Problemer med cookies
Fra : Bo Dudek

Dato : 04-10-02 05:29

Hejsa

Jeg har et website, hvor der bliver vist et popup-vindue. Dette skal
brugeren definitivt kunne lukke - altså med en 'vis ikke popup igen'
option, og jeg tænkte, at her må cookie være sagen.

Websitet består af en index.php fil, som indeholder designet samt en
table, hvori alle undersider hentes. Dette fungerer upåklageligt, og
jeg har oprettet en variabel, som bruges til at sikre, at popuppet kun
bliver vist første gang brugeren ser forsiden - pr. besøg på mit
website

Min index.php fil ligger i roden, mens alle undersider og dermed siden
hvorfra popuppet startes (incl. popup siden) ligger i en undermappe
kaldet 'sider'.

Jeg sætter min cookie fra popupsiden med:

if ($popup=="nej"){
// sæt cookien
setcookie(popper, nej);
}

Og fra index.php, som altså ligger en tand længere ud, forsøger jeg at
vise værdien af $popper med:

echo $popper;

Jeg fandt ud af, at cookien muligvis kunne kunne vises fra den sti,
som den var sat, og derfor har jeg prøvet at uploade et php dokument,
som kun indeholder ovenstående linie og lagt dette i samme mappe som
mit popup dokument, men intet hjælper.

Nogle råd??

Kind regards

Bo Dudek
http://www.bodudek.dk
http://www.bodudek.dk/cd (dsl or faster conn. only)

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 04-10-02 11:00

"Bo Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> skrev

> if ($popup=="nej"){
> // sæt cookien
> setcookie(popper, nej);
> }

Når du sætter strenge ind skal der være "" om værdierne:

> [...]

> som den var sat, og derfor har jeg prøvet at uploade et php dokument,
> som kun indeholder ovenstående linie og lagt dette i samme mappe som

Lidt sort det du skriver der...

> Nogle råd??

Det første du skal gøre er at sætte cookien, hvis du har output til skærmen
inden du sætter cookien får du en fejl. Desuden skal du regne med at cookien
bliver sat, når du kører scriptet, så du kan ikke sætte den, derefter printe
den...

dette burde virke(utestet):

<?
setcookie("test", "dette er cookie teksten");

print $test;
?>

anden gang du kalder filen burde den printe teksten.

--
Take Care
Kim Emax - Freelance programmør - Pt. Job og opgavesøgende.

Fra : Bo Dudek

Dato : 04-10-02 16:23

[...]

> [...]
>
>dette burde virke(utestet):
>
><?
>setcookie("test", "dette er cookie teksten");

ovenstående fungerer fint, men så snart jeg smider det over i hver sin
fil, så fungerer det ikke.. (!!??)

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 05-10-02 12:50

"Bo Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> skrev

> ovenstående fungerer fint, men så snart jeg smider det over i hver sin
> fil, så fungerer det ikke.. (!!??)

så gør du nok noget forkert Post din kode her...

Fra : Bo Dudek

Dato : 04-10-02 18:40

[...]

nå, jeg er da kommet så langt, at jeg kan sætte en cookie og læse den
igen.. men jeg vil sætte en cookie i en undermappe og læse den i
roden..

dvs, har disse filer

laes_cookie.php
undermappe/skriv_cookie.php

og jeg har efterhånden prøvet en del forskellige ting i
skriv_cookie.php for at kunne læse den andre steder fra end i
undermappen, men intet synes at virke.. :/

Fra : Niels Andersen

Dato : 05-10-02 09:39

Bo Dudek wrote in <3d9dd1f5.20340287@news.cybercity.dk>:
> og jeg har efterhånden prøvet en del forskellige ting i
> skriv_cookie.php for at kunne læse den andre steder fra end i
> undermappen, men intet synes at virke.. :/

Har du også prøvet at angive "/" som path?

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Bo Dudek

Dato : 05-10-02 15:20

[...]

>Har du også prøvet at angive "/" som path?

det prøvede jeg, og det virker.. mange tak =)