To LAN-forbindelser samtidigt
Fra : Martin

Dato : 04-10-02 18:20

Hej !

Jeg har et problem med følgende konfiguration:

Min laptop har en indbygget LAN-port - og et 3com Wireless LAN OfficeConnect
kort. Styresystemet er XPhome.

Jeg har en Wireless Router som med DHCP også klarer tildelingen af
IP-adresser til såvel kabelbundne netværksenheder som til de trådløse.

Så langt så godt.

Når jeg bruger min laptop som trådløs har jeg fin forbindelse til nettet og
alt virker.

Men når jeg sætter et netværkskabel direkte i LAN-Porten på den bærbare
også, så er det som om, at den ikke kan finde ud af hvilken forbindelse den
skal bruge - og så beslutter sig for slet ikke at bruge nogen. Jeg har
således ingen forbindelse til internettet i den situation.
Jeg kan desværre heller ikke "deaktivere" den trådløse forbindelse.

Det er dumt, fordi ideen var netop at kunne komme op på 100mbps i kontoret
og så klare mig med 11mbps i resten af huset.

Kan man sætte en konfiguration op der klare problemet?

Hilsen,

Martin

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-10-02 18:53

"Martin" <nospam@please.dk> wrote in message

> Kan man sætte en konfiguration op der klare problemet?

Jeg vil gå ud fra, hvis du sætte de to LAN forbindelser op som Bridged
forbindelse.. Så vil du modtage een IP adresse, og vil bruge de 2 kort, som
een netværksforbindelse

Vælg begge forbindelser fra Network Connections, og marker de 2
lanforbindelser, og vælg Bridge connections

Fra : Martin Kristensen

Dato : 04-10-02 21:00

> [...]
> een netværksforbindelse
>
> Vælg begge forbindelser fra Network Connections, og marker de 2
> lanforbindelser, og vælg Bridge connections

Det har jeg prøvet - men det virker ikke. Såvel den kabelbundne som den
"kabelløse" er iøvrigt forbundet til den samme router og får IP-adresser fra
samme "serie".

Nogen forslag ?

Martin

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-10-02 21:27

"Martin Kristensen" <martinNOSPAM@skovkat.dk> wrote in message

> Det har jeg prøvet - men det virker ikke. Såvel den kabelbundne som den
> "kabelløse" er iøvrigt forbundet til den samme router og får IP-adresser
fra
> samme "serie".

Okay, det lyder da mystisk.. Måske virker det ikke, hvis den ene forbindelse
bliver afbrudt.. Men ellers skulle det da virke. Du for ny MAC adresse, så
har du tjekket at du har fået åbnet for den nye MAC adresse i routeren?

Fra : Martin

Dato : 05-10-02 10:02

> [...]
> har du tjekket at du har fået åbnet for den nye MAC adresse i routeren?

Alt er iorden i Routeren. Jeg tror selv problemet ligger i at den ene af
broforbindelserne nogen gange ikke er tilgængelig (når den bærbare kun
benyttes trådløst).

Flere forslag ?

Martin

Fra : Michael U. Hove

Dato : 06-10-02 14:27

Både Windows 2000 og XP har mulighed for at skifte mellem flere
LAN-forbindelser. Og holde styr på flere IP opsætninger...

Begge netkort skal kunne ses som 2 seperate LAN-forbindelser i dit
kontrolpanel under netværks-og opkaldsforbindelser.

Har du prøvet at software-deaktivere den trådløse LAN-forbindelse i
netværks-kontrolpanelet?

Prøv herefter command line toolet:

Skriv ipconfig /renew "navn på dit netkort". Dit netkort vil så spørge din
dhcp server om ny ip, maske, gateway osv.

Måske løser det noget?!