Skærme
Fijala 3554
Fladskærm fordele/ulemeper
Fra : tvl

Dato : 24-02-01 17:31

Hej Ng!

Jeg overvejer at investere i en ny skærm, da min gamle 17" er gået mere
eller mindre kaputt. Hvis jeg kører med win Me som normal altså med o-scan
flimrer den helt vildt, hvis jeg derimod med noget software skifter til
u-scan får jeg et roligt billede, men skærmen siger en højfrekevent lyd.
Mit spørgsmål er så, hvis ingen kan hjælpe mig med ovenstående....
Ville en fladskærm være det rigtige valg, hvis jeg skal kunne bruge den til
både spil og cad programmer

mvh. Christen Lautrup

Fra : Karsten Olesen

Dato : 24-02-01 18:26

"tvl" <2332310m001@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mit spørgsmål er så, hvis ingen kan hjælpe mig med ovenstående....
> Ville en fladskærm være det rigtige valg, hvis jeg skal kunne bruge den
_______________________

Den eneste fordel ved en fladskærm er størrelsen af kabinettet.
Strømforbruger er også mindre.

Til CAD vil jeg dog foretrække en 19" eller 21".
Der er mange muligheder på markedet til forsk. priser.

En katode-skærm kan også gå højere op i opløsning og
frekvens, og til spil er den mere skarpt optegnet når
der er kraftig bevægelse i spillet.

MVH

Fra : Zuriel

Dato : 27-02-01 17:10

"tvl" <2332310m001@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Ville en fladskærm være det rigtige valg, hvis jeg skal kunne bruge den
til
> både spil og cad programmer

En Fladskærm vil KUN være at anbefale til f.eks. windows brug i EN bestemt
opløsning (skærmens native resolution) og til statiske/stillestående
billeder.

- Til spil og SÆRLIGT video, hvis du også bruger din monitor til det, kan
det kun anbefales at holde sig på LANG afstand af fladskærme

Fladskærmene ser pixelerede og "digitalte" ud til video (Hvis modellen
overhovedet accepterer analogt input) og (tænk f.eks på hvordan et LCD
bagprojections tv står ifht. et alm katode billedrør)
Og til spil & bevægelse generelt er det heller ikke at anbefale, -Jævnfør
Karsten Olsens's indlæg.

Zuriel