Løvgreen
Fra : A. Bruun

Dato : 04-10-02 16:08

- er der nogen, som har nogle oplysninger på dette navn ??
På forhånd tak.
Mvh.

A.Bruuun

Fra : LisBJensen

Dato : 04-10-02 16:56

"A. Bruun" skrev d. 04-10-02 16:08 dette indlæg :
> - er der nogen, som har nogle oplysninger på dette navn ??
> På forhånd tak.
> Mvh.
>
> A.Bruuun
>
> Hej A. Bruun.
Jeg ved der findes en Jørgen Løvgreen på Næstved Handelsskole. Han Har
også en Bror, som jeg ikke kan huske hvad hedder. Deres Far havde en
Købmandsbutik I skovbrynet i 1960'erne og -70'erne.
Hilsen Lis

http://www.kandu.dk/

Fra : Niels Gjermandsen

Dato : 04-10-02 21:24

Hej
Jeg ved der er en familie Løvgren i Kastrup på Amager.
Sønnen hedder Peter Warberg Løvgren og har et VVS firma.
Du kan evt kontakte ham.

Niels Gjermandsen

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 05-10-02 19:12

"A. Bruun" <abruun@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> - er der nogen, som har nogle oplysninger på dette navn ??
> [...]

Øhh, --- jeg vil meget nødig virke nedladende.
Men hvad med at checke telefonbogen?
Alle telefonnumre i Danmark er jo på nettet, og kun et par klik væk

--
Venligst
Poul F. Andersen

PS: Du har et ret specielt efternavn ) , men det ved du selvfølgelig
godt....

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 05-10-02 20:14

Jeg glemte at fortælle en af adresserne:

http://oplysning.jubii.dk/

Her er der mindst 400 Løvgreen eller Løvgren'er.
Så lidt flere oplysninger om DIN Løvgreen vil være fint

--
Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Lars Jørgen Helbo

Dato : 05-10-02 19:51

On Fri, 4 Oct 2002 17:08:14 +0200, "A. Bruun" <abruun@tiscali.dk>
wrote:

>- er der nogen, som har nogle oplysninger på dette navn ??

Ifølge Georg Søndergård er det et et svensk slægtsnavn, oprindeligt
Löfgren og lignende. Det er kendt i Danmark fra begyndelsen af
1600-tallet. Der var en gammel dansk officersslægt med det navn. Der
findes en sideform Løvgren.
--
Lars Jørgen Helbo <lars@helbo.org>
http://www.helbo.org