Læse fra og skrive til en tcp-forbindelse ~
Fra : Daniel Jacobsen

Dato : 04-10-02 21:02

Hejsa!

Er der nogen der kan vise mig noget kode, hvor man skaber en tcp-forbindelse
til en server: "adress:port", og samtidig skriver og læser til denne
forbindelse i BYTE-form. Altså sender og modtager bytes og ikke ren tekst ??

/Daniel J.

Fra : Niels Andersen

Dato : 04-10-02 13:23

http://www.php.net/manual/en/ref.sockets.php

> i BYTE-form. Altså sender og modtager bytes og ikke
> ren tekst ??

En eller flere bytes er jo sådan set bare en streng. :)

http://www.php.net/manual/en/language.types.string.php

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Daniel Jacobsen

Dato : 05-10-02 00:49

> En eller flere bytes er jo sådan set bare en streng. :)

Det er ikke helt rigtigt. I en streng kan du ikke med et tegn angive
ASCII-værdien 0 - det kan du med bytes. På den måde kan man anvende
byte-værdien 0 som seperator i en forsendelse af flere strenge, man ønsker
adskilt.

Fra : Hroi Sigurdsson

Dato : 04-10-02 15:52

Daniel Jacobsen wrote:

> [...]
> ASCII-værdien 0 - det kan du med bytes. På den måde kan man anvende
> byte-værdien 0 som seperator i en forsendelse af flere strenge, man ønsker

Jo,

print "str1\0str2\0str3";
print "str1" . chr(0) . "str2" . chr(0) . "str3";

--
Hroi Sigurdsson

Fra : Daniel Jacobsen

Dato : 05-10-02 02:04

Det kunne jeg bruge til noget :D

Fra : Niels Andersen

Dato : 05-10-02 00:13

Daniel Jacobsen wrote in <ank9io$ps2$1@news.cybercity.dk>:

> [...]
> ASCII-værdien 0 - det kan du med bytes. På den måde kan man anvende
> byte-værdien 0 som seperator i en forsendelse af flere strenge, man ønsker

Der var en grund til at jeg angav et par urler.

Hvis du nu lige skimmede siden om strenge, så ville du nok hurtigt finde
det, du manglede.

--
Mvh.

Niels Andersen