MS Windows
briani 27239
XP: Pagefile props
Fra : Digit

Dato : 03-10-02 22:51

Jeg har sat pagefile på en partition for sig selv (og slået den fra på OS
partitionen). Nu opdagede jeg så i dag at jeg har 2x pagefile: På OS
partionen og på den jeg selv definerede. Kan jeg bare slette den første?

--
/Digit

»Verily, I have often laughed at the weaklings who
thought themselves good because they had no claws.«
F.W.N Thus spoke Zarathustra/Also sprach Zarathustra

Fra : Madsen

Dato : 03-10-02 23:50

Digit skrev:

> [...]
> fra på OS partitionen). Nu opdagede jeg så i dag at jeg har 2x
> pagefile: På OS partionen og på den jeg selv definerede. Kan jeg

Det burde du kunne ja, men det undrer mig nu hvorfor den stadig
findes på drevet hvis du har sat flueben ved 'No paging file' på
systempartitionen.

Hvis du går derind igen, står den så stadig til 'No paging file',
eller har den valgt en ny størrelse?
MS anbefaler at man har en lille pagefile på systempartitionen.

Madsen.

Fra : Digit

Dato : 03-10-02 23:53

»Madsen« lavede et kragehop, og skrev:

> [...]
| systempartitionen.
| Hvis du går derind igen, står den så stadig til 'No paging file',

Har lige tjekket igen, og alle drev er blanke med undtagelse af min swap
partition hvor jeg kan se pagefile er sat til 576-576.

| MS anbefaler at man har en lille pagefile på systempartitionen.

Fortæl fortæl :)

--
/Digit

Har du set Lukas Moodysson's nyeste film »LILJA 4-EVER«?
Du kan nå det endnu!
Filmen som Ole Michelsen gav 5 hatte.

Fra : Madsen

Dato : 04-10-02 00:31

Digit skrev:

> Har lige tjekket igen, og alle drev er blanke med undtagelse af
> min swap partition hvor jeg kan se pagefile er sat til 576-576.

Ok. Så burde der ikke ske noget ved at slette pagefile.sys på
din systempartition. (Bemærk at jeg skriver 'burde' :)

> Fortæl fortæl :)

Det er mest denne artikel jeg tænker på:
<http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q314482>

> [...]
| must perform disk reading and writing requests on both the system
| folder and the paging file. When the paging file is moved to a
| different partition, there is less competition between reading and
| writing requests.
|
| However, if you completely remove the paging file from the boot
| partition, Windows cannot create a dump file (Memory.dmp) in which
| to write debugging information in the event that a kernel mode
| STOP error message occurs. This can lead to extended downtime if a
| debug procedure is necessary to troubleshoot the STOP error

WinXP laver som standard et memorydump på 64 KB. så jeg har valgt at
bevare en lille sidefil på min systempartition på 2 MB. Den "rigtige"
sidefil befinder sig på en anden disk, og det er den WinXP bruger i
det daglige. De 2 MB på systempartitionen bliver først brugt når og
hvis skidtet går ned, og dermed har brug for at lave et memorydump.

> [...]
> thought themselves good because they had no claws.«
> F.W.N Thus spoke Zarathustra/Also sprach Zarathustra

Ikke for noget, men kunne man ikke lokke dig til at studere følgende
side: <http://usenet.dk/netikette/signatur.html> ?
12 liniers signatur er lige i overkanten og specielt af hensyn til
dem som sidder med newsreadere som ikke automatisk kan sortere din
signatur fra ved svar, pga. din defekte signaturadskiller (--).

Madsen.

Fra : Digit

Dato : 04-10-02 01:19

> [...]

| det daglige. De 2 MB på systempartitionen bliver først brugt når og
| hvis skidtet går ned, og dermed har brug for at lave et memorydump.

Definerede en på 2 mb. Systemet promptede mig om den eksisterende skulle
erstattes (hmm)... men nu ligger der i hvertfald en pagefile på c på 2 mb.
Tak for hjælpen.

snip

> [...]
| dem som sidder med newsreadere som ikke automatisk kan sortere din
| signatur fra ved svar, pga. din defekte signaturadskiller (--).

Har skåret et par linier fra. Den er på 7 nu, så det går vist liige.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-10-02 01:45

Fri, 4 Oct 2002 02:18:40 +0200, skrev "Digit" <no@no.no>:

>Har skåret et par linier fra. Den er på 7 nu, så det går vist liige.

Den er nu ni linjer.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
med hjælp og tips til din hjemmeside -

Fra : Madsen

Dato : 04-10-02 01:40

Digit skrev:

> Definerede en på 2 mb. Systemet promptede mig om den eksisterende
> skulle erstattes (hmm)...

Ja, hmmm...

> men nu ligger der i hvertfald en pagefile på c på 2 mb. Tak for
> hjælpen.

Velbekom.

[Signatur]

> Har skåret et par linier fra. Den er på 7 nu, så det går vist
> liige.

Den side jeg henviste til snakkede om 4, men ok. Det er ikke noget
der gør mig noget, da den newsreader jeg bruger her godt kan finde
ud af at sortere signaturen fra ved svar, men forvent ikke at alle
er glade for 7 liniers signatur. Visse personer kan endda blive
direkte ondskabsfulde med så mange linier. (Jeg nævner det blot til
orientering og nu er du advaret. ;)

Madsen.

Fra : Digit

Dato : 04-10-02 01:46

> [...]

| er glade for 7 liniers signatur. Visse personer kan endda blive
| direkte ondskabsfulde med så mange linier. (Jeg nævner det blot til

Hvis nogle kan finde på at fare i flint over en signatur på 7 liner (ja, jeg
har selvfølgelig en ide om hvem det bl.a. kunne være) og smider mig i deres
filter eller whatever... hmmm ja, godt det samme.

Det er vist ved at være tid til at skrubbe i seng :)

Natter.

Fra : Peter Loumann

Dato : 04-10-02 09:40

"Digit" <no@no.no> skrev:

>Hvis nogle kan finde på at fare i flint over en signatur på 7 liner (ja, jeg
>har selvfølgelig en ide om hvem det bl.a. kunne være) og smider mig i deres
>filter eller whatever... hmmm ja, godt det samme.

Det er der helt givet nogen, der kan. Hvorfor skulle den meget
rimelige regel om max. 4 linjer dog ikke gælde for dig?

x-fut:news:dk.admin.netikette

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 04-10-02 09:58

Peter Loumann <peloda@tiscali.dk> skrev:

>Det er der helt givet nogen, der kan. Hvorfor skulle den meget
>rimelige regel om max. 4 linjer dog ikke gælde for dig?
>
>x-fut:news:dk.admin.netikette

Ups! Den smuttede lidt for hurtigt, undskyld! Her kommer x-futten.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Digit

Dato : 04-10-02 10:18

»Peter Loumann« lavede et kragehop, og skrev:

| Det er der helt givet nogen, der kan. Hvorfor skulle den meget
| rimelige regel om max. 4 linjer dog ikke gælde for dig?

Tjae, jeg plejer at have mine egne regler :). Nej spøg til side så har jeg
svært ved at se hvorfor 7 linier ikke skulle være ok. Kunne forstå hvis det
hvis man da havde citeret biblen...

| x-fut:news:dk.admin.netikette

Jeg følger ikke med i denne gruppe, og har derfor valgt at tilsidesætte
FUT'en.

Fra : Peter Loumann

Dato : 04-10-02 11:01