IP adresser og router
Fra : Ukendt

Dato : 03-10-02 23:18

Jeg har en opsætning der således ud:

Kabelmodem (motorola) og et Oncable abonnemen med 2 ip adresser.
3com router.
4 pc'ere, hvor den ene bliver brugt til spil på internet.

I dag sider alle 4 pc'ere på lan siden af routeren.

Spørgsmålet er så:
Kan det lade sig gøre at "spil" pc'en bliver tilkendt den ene af de 2 ip
adresser, samtidgt med at den er på det samme netværk som de andre?

Frank Lundgren

Fra : Merk Würdichliebe

Dato : 04-10-02 08:13

On Fri, 4 Oct 2002 00:18:03 +0200, "Frank" <NO WAY - EAT MY SHORTS!>
wrote:

> [...]
>
>Kan det lade sig gøre at "spil" pc'en bliver tilkendt den ene af de 2 ip
>adresser, samtidgt med at den er på det samme netværk som de andre?

Jeg er ikke personlig bekendt med din router model, men alt andet jeg
har set kan forwarde trafik på specificerede porte til en specifik ip
adresse på lanet.
Om man så på din router kan vælge at forwarde al trafik på den ene ip
til en specifik ip på lanet ved jeg ikke, men det virker plausibelt.

-
Merk Würdichliebe

When one door closes another door opens

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-02 18:53

Routeren er en "3com Officeconnect Wirelesss Cable/dsl Gateway"

Jeg ved ikke om den kan det du foreslår, men er det et problem at det er
dynamiske og ikke faste ip adresser?

Frank Lundgren

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-10-02 18:56

In article <3d9cc217$0$52255$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Frank wrote:
> [...]
> Kan det lade sig gøre at "spil" pc'en bliver tilkendt den ene af de 2 ip
> adresser, samtidgt med at den er på det samme netværk som de andre?

Ja. Giv den 2 IP adresser. Den ene er den offentlige,
den anden er den private. Default GW skal være den samme
som din router har, og ikke routerens IP.

Det er muligt du skal opgradere til en version af Windows
der ikke er beregnet til XBox og andre spillemaskiner. Eksempelvis
W2k Pro, eller XP Pro. Så det koster altså minimum en tusse.

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-02 19:34

> Ja. Giv den 2 IP adresser. Den ene er den offentlige,
> den anden er den private. Default GW skal være den samme
> som din router har, og ikke routerens IP.

Jeg kender altså ikke forskel på en offentlig og en privat ip sorry

Men hvordan kan jeg angive begge ip adresser når den ene er dynamisk fra
TDC?

> Det er muligt du skal opgradere til en version af Windows
> der ikke er beregnet til XBox og andre spillemaskiner. Eksempelvis
> W2k Pro, eller XP Pro. Så det koster altså minimum en tusse.

Alle maskiner kører XP pro