Alt tekst på link i FP
Fra : Lars

Dato : 03-10-02 17:23

Hej

En handikapkonsulent fortalte mig en gang, at det var hjælpsomt overfor
blinde, der kun kunne "se" internetsider gennem en punktlæser, at sætte en
"alt tekst" også på et link. Vi seende ser så det lille gule skilt med en
tekt ved linket, og det er såmænd også rart for os, men teksten kommer også
med i en "punktlæser", så det er lettere for en blind at finde ud af, hvad
linket drejer sig om. Det har jeg så troligt på kurser sagt videre til mine
kursister, men har altid sagt, at det skulle gøre "manuelt" i koden således:

alt-teksten">Linkteksten</a>

Nu er det ikke lige FrontPage jeg bruger mest, når jeg selv laver websider,
men en af mine kursister fortalte, at det kunne man skam gøre igennem
menuerne i FrontPage 2000, uden at han kunne fortælle hvordan. Er det en
"and" eller har jeg gjort det for bøvlet for mine kursister - hvor der er
mange af dem, der sværger til FronPage?

Vh

Lars
http://www.skole-portal.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-10-02 22:31

Thu, 3 Oct 2002 18:22:36 +0200, skrev "Lars" <ljh@sol.dk>:

> [...]
>men en af mine kursister fortalte, at det kunne man skam gøre igennem
>menuerne i FrontPage 2000, uden at han kunne fortælle hvordan

Jeg mener man skal op i FP 2002 for at muligheden er der.

Når man indsætter et link, så klikker man på »screen tip« i samme
boks, øverste knap til højre.