Flere American Curl I Europa
Fra : Camilla Baird

Dato : 03-10-02 15:15

I Tyskland: http://www.miracurl.de

I Frankrig: http://american.curl.free.fr/

I Rusland (ikke egt Europa, men dog udenfor USA *ggg*):
http://www.russicats.ru/ecurl/cattery.html

To email-lister for American Curl:
<american_curls@yahoogroups.com>
<curlcats-l@services.web.aol.com>

På Google fidnes mange links om American Curl, men disse er da lidt at
starte med...
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 03-10-02 18:16

Spændende katte, man skal bare være opmærksom på at det ikke ser ud til at
de nævnte opdrættere er Fife-opdrættere.
Det er lidt besværligt hvis man gerne vil udstille i Danmark.
Hilsen Vibeke

Fra : Camilla Baird

Dato : 03-10-02 20:23

On 03/10/2002 19:15, in article
3d9c7baa$0$1032$ba624c82@nntp04.dk.telia.net, "V.Lerche & S.Andersen"
<battlefield@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> de nævnte opdrættere er Fife-opdrættere.
> Det er lidt besværligt hvis man gerne vil udstille i Danmark.

Denne race er vist ikke godkendt i FIFé... De opdrættere, der er af racen,
er (vist nok) alle i CFA eller TICA.

Fra : Helle Andersen

Dato : 03-10-02 21:31

V.Lerche & S.Andersen wrote:
> Spændende katte, man skal bare være opmærksom på at det ikke ser ud
> til at de nævnte opdrættere er Fife-opdrættere.
> Det er lidt besværligt hvis man gerne vil udstille i Danmark.

Det er nu ikke specielt besværligt at importere en kat, der ikke er FIFe.
Det eneste man skal sikre sig, er at der ikke ligger noget i kattens
stamtavle, som er tilladt i den pågældende klub, men ikke i FIFe. Hvis
man er i tvivl kan man indsende kattens stambog til FD avlsrådet.

Jeg skal selv importere en CFA kat, og det er der ingen problemer i.

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Gitte Sacala Eriksen

Dato : 03-10-02 20:59

"Hej

Kan man så ikke udstille american curl i DK , hvis man importere en fra ex.
USA ?

VH
Gitte

Fra : Camilla Baird

Dato : 03-10-02 22:15

On 03/10/2002 21:59, in article
3d9ca1a1$0$69018$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, "Gitte Sacala Eriksen"
<DKSACALA@mail.dk> wrote:

> "Hej
>
> Kan man så ikke udstille american curl i DK , hvis man importere en fra ex.
> [...]

Jeg trolr godt du kan udstille den I FIFé, men den bliver registreret og
udstillet som ikke-godkendt race, vil jeg tro.

Fra : Pernille Scharff

Dato : 04-10-02 08:16

Hej Camilla m.fl.

> Jeg trolr godt du kan udstille den I FIFé, men den bliver registreret
og
> udstillet som ikke-godkendt race, vil jeg tro.
> --

American Curl er godkendt i Fife siden sidste generalforsamling.
American Curl udstilles i semilanghårsgruppen (kat. II) uanset om den er
korthåret (ACS) eller langhåret (ACL). Der var en artikel om det i
kattemagasinet for ikke så forfærdelig længe siden.

Hilsen

Pernille