Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket spejlrefleks.
Fra : Ian Frank

Dato : 04-10-02 09:24

Hejsa!

Jeg har ikke meget forstand på fotografering, men vil gerne give min
forlovede et brugt spejlreflekskamera til ca. 500-1000 kr. - hvilket kamera
vil i anbefale herinde?

På forhånd tak - og fortsat god dag til alle.

Mvh.

Ian

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 04-10-02 11:31

"Ian Frank" <a@b.cd> wrote in

> Jeg har ikke meget forstand på fotografering, men vil gerne give min
> forlovede et brugt spejlreflekskamera til ca. 500-1000 kr. - hvilket
> kamera vil i anbefale herinde?

Det eneste spejlrefleks du kan få i den prisklasse med optik er højst
sandsynlig et manuel fokus med en 50 mm f/1.8. (Hvad skal hun bruge det
til?)

Canon A modeller
Minolta SRT modeller

Begge har et rimelig stort brugtmarked med et godt udvalg af objektiver.

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP

Fra : KASO

Dato : 04-10-02 16:23

"Kenneth Darling Soerensen" skrev d. 04-10-02 11:31 dette indlæg :
> [...]
>
> Det eneste spejlrefleks du kan få i den prisklasse med optik er højst
> sandsynlig et manuel fokus med en 50 mm f/1.8. (Hvad skal hun bruge

Olympus har også nogle glimrende modeller i OM-serien, f.eks. OM20, der
er et godt all-round kamera med blændeforvalg eller rent manuelt.
Originaloptikker er særdeles skarpe - og med "preview" på dybdeskarphed
(du kan se, hvor meget af billedet, der bliver skarpt før du tager
billedet).

http://www.kandu.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-02 17:49

Hvis du kun har det budget, så køb et godt brugt målsøgerkamera med et godt
optik. Det får hun mere ud af.

--
Med venlig hilsen / Best regards

Claus Frølund
frolundAToncable.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Poul B-H

Dato : 04-10-02 20:26

Jeg har lige købt et Canon EOS1000F med 35-80 zoom, til 600 kr

Poul B-H

Fra : Ian Frank

Dato : 07-10-02 09:46

Hej igen!

Mange tak for jeres svar - nu har jeg da et godt udgangspunkt for at
undersøge, hvilket kamera der er det rette!

Hav en fortsat god dag!

Mvh.
Ian