ... hihi!

Mvh. Jette