Langsomt netværk på Win2k!
Fra : [UC]Rapperand =\)

Dato : 24-02-01 18:28

Hey

Vi har 2 computere i netværk, min kører Win2k og kører ICS så den gamle som
kører WinME kan komme online!
Problemet er at når man browser netværket fra min Win2k masking går det
_ekstremt_ langsomt!
Det tager ca. 1 minut at komme ind i "Computers Near Me"
Og på den gamles WinME puter er der ingen problemer, det er der heller ikke
når min kører WinME!
Begge netkort er Sandberg 100 Mbit ("Netværk på rekordtid")!

Jeg har både prøvet at installere netkortet som "SANDBERG EP-320X-R 100/10M
PCI Adapter", "Realtek RTL8139(A) PCI Fast Ethernet Adapter" (det finder
Win2k det som når man lige har installeret det) og "Realtek RTL8139(A)-based
PCI Fast Ethernet Adapter", alle gik mega langsomt =/

Min puter er som følger:
Processor: AMD T-Bird 800 Mhz
Køler: Global Win FOP32
Bundkort: Abit KT7 Raid
Kabinet: Aopen HX08 Full Tower Blue med 300W Aopen PSU
HD Master: IBM 46.1 GB ATA 100 7200 rpm
RAM: 256 MB PC133 6ns Mmec (1 klods)
CD-Rom: LiteOn 40x
DVD: Pioneer 104S 10x DVD 40x CD-ROM (Codefree)
MPEG-kort: Realmagic Hollywood+
Remote: RealMagic Hollywood+
Brænder: Sony CRX 100E 4x2x24x IDE
Mus: Logitech Cordless MousemanWheel
Keyboard: Siemens Standart (Jeg har loddet Rød, Gul og Grøn dioder i til
Lock knapperne, p.g.a. at de andre gik i stykker
Grafikkort: Asus AGP-7100 TV TwinView GeForce2 MX
Lydkort: Soundblaster Live! Player 1024
Netkort: Sandberg 100 Mbit ("Netværk på rekordtid")
Højtalere: Phillips ? Watt - Gode højtalere!(Normalt kører jeg 2x100 watt
(incl. subwoffer) gennem mit anlæg)
Mikrofon: Sandberg alm. skoddet bordmikrofon til 50 kr
ATM-Netkort: Efficent Networks Speedstream 3010 - Det fra TeleDK NetExpres

Skærm: AOC 19" 9Glrs

Håber i kan hjælpe!!!
På forhånd tak!

--
Regards [UC]Rapperand =)
ICQ# 54047619

Proud member of United Cows
http://unitedcows.com

Fra : Søren Løbner

Dato : 25-02-01 01:54

> ("Netværk på rekordtid")!

Passer jo så igrunden ikke, vel?? *GG*

--
Søren Løbner
---------------------

Fra : [UC]Rapperand =\)

Dato : 25-02-01 11:52

> Passer jo så igrunden ikke, vel?? *GG*

%#¤%¤#W%#¤#%£@£$£!!!!!!
HJÆLP MIG DA!!!!!!

Fra : Lars Overgaard

Dato : 25-02-01 12:07

"Søren Løbner" <lobner@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Passer jo så igrunden ikke, vel?? *GG*

Nu ikke drille.

/Lars

Fra : Lars Overgaard

Dato : 25-02-01 12:07

Fra : [UC]Rapperand =\)

Dato : 25-02-01 12:10

> Nu ikke drille.

VRÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆL!!!!!!!!
MOAR SØREN DRILLER!!!

Fra : Kasper

Dato : 26-02-01 19:07

Hm, jeg oplevede det samme, men da jeg fik fjernet alle protokoller (incl.
netBeui, excl tcp/ip), kom hastigheden op. Et af mine kort var også
konfigureret til full duplex, og det virker ikke mod en hub.
Så:
1) Tjek opsætningen af netkortene (half-duplex)
2) Fjern netværkskomponenterne på w2k maskinen og installer de nødvendige
igen.

/Kasper

Fra : [UC]Rapperand =\)

Dato : 26-02-01 22:38

> Hm, jeg oplevede det samme, men da jeg fik fjernet alle protokoller (incl.
> netBeui, excl tcp/ip), kom hastigheden op. Et af mine kort var også
> konfigureret til full duplex, og det virker ikke mod en hub.

Hmm... Vi kører ikke med hub, men med et crosset kabel!
Har det noget at sige?

> Så:
> 1) Tjek opsætningen af netkortene (half-duplex)
> 2) Fjern netværkskomponenterne på w2k maskinen og installer de nødvendige
> igen.

Hmmm igen Både min TCP/IP protokol og netkortet er sat til auto ved
duplex!
Er det det rigtige?
Det var sådan jeg kørte den da netkortet sad i min gamle Celly 366

Fra : Kasper

Dato : 26-02-01 20:29

Jeg havde de problemer du beskriver, dvs. at w2k var meget langsom til at
finde andre computere. Problemet løste sig da jeg gennemførte trin 1 & 2
nedenfor. Du kan evt. tvinge kortene til half-duplex. Jeg har desværre ikke
andre foreslag lige nu...

> [...]
> 2) Fjern netværkskomponenterne på w2k maskinen og installer de nødvendige

> Hmmm igen Både min TCP/IP protokol og netkortet er sat til auto ved

Der er pt. en tråd i dk.edb.netværk.stort hvor der beskrives nogle problemer
om netkort full-duplex, w2k og 100Mbit.

Tråden hedder: Hastighed på 100Mbit ethernet. Et sted i tråden er der et
godt link:

http://www.holm-bertram.dk/html/info/offline/OFF-ART.htm

Konklusionen er, at det tit betaler sig at bruge half-duplex, pga. noget med
flow control.

/Kasper

Fra : [UC]Rapperand =\)

Dato : 26-02-01 22:57

[snip]
> Konklusionen er, at det tit betaler sig at bruge half-duplex, pga. noget
med
> flow control.

Okay tak for tippet!
<idiot spørgsmål>
Skal jeg både sætte TCP/IP protokollen og netkortet til Half duplex 100?
</idiot spørgsmål>

Fra : Kasper

Dato : 26-02-01 20:39

tak for tippet!
> <idiot spørgsmål>
> Skal jeg både sætte TCP/IP protokollen og netkortet til Half duplex 100?
> </idiot spørgsmål>

På min w2k er der ikke nogen duplex option i tcp/ip. Men på mit netkort er
optionen 'line speed' sat til TP half duplex.

/Kasper

Fra : [UC]Rapperand =\)

Dato : 27-02-01 20:04

Fåååååååååååååååååg
Nu satte jeg Duplex til 100 Half og det kører stadig mega langsomt

Hvad kan jeg gøre?