MS Windows
briani 27239
Ny harddisk.
Fra : John Haugaard

Dato : 04-10-02 05:39

Jeg har lige købt en ny HD. Hvis jeg nu monterer dennne og installerer
windows XP på den uden at slette min nuværende installation - står jeg så
med to styresystemer (Dual Boot)? Hvis det er tilfældet, kan jeg så bare
formattere den "gamle" HD og bruge den nye opsætning?

PS. Nuværende OS er også XP.

MVH
John

Fra : Skyman

Dato : 04-10-02 08:13

Hvis du sætter din "Nye" HD op til at være master og den "gamle" til at være
slav på samme IDE kabel, og du så instalerer en "Ren" XP fra bunden på den
nye så kan du ikke bruge den gamle XP og du kan derfor godt slette den men
husk lige at tage backup af "Mails/Adressekartotek osv...) inden du sletter
!

Hilsen

Sky.

Fra : meiland

Dato : 04-10-02 08:26

Hej John !

Både ja og nej.

Jeg antager at du kun har en harddisk siddende i din pc nu, altså drev
C. Monterer du din nye hd får den betegnelsen D. Installerer du XP på D
ligger boot oplysningerne på C. Formateres C forsvinder boot
oplysningerne.

Hvis du bruge den nye hd som startdisk (f.eks. pga. hastigheden) uden at
geninstallere alle programmer, bør du bruge et Image eller clonprogram.
Se http://www.kandu.dk/dk/spg/6850 . Med det tager du en nøjagtig kopi
af din gamle disk, som så lægges over på den nye.

Desværre har jeg ikke selv haft til til at eksperimentere med
imageprogrammet.

Håber at du kan bruge svaret.

/Meiland

http://www.kandu.dk/

Fra : John Haugaard

Dato : 04-10-02 10:01

Jeg takker mange gange, og vil nu gå i krig.

MVH
John