Han piver hele tiden!?!
Fra : Sidse

Dato : 03-10-02 19:45

Hej gruppe.
Ja jeg fik jo her for 5 uger siden den dejligste han killing, han er bare
skøn. Han går os dog en del på nerverne her om aftenen, han miaauver hele
tiden, og det er ret irreterende at høre på i længden, når vi nusser og
leger med ham stopper han, men så går han sin vej og begynder at miaauve det
er ret højt. Han er begyndt at komme lidt ud, når det er lyst, og det er for
tidligt til han er kønsmoden, synes jeg. han er fra den 5/5-02. Har I nogen
forslag til hvordan vi løser dette problem, jeg må ikke få en kat mere,
desværre!

Hilsen Sidse og Samson.

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 03-10-02 20:02

Hejsa

Han savner sin mor og hans evt. søskende i løbet af ca. 7 -14 dage plejer
det at stoppe igen, skal jo lige vende sig til at være uden dem han ellers
kendte.

Hilsen Sanne
http://www.silver-heart.dk

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 03-10-02 20:21

Hov jeg havde læst det som 5 dage ikke 5 uger beklager

Fra : Sidse

Dato : 03-10-02 20:22

jamen jeg har haft ham i 5 uger nu, og han gjorde det ikke i starten, det er
derfor jeg ikke forstår det!`

sidse
sidse@gsx.dk

Fra : Camilla Baird

Dato : 03-10-02 20:33

On 03/10/2002 21:21, in article
3d9c9a10$0$96779$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, "Sidse"
<sidse@SPAMstubnet.dk> wrote:

> jamen jeg har haft ham i 5 uger nu, og han gjorde det ikke i starten, det er
> derfor jeg ikke forstår det!`

Du siger, han går ind i et andet rum og piver en gang i mellem - er det
fordi han kalder på jer? Skal I følge efter ham?
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Ann K.

Dato : 03-10-02 21:52

Hejsa.
At Samsom piver kan have flere årsager... (åh - hvor lyder det
docerende! ;)
Nå, men altså...
Han kan pive for at komme ud! Kattes foretrukne aktivitetstidspunkt
ligger netop i skumringstimerne... derfor er det også logisk for ham (!)
at han skal ud på det tidspunkt! NB; husk at det også er ved den tid at
flest katte kommer til skade i trafikken!
Og - det er før hørt at en (han)kat er blevet tidligt kønsmoden! Få ham
kastreret hurtigst muligt, så I ikke lige pludselig bliver idømt
"killingebidrag" ;)
Endelig kan han også være nervøs for at bevæge sig rundt i det mørke
hus... og piver derfor, for at kalde jer til sig, så I sammen kan gå
farerne i møde
Tja - bare nogle bud herfra
Mvh Ann

Fra : Sidse

Dato : 04-10-02 18:27

Hej Ann.
Det med han måske er kønsmoden tror jeg ikke. det er ikke sådan et piv han
kommer med, jeg har hørt hvordan en hankat siger når han er kønsmoden! der
er lys alle de steder han bevæger sig rundt i huset, så det er nok heller
ikke det. Lige så snart vi underholder ham på den ene eller den anden måde
stopper han. han piver også når han spiser eller løber rundt og leger med
sin tøjmus for sig selv! Jeg må jo nok erkende det nok er fordi han vil ud.
Han er vokset op ude for, og er altså først kommet ind da han var 13 uger.
Jeg synes bare ikke han skal ud i mørket

sidse
sidse@gsx.dk

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 05-10-02 20:21

Forslag herfra:

Han kan altså sagtens være ved at blive kønsmoden; han er trods alt næsten
et halvt år gammel. Det ville i hvert fald være et forsøg værd at kastrere
ham (med mindre, du vil avle på ham). Selvom han måske ikke ligefrem råber
på damer, kan hormonerne vel godt spille ind på snaksaligheden?
Han kan også være i "teenage-stadiet" - det stadium hvor katte opfører sig
lidt som mennesketeenagere, dvs. en gang imellem urimeligt og ulideligt, en
gang imellem tryghedssøgende...
Eller måske er han bare en kat, der godt kan lide at snakke? Jeg ved ikke,
om det er deciderede piv, han kommer med, eller det bare er sådan, han
siger? Måske fordi han keder sig? (Teenageren igen

Ærgerligt, at I ikke må få en kat mere...

Håber I finder en løsning

Hilsen Birgitte