Faste elementer på alle sider via CSS?
Fra : Anders Kirkeby

Dato : 04-10-02 15:49

Findes der en måde at ligge HTML koder ind i sit Stylesheet,
sådan at nogle elementer er faste på alle sider?

Jeg har feks. en menubar (blandt andet), som skal være helt ens
på alle HTML sider. Kan eg så ikke ligge HTML koden for den
menubar, ind i mit CSS dokument, så jeg ikke behøver ændre i alle
500 HTML-dokumenter hver gang jeg tilføjer et punkt i menuen?

Var det forståeligt?

Håber I kan hjælpe mig, da det ville fri mig for meget kedsomligt
arbejde

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 04-10-02 16:05

"Anders Kirkeby" <anderzkirkeby@hotmail.com> wrote in message

>så jeg ikke behøver ændre i alle
> 500 HTML-dokumenter hver gang jeg tilføjer et punkt i menuen?

Jeg ved ikke om man kan gøre det via css, men SSI er formidabelt til dit
formål.

--

Mvh / Regards

-=< Christian >=-
ICQ: 25308942
http://www.cmnielsen.dk
Hvis man kloner en sørøver, får man så en piratkopi?>

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-10-02 17:47

Fri, 4 Oct 2002 17:04:37 +0200, skrev "Christian M. Nielsen"
<christian@REMOVEcmnielsen.dk>:

>Jeg ved ikke om man kan gøre det via css,

Nej, css er til formatering (farver, font osv.), ikke indhold.

>men SSI er formidabelt til dit formål.

Eller asp og php, alt efter hvilke muligheder man har på sit
webhotel.

Fra : Claus Sørensen

Dato : 04-10-02 18:42

Anders Kirkeby wrote:

> Findes der en måde at ligge HTML koder ind i sit Stylesheet,
> sådan at nogle elementer er faste på alle sider?

Nej - stylesheet er til håndtering af HTML-kodens udseende.

Sørg for at brug et webhotel, som tilbyder serverside scripting (ASP eller
PHP), så kan du gøre det du gerne vil.

De herligste hilsner

Fra : Rune Glerup

Dato : 04-10-02 23:38

Anders Kirkeby skrev:

> Findes der en måde at ligge HTML koder ind i sit Stylesheet,
> sådan at nogle elementer er faste på alle sider?

Det kan godt lade sig gøre med CSS2:
<http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/generate.html>

Men svjv. er det meget dårligt understøttet og du kan reelt ikke bruge
det til noget som helst endnu. Både nu og i et godt stykke ud i
fremtiden vil essentiel navigering forblive i markup’en.

--
/Rune
w|http://kaboom.dk/