MS Windows
briani 27239
Format Win2000
Fra : Hans Wested

Dato : 04-10-02 09:06

Hej Alle

Jeg forsøger desperat at formatere mit C: drev der kører Win2000.
Men ved god gammel opstart via boot-diskette i til A- promt, er det ikke
muligt, - ligegyldigt hvilket FORMAT program jeg prøver at køre (det er vel
det samme på tværs af Windows-versioner). - kan ikke køre i DOS-MODE !
Win200 installationsdisketter giver ikke mulighed for omformatering.
- Skal jeg evt. køre fdisk igen.?

Håber I kan hjælpe mig

Mvh
Hans

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 04-10-02 09:32

Hans Wested skrev bl.a.:

> Jeg forsøger desperat at formatere mit C: drev der kører Win2000.

I forbindelse med en frisk installation?

> Men ved god gammel opstart via boot-diskette i til A- promt, er det
> ikke muligt, -

Jo, hvis du her den "rigtige" bootdisk. Hvis drevet er i NTFS format, kan
rigtig DOS ikke se det.

> [...]
> (det er vel det samme på tværs af Windows-versioner). - kan ikke køre
> i DOS-MODE ! Win200 installationsdisketter giver ikke mulighed for

Smid Win2000 CD'en i og boot på den. Så får du tilbudet om at formatere dine
drev.

> - Skal jeg evt. køre fdisk igen.?

Nej, det er ikke nødvendigt.

> Håber I kan hjælpe mig