Orange...
Fra : Signman

Dato : 03-10-02 22:29

Hej.

Er der nogen der har prøvet det mobil abonnement Mono til erhverv.? Fra
Orange.

De skriver nok så flot drop din fastnet telefon og brug din mobil til
fastnet priser. Man kan oveni købet beholde sit fastnet nr.

Er der nogen som ved hvilket net de sender på ? (TDC / Sonofon) ?? Hvordan
er dækningen..??

Og hvis man beholder sit fastnet nr. Hvad koster det for den, der kalder én
op på dette nr.

Der står ikke mange oplysninger på deres hjemmeside, og der er mega lang
ventetid på deres telefon.

Jeg har idag fastnet og duet til mobilen. Jeg har behovet for at kunne blive
kaldt op på mobilen, hvor kunden ringer til mit fastnet nr.

Men duet er jo rimeligt dyrt, da jeg får mange opkald i løbet af dagen. Så
der ville Mono fra Orange muligvis være en god løsning for mig.

Er der nogen der kender til Mono fra Orange, vil jeg meget gerne høre
komentarer...

På forhånd tak !

Jens

Fra : Christian Poulsen

Dato : 03-10-02 22:45

> Er der nogen som ved hvilket net de sender på ? (TDC / Sonofon) ??
> Hvordan er dækningen..??

De har deres eget GSM 1800 og er ved at udbygge deres EGSM 900 net i
yder områder. Der dækkes ca. 95% af Danmarks befolkning. Enkelte steder
benytter de SONOFONs master, men det bliver med tiden lukket ned.

> Og hvis man beholder sit fastnet nr. Hvad koster det for den, der
> kalder én op på dette nr.

Alm. fastnetpris.

http://orangeerhverv.dk/produkter/mobiltelefoni/mono/
http://orangeerhverv.dk/kundeservice/kontaktkundeservice/

> Men duet er jo rimeligt dyrt, da jeg får mange opkald i løbet af dagen.
> Så der ville Mono fra Orange muligvis være en god løsning for mig.

Det ville uden tvivl, være en billigere løsning for dig, end Duet'en.

> Er der nogen der kender til Mono fra Orange, vil jeg meget gerne høre
> komentarer... På forhånd tak !

Det er uden tvivl et suverænt abb., men det er dog ikke alle målgrupper
det vil være godt og billigt for. Men lyder umiddelbart til passe til dit
behov.

Fra : BorreBoy

Dato : 04-10-02 19:06

"Christian Poulsen" <deep@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er uden tvivl et suverænt abb., men det er dog ikke alle målgrupper
> det vil være godt og billigt for. Men lyder umiddelbart til passe til dit

Det er simpelthen for sejt det abonnement, hvis man altså er
erhvervsdrivende.
Hvad skal der egentlig til, for at kalde sig det?

--
Med venlig hilsen,
Thomas Borre

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-10-02 19:15

"BorreBoy" <borreYYY@oncable.dk> wrote in message

> Det er simpelthen for sejt det abonnement, hvis man altså er
> erhvervsdrivende.

Ja, for ved privat abonnementet, skal dem der ringer op, betale normal
minutpris.. Så jeg ved ikke hvordan de vil kunne få det til at løbe rundt..
Da man også kan beholde fastnettelefonen, og få alle opkald stillet videre,
eller når man ikke er på kontoret, GRATIS.. Sådan er det vist ikke med
privat abonnementet..

> Hvad skal der egentlig til, for at kalde sig det?

Et SE nummer vil jeg gå ud fra

Fra : Brian Binnerup

Dato : 05-10-02 09:14

Som jeg har forstået det er problemet vel netop at det koster 1.75 at ringe
op til dig hvis du har Mono?

Fra : Jean

Dato : 05-10-02 09:22

Brian Binnerup skrev:
> Som jeg har forstået det er problemet vel netop at det koster 1.75 at
ringe
> op til dig hvis du har Mono?

Ja, sådan har jeg også forstået det... altså at den der ringer til en med
Mono skal betale mobiltakst, da man ringer til en mobiltelefon...

Mvh Jean

--
Vil du købe billige mobiltelefoner,
så er Wanna-save.com svaret!

Fra : Claus E Beyer

Dato : 05-10-02 11:51

"Jean" <ask@me> skrev i en meddelelse
> ringe
>
> Ja, sådan har jeg også forstået det... altså at den der ringer til en med
> Mono skal betale mobiltakst, da man ringer til en mobiltelefon...

Private vil få et mobilnummer, mens erhvervskunder vil få et fastnetnummer til
deres Mono-abonnement. Derfor vil det koste mobiltakst for dem der ringer
til en privat Mono-abonnent, mens man kan ringe til en erhvervs Mono-
abonnent til almindelig fastnetpris.

Den dag private også vil kunne få fastnetnummer, og man samtidigt uden ekstra
beregning vil få adgang til High Speed Data og GPRS via Mono-abonnementet,
da vil jeg også synes at det vil være overvejelsesværdigt at skifte fastnettelefonen
ud med et Orange Mono-abonnement..

Claus

Fra : BorreBoy

Dato : 05-10-02 12:20

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> beregning vil få adgang til High Speed Data og GPRS via Mono-abonnementet,
> da vil jeg også synes at det vil være overvejelsesværdigt at skifte

Lige præcis!
Har du skrevet det til Orange? Jeg har gjort det, og jo flere der gør, jo
større er chancen for, at der sker noget

Fra : Christian Poulsen

Dato : 05-10-02 14:26

> Private vil få et mobilnummer, mens erhvervskunder vil få et
> fastnetnummer til deres Mono-abonnement. Derfor vil det koste

Ikke korrekt. Erhverv _kan_ få et fastnetnummer. Og kun et enkelt fastnet
nummer pr. CVR-nummer. Laver en erhvervskunde en ny oprettelse, så får han
et alm. mobilnummer.

> mobiltakst for dem der ringer til en privat Mono-abonnent, mens man kan
> ringe til en erhvervs Mono- abonnent til almindelig fastnetpris.

Jeg må indrømme jeg ikke kan se problemet i at man ringer til et mobil-
nummer. Selvfølgelig er det er en merpris. Men det er nu engang hvad det
koster for at være mobil.

> Den dag private også vil kunne få fastnetnummer, og man samtidigt uden
> ekstra beregning vil få adgang til High Speed Data og GPRS via Mono

High Speed Data skal du ikke regne med at se på Orange's netværk. Men
jeg tror nu også at prisen på GPRS bliver sat ned i en nær fremtid.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 05-10-02 15:23

> Jeg må indrømme jeg ikke kan se problemet i at man ringer til et mobil-
> nummer. Selvfølgelig er det er en merpris. Men det er nu engang hvad det
> koster for at være mobil.

Der er jo ikke rigtigt nogen der gider at ringe til én, hvis det koster 6 gange så meget
som at ringe til en fastnettelefon.

> High Speed Data skal du ikke regne med at se på Orange's netværk. Men
> jeg tror nu også at prisen på GPRS bliver sat ned i en nær fremtid.

Ja, lad os håbe på det.

Claus

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 05-10-02 17:12

> [...]
> nummer pr. CVR-nummer. Laver en erhvervskunde en ny oprettelse, så får han

MonoForFlere.....

> Jeg må indrømme jeg ikke kan se problemet i at man ringer til et mobil-
> nummer.

Problemet ligget i den 7-dobbelte pris.
Hvis man er rigtig uheldig, så er Orange's mast gået ned, og man roamer så
med Sonofon [endnu], og så er prisen ikke 7-dobbelt, men 11-dobbelt.

>Selvfølgelig er det er en merpris.

Som er problemet.

>Men det er nu engang hvad det
> koster for at være mobil.

Njo...men når man er hjemme...så har man da ingen glæde af at 'være
mobil'...og prisen er stadig 7-dobbelt.

Hvis udbyderen var rigtig snedig...så satte man Mono<<-->>Mono-samtalepris
til fastnet-pris...så ville abbonementet sælge sig selv.
Dvs...hvis 2 Mono-abbonenter snakkede sammen, så var det til
fastnet-pris....se, det ville trække kunder ind...

Og udgiften for udbyderen er særdeles lav, når det er 2 telefoner der ringer
sammen på eget net.

--
Mvh Henrik.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 06-10-02 10:45

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse

> Problemet ligget i den 7-dobbelte pris.
> Hvis man er rigtig uheldig, så er Orange's mast gået ned, og man roamer så
> med Sonofon [endnu], og så er prisen ikke 7-dobbelt, men 11-dobbelt.

Det koster ikke ekstra at blive tilringet når man roamer på et andet indenlandsk
net, hverken for den der ringer op eller for mobiltelefonejeren.

Claus

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 06-10-02 15:30

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> skrev

> Det koster ikke ekstra at blive tilringet når man roamer på et andet
indenlandsk
> net, hverken for den der ringer op eller for mobiltelefonejeren.

Jeg er nu ganske sikker på, at hvis 2 Mono'er ringer sammen, og modtageren
er udenfor Orange-dækning og på Sonofon's net, så koster det 1,- kr ekstra
pr minut....deraf den 11-dobbelte pris.

Eksempel:
Jeg ringer ofte til min onkel, og vi har begge fastnet.....det koster så
0,25 pr minut i dagstimerne.
Jeg skifter til Mono...min pris for at ringe til onkel er det samme som før,
nemlig 0,25 pr minut.
Nu sker det uheldige så...onkel skifter også til Mono...så koster det ikke
0,25 men 1,75 pr minut [ 7-dobling]
Hvis jeg så er rigtig uheldig, så er Orange's net nede hos min onkel, og han
roamer så med Sonofon....så nu koster det ikke 1,75 mere, men 2,75 pr minut
[11-dobling]

Dvs...hvor vi før snakkede til 0,25 pr minut...der koster det nu 2,75 pr
minut.
Har jeg lyst til at anbefale Mono til dem jeg snakker fastnet
med....*nej*...fordi så stiger min regning drastisk.
Dvs...produktet er opbygget....så jeg skal for alt i verden undgå, at dem
jeg snakker fastnet med, skal få Mono.

Nu er jeg ikke marketings/salgs-person, men jeg syntes at man på den måde
begrænser udbredelsen af produktet væsentligt.
Løsning: hvis Mono->Mono var fastnet-pris, så ville det sælge sig selv, og
målgruppen ville være mange-doblet.

--
Mvh Henrik.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-10-02 15:51

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in

> Hvis jeg så er rigtig uheldig, så er Orange's net nede hos min
> onkel, og han roamer så med Sonofon....så nu koster det ikke
> 1,75 mere, men 2,75 pr minut [11-dobling]

Den der passer vist ikke helt... Det koster jo ikke ekstra for den
der ringer *til* mono kunden hvis mono kunden er på sonofon net, det
er jo kun når mono kunden ringer *fra* sonofon net der kommer roamin
gebyr på.
Den anden vej rundt tror jeg nok TeleStyrelsen ville dømme ulovlig,
det er jo ikke muligt for den der ringer op at se hvilket netværk
modtageren er på (og dermed se hvilken pris der skal betales).

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt/undtagelse
"I am a nobody, and nobody is perfect; therefore I am perfect."

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 06-10-02 17:00

"Henrik Stidsen" <spamtrap@spammer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der ringer *til* mono kunden hvis mono kunden er på sonofon net, det
> er jo kun når mono kunden ringer *fra* sonofon net der kommer roamin

Det er faktisk ikke det som fremgår af prislisten...

Citat:
Opkald til mobiltelefoner kr. pr. minut*
mandag til lørdag 08.00 - 19.30: 1,75

* national roaming, 1 kr ekstra.

--
Mvh Henrik.

Fra : BorreBoy

Dato : 06-10-02 17:18

> [...]
>
> Det er faktisk ikke det som fremgår af prislisten...
>
> Citat:
> Opkald til mobiltelefoner kr. pr. minut*

Ja, hvis det er DIG, der er på et andet net.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 06-10-02 18:05

"BorreBoy" <borreYYY@oncable.dk> skrev

> Ja, hvis det er DIG, der er på et andet net.

Muligt...det fremgår ikke specielt tydeligt af prislisten....faktisk fremgår
det slet ikke, om det er modtager og/eller opkalder der skal befinde sig på
andet net, før der skal betales roaming.

Hvad hvis nu begge Mono-kunder roamer samtidigt..koster det så 1,75 + 1,00 +
1,00 ?
Det må jeg lige undersøge i morgen

--
Mvh Henrik.

Fra : BorreBoy

Dato : 06-10-02 18:52

> [...]

> andet net, før der skal betales roaming.
>
> Hvad hvis nu begge Mono-kunder roamer samtidigt..koster det så 1,75 + 1,00

Det koster 1 krone ekstra for dig, der ringer OP, HVIS du er på et andet
net!!!
Om din onkel og hans hund så ligger på en strand i Thailand, så koster det
dig kun 1,75 + 1kr, når du ringer til ham fra Lars Tyndskids mark!

Fra : Claus E Beyer

Dato : 06-10-02 19:32

> [...]
>
> Det er faktisk ikke det som fremgår af prislisten...
>
> Citat:
> Opkald til mobiltelefoner kr. pr. minut*

Ja, hvis den der RINGER OP er på Sonofons net. Det er fuldstændigt ligegyldigt
hvor den der tilringes, er. Den tilringede kan være både på Oranges, Sonofons
eller Mobilenets net i Australien og det betyder intet for prisen for at ringe TIL
ham. Hvis den tilringede er på et udenlandsk net, skal han dog betale for at modtage
samtalen. Den tilringede Orange-/Telia-abonnent skal ALDRIG betale for at
MODTAGE et opkald på Sonofons net.

Claus

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 06-10-02 20:27

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> skrev

> Ja, hvis den der RINGER OP er på Sonofons net.

Udemærket...men det ændrer så ikke på fakta, at hvis en Mono-kunde er på
Sonofon's net og ringer til en anden Mono-kunde, så koster det 1,75 + 1,00.

--
Mvh Henrik.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-10-02 21:51

> Udemærket...men det ændrer så ikke på fakta, at hvis en
> Mono-kunde er på Sonofon's net og ringer til en anden
> Mono-kunde, så koster det 1,75 + 1,00.

Selvfølgelig, han roamer jo!

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 07-10-02 22:17

"Henrik Stidsen" <spamtrap@spammer.dk> skrev

> Selvfølgelig, han roamer jo!

Nemli....men hele pointen er, at hvor det før kostede 0,25 pr minut, så kan
man risikere at det nu koster 2,75 pr minut, altså op til en 11-dobling.

--
Mvh Henrik.

Fra : Brian Binnerup

Dato : 05-10-02 09:19

Ahhh - dumme mig - det problem er der jo så selvfølgedig ikke ved
erhvervsabo.

Skrammel - jeg skal da ha' det på det tidspunkt de laver det om for det
private også....

Selvom man er moms registreret er det jo et helvede at skulle købe telefon
der og så stille til rådighed for sig selv, og skal beskattes og pis og
papir....