Nyt i845PE bundkort fra Asus
Fra : Hans

Dato : 03-10-02 19:05

Er der nogen som har fået praktisk erfaring med det nye P4PE bundkort fra
Asus?

Jeg tænker på den model med onboard Lyd, Lan, Raid og SATA.

--
mvh, Hans

Free Pussy: http://www.broenink-art.nl/maukie.swf

Fra : Jesper Barrit

Dato : 03-10-02 19:26

Hvor ser du det ?

Mvh Jesper Barrit

Fra : Hans

Dato : 03-10-02 19:31

"Jesper Barrit" <midi@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Hvor ser du det ?

Hos min leverandør, men ganske som du kan jeg ikke finde det hos Asus, så
derfor var jeg lidt nysgerrig om der allerede var nogen som havde prøvet
det.

Jeg må nok bestille et for at finde ud af det.

--
mvh, Hans

Fra : JGD

Dato : 03-10-02 19:47

"Hans" <fast@NOSPAM2night.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det.
>
> Jeg må nok bestille et for at finde ud af det.

Har modtaget mit idag (SHG) men har dog ikke haft tid
til at sætte boardet i en "kasse" endnu.

-hand

JGD.

Fra : Hans

Dato : 03-10-02 19:48

"JGD" <dyhrberg@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Har modtaget mit idag (SHG) men har dog ikke haft tid
> til at sætte boardet i en "kasse" endnu.

Kunne vi lokke dig til at melde tilbage når du har fået "fut" i vidunderet?

--
mvh, Hans

Fra : JGD

Dato : 03-10-02 20:27

> "JGD" <dyhrberg@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Kunne vi lokke dig til at melde tilbage når du har fået "fut" i
> [...]

Sagtens, dog tidligst imorgen. Orker ikke iaften.

-hand

JGD.

Fra : -=Madsen=-

Dato : 03-10-02 20:19

<------------------->

> Har modtaget mit idag (SHG) men har dog ikke haft tid
> til at sætte boardet i en "kasse" endnu.

<------------------->

Vildt det bliver først offentliggjort den 7 Okt fra Asus.. de er lidt
hurtige hos SHG

Fra : Hans

Dato : 04-10-02 14:30

"-=Madsen=-" <kem@SoftHome.net> wrote in message
> <------------------->

> <------------------->
>
> Vildt det bliver først offentliggjort den 7 Okt fra Asus.. de er lidt
> hurtige hos SHG

Nu er der også godt nyt til MSI brugerne (det er mig bl.a.):

MSI er på markedet med deres 845PE-MAX2-FIR, onboard Lyd, Gigabit Lan og
Firewire, og om ikke så længe kommer den forkromede udgave med Raid.

Der ventes.......

--
mvh, Hans

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 05-10-02 12:28

> [...]
>
> MSI er på markedet med deres 845PE-MAX2-FIR, onboard Lyd, Gigabit Lan og
> Firewire, og om ikke så længe kommer den forkromede udgave med Raid.

Jeg har lige sat mit system op med ASUS P4PE. Kortet har onboard Gigabit
lan, raid, firewire, USB2, lyd, sata osv. Skide lækkert kort og har endnu
ikke haft problemer med det. Det kører 100 stabilt med mit ASUS G4400,
Samsung 512 mb PC3200, 3 HD, brænder og dvd + det løse. Har desuden smidt en
P4533NW processor på. Ingen props her. Den er lynhurtig. U-tweaket og 100%
standard opsætning på ram, grafikkort osv scorer den 11000 3Dmark2001SE, det
er ganske ok.

Eneste minus er manglende AGP8X, men fuck det siger jeg bare Det kører
skide godt pt.

Kortet har desuden en masse sjove features som en talende BIOS Den
snakker under opstart med en sød kvindestemme. Den siger at den har loadet
biosen uden fejl og går nu videre med OS, det er sku da sødt LOL.

Jeg kan ikke anbefale kortet nok, det er nok det bedste P4 chipset so far,
på nær måske 850E, men det er et spørgsmål om penge...

Hvis i har nogle spørgsmål, så skriv her eller på min mail. Jeg vil hellere
end gerne svare, da jeg selv havde enorme problemer med at finde et klart
svar på mange af mine spørgsmål angående hvilket P4 bundkort jeg skulle købe

Jeg tror ikke det er dette kort som først lanceres her den 7 okt, jeg tror
det er 845GE chipsettet med onboard grafik.

Tjek evt kortet ud her:

http://www.asus.com.tw/mb/socket478/p4pe/overview.htm

Venlig hilsen
Peter Tønnesen

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 05-10-02 12:47

> Har desuden smidt en P4533NW processor på.

2400mhz vel at mærke

VH
Peet

Fra : Hans

Dato : 05-10-02 14:30

"Peter Tønnesen" <peto@privat.dk> wrote in message

> Ingen props her. Den er lynhurtig. U-tweaket og 100%
> standard opsætning på ram, grafikkort osv scorer den 11000 3Dmark2001SE,
det
> er ganske ok.

Det ser jo ganske fornuftigt ud, og hvis du ikke har oplevet hovsaer
undervejs er det absolut værd at overveje en investering.

> Eneste minus er manglende AGP8X, men fuck det siger jeg bare Det kører
> skide godt pt.

Det er vist mere i teorien at AGPx8 har nogen fordel, så det skal du ikke
være ked af.

> Jeg kan ikke anbefale kortet nok, det er nok det bedste P4 chipset so far,
> på nær måske 850E, men det er et spørgsmål om penge...

Jeg kører selv med MSI 845E-Max2-BLR / NW2.4, og har ikke specielt travlt
med at udskifte, så jeg tror jeg vil vente på MSI's version med onboard
Raid. Jeg synes ikke rigtig at jeg vil give penge ud på SATA, da dette
interface mildt sagt er en stor forvirring, og da det allerede er på vej til
at blive afløst af SATA2 vil jeg hellere ofre en løs kontroller hvis behovet
skulle opstå.

Tak for info.

--
mvh, Hans

Fra : JGD

Dato : 06-10-02 01:54

Peter Tønnesen wrote:
> "Hans" <fast@NOSPAM2night.dk> skrev i en meddelelse

[cut]

> Venlig hilsen
> Peter Tønnesen

Tak til Peter der var hurtigere end mig til at samle sin maskine
med P4PE.Jeg vil dog stadig give mit førstehåndsindtryk af boardet
(bemærk ordet førstehåndsindtryk).

Manualen til boardet kan findes på FTP sites ved ASUS.

Umiddelbare indtryk af boardet er at layout'et er iorden. Ingen
tåbelige placeringer af komponenter/stik etc. Jeg er ikke ASUS
fanatiker men blev en smule (meget) imponeret, dels af alle tilslut-
ningsmulighederne samt det væld af tilbehør der følger med (extern
USB2, digital out, ATA100 og SATA kabler etc.).

Mht. stabiliteten har jeg installeret RedHat 8 uden nogen form for
problemer. Dette er gjort på følgende hardware, med standard setings
i BIOS;

-ASUS P4PE (selvfølgelig).
-P4NW(2,4/533).
-WD 80GB (ATA100).
-Matrox G550.
-Samsung PC2700 (256MB).
-PSU (Macron MPT-300).

Jeg kan på stående fod kun finde to ulemper med dette board. Den
første ulempe er endnu en uanvendelig port på boardet (BlueMagic
PCI slot). Den anden ulempe er de resterende PCI slot's. Hvad skal
man/jeg dog finde på at "proppe" i dem, da det gængse er integreret
onboard

Hvis der kommer flere spørgsmål i denne tråd vil jeg gøre mit bedste
for at svare.

-hand

JGD.

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 06-10-02 10:54

> Hvis der kommer flere spørgsmål i denne tråd vil jeg gøre mit bedste
> for at svare.

Har du forresten fundet stikket til HD Dioden? Den kan jeg sku ikke finde,
altså pindene til HD LED, beats me

VH
Peter

Fra : JGD

Dato : 06-10-02 13:11

Peter Tønnesen wrote:

> Har du forresten fundet stikket til HD Dioden? Den kan jeg sku ikke finde,
> altså pindene til HD LED, beats me
>
> VH
> Peter

Hej Peter.

Til venstre for de andre tilslutninger så som
reset, power, højtaler etc.

-hand

JGD.

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 06-10-02 19:40

> [...]
> PCI slot). Den anden ulempe er de resterende PCI slot's. Hvad skal
> man/jeg dog finde på at "proppe" i dem, da det gængse er integreret

Og BlueMagic er? Specielt PCI slot kun til BlueTooth eller?>

/H3nrik - Clockeren!

Fra : JGD

Dato : 06-10-02 20:31

JGD wrote:

[cut]

> [...]
> PCI slot). Den anden ulempe er de resterende PCI slot's. Hvad skal
> man/jeg dog finde på at "proppe" i dem, da det gængse er integreret

[cut]

I nattens mulm og mørke spillede mine øjne mig et pus. BlueMagic PCI
slotten er en "almindelig" PCI slot. Klip fra manualen er følgende;

"The Asus proprietary BlueMagic PCI slot(blue slot) supports future
ASUS function cards compliant to PCI specification."

(Troede/så slot'en til at være "spejlvendt"). Beklager dette synsbedrag.
Så boardet har på stående fod kun ovenstående ulempe med de mange PCI
slot's

("Kører" stadig stabilt).

-hand

JGD.