MS Windows
briani 27239
Fil der ikke kan slettes...
Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 04-10-02 02:14

Hej.

Jeg har en underlig fil på min harddisk som jeg ikke kan slette..

Hvis jeg prøver at slette den før jeg følgende besked:
Cannot delete file. Windows is unable to find the file. This item might
already have been deleted or moved. Press F5 to refresh the view of this
folder.

Jeg kan dog slette den mappe som filen ligger i.. Men så ligegr der jo bare
i Trashcan..

Prøver jeg så at tømme TrashCan, før jeg denne besked:
Cannot delete ________-: (det er navnet på filen, dog uden det efterfølgende
..TXT) Cannot find the specified file.
Make sure you specify the correct path and filename.

Hvad HULEN gør jeg ved det??

Det hjælper hverken med Scandisk eller reboots..

Jeg kører WinME, hvis det har nogen betydning..

/Henning

Fra : Digit

Dato : 04-10-02 10:33

»*DrømmeFyren*« lavede et kragehop, og skrev:

> [...]
| view of this folder.
|
| Jeg kan dog slette den mappe som filen ligger i.. Men så ligegr der

Det kunne lyde som en HD fejl jeg havde for et stykke tid siden. Jeg kunne
ikke slette en ~700 mb video der lå på en fat32 arkiveringspartition,
hverken fra DOS boot eller XP. Efter at have undersøgt HD'en viste det sig
at arkitekturen var fucked (programmerne skrev at den var 'anderledes' og at
de ikke kunne arbejde med den), og jeg blev nødt til at slette hele skidtet.
Jeg er dog ikke helt sikker når du kan flytte den. M$ fejl måske. Det er
næppe en virus, så hva med at bare ignorere det (medmindre det selvfølgelig
_er_ HD fejl)?

--
/Digit
Har du set Lukas Moodysson's nyeste film »LILJA 4-EVER«?

»Verily, I have often laughed at the weaklings who
thought themselves good because they had no claws.«
F.W.N Thus spoke Zarathustra/Also sprach Zarathustra

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 04-10-02 12:25

"Digit" <no@no.no> wrote in message news:anjnds$t2q$1@tux.netsite.dk...

> [...]
> Jeg er dog ikke helt sikker når du kan flytte den. M$ fejl måske. Det er
> næppe en virus, så hva med at bare ignorere det (medmindre det

Det er mest princippet i at filen ligger der jeg er imod.. Den ene fil plus
de to mapper den blokerer, beslaglægger tilsammen 32KB på en 80GB harddisk,
så det er ikke forden den gør mig fattig.. *GG*

Men jeg gider snart ikke glo på den mere.. *LOL*

Fra : Martin Østerberg

Dato : 04-10-02 12:46

On Fri, 4 Oct 2002 03:13:35 +0200 skrev "*DrømmeFyren*"
<DreamGuy@DreamGuy.dyndns.dk> .

> [...]
>.TXT) Cannot find the specified file.
>Make sure you specify the correct path and filename.

Jeg ville checke for virus, og specielt SIRCAM. Mener at kunne huske
noget om filer i trashcan der ikke kan slettes i forbindelse med denne
virus. Alternativt kan du gendanne den, prøve at give den et andet
navn (f.eks. abd.txt) og så prøve at slette den.

Derudover tror jeg at _______.___ filnavne kunne tyde på en fejl i
filsystemet, har set lignende på fejlbrændte CD'er, måske scandisk kan
løse dit problem...

VH Martin

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 04-10-02 18:52

"Martin Østerberg" <dev_null@trashcan.dk> wrote in message
> [...]
>
> Derudover tror jeg at _______.___ filnavne kunne tyde på en fejl i
> filsystemet, har set lignende på fejlbrændte CD'er, måske scandisk kan

Der er ingen virus på maskinen (har checket), og filnavnet er helt præcis
________-.TXT (ikke som du skrev det).

Hvis jeg prøver at omdøbe den, flytte den, eller slette den udenom TrashCan
får jeg ovenstående besked..

Fra : LarsS

Dato : 04-10-02 15:16

"*DrømmeFyren*" <DreamGuy@DreamGuy.dyndns.dk> wrote in message
> [...]
> .TXT) Cannot find the specified file.
> Make sure you specify the correct path and filename.

Prøv at slette mappe+fíl direkte, udenom papirkurv...
(papirkurv, egenskaber, eller shift+delete)

/LarsS

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 04-10-02 18:50

"LarsS" <sidenius@kabelnettet.dk> wrote in message

> "*DrømmeFyren*" <DreamGuy@DreamGuy.dyndns.dk> wrote in message

> Prøv at slette mappe+fíl direkte, udenom papirkurv...
> (papirkurv, egenskaber, eller shift+delete)

Det har jeg jo prøvet....
Som jeg skriver: "Hvis jeg prøver at slette........."

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 04-10-02 19:21

[Besværlig fil]

> Det har jeg jo prøvet....
> Som jeg skriver: "Hvis jeg prøver at slette........."

To forslag:

Smid XP cd'en i og boot fra den. Vælg repair using recovery console. Log ind
og skriv
chkdsk /p
forsøg derefter at slette filen fra recovery console.

Hvis det ikke er en ntfs partition kan du nøjes med at bruge en windows 98
startdiskette (evt. fra www.bootdisk.com)
Her skriver du så
cd <sti>
attrib for at finde det korrekte dos filnavn
attrib -s -h -r <filnavn> for at fjerne evt. skrivebeskyttelse
del <filnavn> for at slette filen.

Jeg har også tidligere haft held med at omdøbe en fil og så slette den
senere.

Hvis alt andet kikser må du i gang med en diskeditor.

--
mvh Kasper Grevsen

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 04-10-02 23:47

"Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> wrote in
message news:ankm5f$emh$1@sunsite.dk...
> [Besværlig fil]

> To forslag:
>
> Smid XP cd'en i og boot fra den. Vælg repair using recovery console. Log
ind

Og du mener SERIØST at en XP-cd kan klare problemet på en maskine der kærer
WinME??

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 05-10-02 04:17

> ind
>
> Og du mener SERIØST at en XP-cd kan klare problemet på en maskine der
kærer
> WinME??

1. Du har intetsteds skrevet at der var tale om Windows ME, men ja, recovery
console fra en windows xp cd kan løse problemet.
Når du ikke har nævnt noget om hvilken windows version eller hvilket
filsystem der er tale om bliver jeg nødt til at foreslå xp's recovery
console, fordi denne kan løse problemer på alle windows versioner.

2. Når du nu siger win me bruger du fat16 eller fat32 og så er det - som jeg
nævnte - lettere med en _windows 98_ startdiskette fx fra www.bootdisk.com.
Kør scandisk og følg så den procedure som jeg beskrev tidligere. Og nej, en
Windows ME startdiskette indeholder ikke samme kommandoer som Windows 98s.

At du ikke har fået løst problemet endnu skyldes enten at du er en troll,
der bare søger opmærksomhed eller også er du bare for ignorant til at følge
de råd du har fået. Sorry, hvis jeg lyder hård, men det er p. irriterende at
skulle sige den samme ting til folk flere gange uden at de overhovedet
forsøger at følge et råd.

Dit spørgsmål er i øvrigt besvaret tidligere og du henvises derfor til
http://groups.google.com, hvis du har brug for yderligere informationer.
Hvis du forsøger de to metoder jeg har beskrevet uden held er du naturligvis
velkommen til at spørge igen.

--
mvh Kasper

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 05-10-02 20:20

"Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> wrote in
message news:anllil$5jh$1@sunsite.dk...

> [...]
> filsystem der er tale om bliver jeg nødt til at foreslå xp's recovery
> console, fordi denne kan løse problemer på alle windows versioner.

Prøv at kigge i sidste linje før min signatur i besked
news:anirrt$95m$1@sunsite.dk .... Der står det tydeligt...

> [...]
en
> Windows ME startdiskette indeholder ikke samme kommandoer som Windows 98s.

Det er en FAT32 partition... Ellers villed et være svært at smide 80GB ind
på den.. *S*
Men Win98 kan jo ikek klare mere end 32GB, så kan en Win98 bootdisk klare
jobbet??

> [...]
at
> skulle sige den samme ting til folk flere gange uden at de overhovedet

En troll?? Og det er??

Jeg har prøvet at følge de ting der bliver givet som hjælp.... Det er sgu
ikek mig der ikke vil ha' det løst... Normalt løser jeg mine problemer
selv.. Har sgu arbejdet som systemprogrammør i 6 år, så jeg ved sgu godt
hvordan en computer virker under NORMALT omstændigheder..

/Henning

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 05-10-02 23:08

Hej

> recovery
>
> Prøv at kigge i sidste linje før min signatur i besked
> news:anirrt$95m$1@sunsite.dk .... Der står det tydeligt...

Ok, jeg var vidst lidt træt. Jeg vil stadig foreslå XP recovery console,
hvis du har en xp cd i nærheden.

> [...]
> på den.. *S*
> Men Win98 kan jo ikek klare mere end 32GB, så kan en Win98 bootdisk klare

Det er en ScanDisk fejl, som kun har betydning hvis du har Phoenix BIOS og
kun hvis du laver overfladetest.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;q243450&
Det burde ikke give problemer med at slette en fil fra en bootdisk.

> [...]
> selv.. Har sgu arbejdet som systemprogrammør i 6 år, så jeg ved sgu godt
> hvordan en computer virker under NORMALT omstændigheder..

Okay okay... For mig ser det bare ud til at du ikke har afprøvet mine
forslag endnu, men det kan da være jeg tager fejl.

Har du overvejet om filen kan være en temporær fil som et af dine programmer
bruger?

--
mvh / k.r.
Kasper Grevsen

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 06-10-02 06:27

"Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> wrote in
message news:annnrj$kc7$1@sunsite.dk...
> Hej

> Ok, jeg var vidst lidt træt. Jeg vil stadig foreslå XP recovery console,
> hvis du har en xp cd i nærheden.

Der kan man bare se.. *S*

> [...]
> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;q243450&
> Det burde ikke give problemer med at slette en fil fra en bootdisk.

OK.. Havde bare hørt en anden her i gruppen sige at der var problemer med
Win98 og større end 32GB på en disk..

> Okay okay... For mig ser det bare ud til at du ikke har afprøvet mine
> forslag endnu, men det kan da være jeg tager fejl.

Nej.. Du tager ikke fejl.. For begge dine foreslag, kræver at maskinen
bliver rebootet, hvike jeg helst vil undgå, hvis det er muligt..

Manskinen er en vigtig del af mit LAN, så hvis jeg kan undgå reboot, undgår
jeg problemer på LAN'et..

Men det kunne tyde på at jeg er nødt til at genstarte maskinen alligevel..
*SUK*

> Har du overvejet om filen kan være en temporær fil som et af dine
programmer
> bruger?

Det er den ikke..Det var en del af en program installation, og resten af
programmer er allerede slettet..
Og da maskinen for ca. 1 måned siden gik død, var en re-install nødvendig,
derfor ved jeg at der ikke kan være nogen programmer der bruger netop den
fil..

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 06-10-02 06:32

> [...]
> Hej
>
> Ok, jeg var vidst lidt træt. Jeg vil stadig foreslå XP recovery console,

Du svarede forresten slet ikke på hvad en troll er....

Kender kun ordet som sådan en grim fætter med grøn hud og en vorte på
næsen.. *GG*

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 06-10-02 12:32

Hej

> Du svarede forresten slet ikke på hvad en troll er....
>
> Kender kun ordet som sådan en grim fætter med grøn hud og en vorte på
> næsen.. *GG*

Jeg trak det tilbage

En troll er en person, der kun er interesseret i at diskutere uden egentlig
at ville lære noget. Se
http://www.tuxedo.org/~esr/jargon/html/entry/troll.html og søg evt. efter
nogle af Bo Warmings posts på groups.google.com så ved du hvad ordet betyder
*g*.

--
Kasper

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 06-10-02 16:13

"Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> wrote in
message news:anp702$d1l$1@sunsite.dk...
> Hej

> Jeg trak det tilbage

At du trækker det tilbage, betyder jo ikke at jeg bliver klogere på hvad
udtrykket betyder *GG*

> En troll er en person, der kun er interesseret i at diskutere uden
egentlig
> at ville lære noget.

Ahhhh.... Jeg kan nu godt lide at diskutere, men der bestemt et formål med
det.. *S*

> [...]
efter
> nogle af Bo Warmings posts på groups.google.com så ved du hvad ordet

Jeg HAR stødt på BW i news:dk.snak.seksualitet .. Og han er sgu
irriterende.. Man spørger om en ting og han svarer på noget andet...

Fra : LarsS

Dato : 04-10-02 20:38

> "LarsS" <sidenius@kabelnettet.dk> wrote in message

> bare

> efterfølgende

> Det har jeg jo prøvet....
> Som jeg skriver: "Hvis jeg prøver at slette........."

hmm, jeg læser det du skriver som at du ikke kan slette fil,
godt kan slette mappe-med-fil til papirkurv, men ikke slette
samme fra papirkurv. Du skriver intetsteds at du har prøvet
direkte sletning udenom papirkurv.
Men hvis du heller ikke kan dette, hva så med at slette i
DOS ?

/LarsS

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 04-10-02 23:51

> [...]
> godt kan slette mappe-med-fil til papirkurv, men ikke slette
> samme fra papirkurv. Du skriver intetsteds at du har prøvet

Jeg skrev hvis jeg prøver at slette filen... Det inkluderer da selvfølgelig
både med og uden brug af TrashCan...

> Men hvis du heller ikke kan dette, hva så med at slette i
> DOS ?

Man kan da ikek boot'e i DOS på WinME, kan man??

Fra : Rudi Stegen

Dato : 05-10-02 00:26

Hej *DrømmeFyren*, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Man kan da ikek boot'e i DOS på WinME, kan man?

Man kan på en lidt sær måde (men dens DOS kører også tungt). Man kan
ved at boote med startdisketten.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Preben Andersen

Dato : 05-10-02 00:26

> Man kan da ikek boot'e i DOS på WinME, kan man??

Tryk f8 under boot, så kan du vælge DOS.

mvh
Preben

Fra : Madsen

Dato : 05-10-02 23:23

*DrømmeFyren* skrev:

> [...]
> view of this folder.
>
> Jeg kan dog slette den mappe som filen ligger i.. Men så ligegr

Jeg vil også lige komme med et par forslag.
Du kunne prøve at boote til DOS under opstart og slette mappen som
filen befinder sig i. Kommandoen hedder: Deltree Mappenavn.
(Deltree sletter pågældende mappe plus alle undermapper til den
mappe som du skriver efter Deltree-kommandoen).

Hvis du har brænderprogrammet Nero installeret så er det også ofte
ret effektivt til at slette filer med som Windows ikke rigtig vil
slippe. Det har jeg i hvert tilfælde før oplevet.

Madsen.

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 06-10-02 00:16

> Hvis du har brænderprogrammet Nero installeret så er det også ofte
> ret effektivt til at slette filer med som Windows ikke rigtig vil
> slippe. Det har jeg i hvert tilfælde før oplevet.

Hm, det lyder interessant.
Til generel orientering kan jeg lige indskyde at filer med reserverede navne
som fx con, com1, lpt1 osv. kan slettes med kommandoen

DEL \\.\c:\somedir\aux

--
mvh Kasper Grevsen

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 06-10-02 06:31

"Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> wrote in
message news:annrqq$3pj$1@sunsite.dk...

> [...]
navne
> som fx con, com1, lpt1 osv. kan slettes med kommandoen

I første omgang kan man jo undre sig over hvordan sådan en fil overhovdet er
opstået...

Men sjovt nok ligger der forskellige filer, hvis man kender de navne man
skal lede efter..

Fx giver en DIR LPT1 på en DOS-maskine oplysninger om netop den fil (som jo
i virkeligheden ikke er en fil alligevel).. Men den kommer ikke frem ved en
dir LP* eller lign..

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 06-10-02 14:51

Det er fordi DOS behandler porte som en fil sådan at du f.eks. kan
printe en fil ved at kopiere den til LPT1.

On Sun, 6 Oct 2002 07:31:01 +0200, "*DrømmeFyren*"

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 06-10-02 06:28

> [...]
> (Deltree sletter pågældende mappe plus alle undermapper til den
> mappe som du skriver efter Deltree-kommandoen).

Som jeg skrev til Kasper, vil jeg helst undgå at reboote maskinen, men det
tyder på at det desværre er en nødvendighed..

> Hvis du har brænderprogrammet Nero installeret så er det også ofte
> ret effektivt til at slette filer med som Windows ikke rigtig vil
> slippe. Det har jeg i hvert tilfælde før oplevet.

Har lige forsøgt med Nero.... Den giver præcis samme fejl..

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 07-10-02 10:17

> Hej.
>
> Jeg har en underlig fil på min harddisk som jeg ikke kan slette..

Så lykkedes det endelig.... Via en boot-disk og så slette den fra DOS...

DAMN filnavnet så underligt ud i DOS...

Jeg takker alle dem som bidrog med foreslag..

/Henning