Lille, tåbeligt problem
Fra : Troels Jensen

Dato : 24-02-01 17:09

Er der nogen, der kan fortælle mig, hvad der skal stå i "action" på denne
knap for at få den til at hente forrige side (svarende til "Tilbage-knappen"
i browseren):

<form method="POST" action=???????>
</form>

.......eller kan man ikke det?

m.v.h.

Troels

Fra : sune vuorela

Dato : 24-02-01 20:21

On Sat, 24 Feb 2001 17:09:21 +0100, "Troels Jensen"
<troelsjensen1@hotmail.com> wrote:

> [...]
>knap for at få den til at hente forrige side (svarende til "Tilbage-knappen"

<button value="tilbage" onClick="javascript:history.back()">

/sune

Fra : Allan Vebel

Dato : 24-02-01 21:20

sune vuorela <nospam@vuorelaXXremoveXX.dk> skrev

> <button value="tilbage" onClick="javascript:history.back()">

Der er bare det at <button> ikke understøttes af Netscape, så her ville
<input> være bedre.

Jeg ville nu lave det med en grafiknkap eller et tekstlink.

--
Allan

Fra : Claus Schmidt

Dato : 24-02-01 23:57

"Allan Vebel" ::

> Jeg ville nu lave det med en grafiknkap eller et tekstlink.

Ja undskyld, det kan da godt være det er mig der er dum, det sker trods
alt, men koden med INPUT og BUTTON giver da to knapper, ikke?

Det er vel ikke meningen?

Jeg ville stole på at folk kendte tilbageknappen, men hvis jeg alligevel
skulle have en tilbagelink, så måtte det blive en tekstlink, men det er
jo bare fordi jeg æææææælsker tekst.

Skal det være en FORM, skal man vel gøre det med en GET i stedet for
en POST, lidt a la:

<form method="GET" action="NavnPåSidsteSide.htm">
</form>

Det kræver jo kun at formen er placeret på en side, hvorfra der kun
er én vej tilbage, ellers virker det jo forvirrende. Og så er det HTML.

Hvis man ikke ved hvorfra folk er kommet kan man jo generere
formularen med javascript og så bruge et history-opslag som
variabel der overgives til ACTION, men det er vist noget værre noget
at rode sig ud i for at lave en lille tilbagelink.

--
[claus]

Fra : Allan Vebel

Dato : 25-02-01 00:44

Claus Schmidt <no@no.no> skrev

> Ja undskyld, det kan da godt være det er mig der er dum, det sker trods
> alt, men koden med INPUT og BUTTON giver da to knapper, ikke?

<Jeg skrev>
Der er bare det at <button> ikke understøttes af Netscape, så her ville
<input> være bedre.
</jeg skrev>

Det skulle forstås sådan at <input> bruges i stedet for <button>, fordi
<button> ikke fungerer i Netscape, så der er altså kun én knap.

> Jeg ville stole på at folk kendte tilbageknappen

Tja, andet er vel dobbeltkonfekt.

--
Allan

Fra : Troels Jensen

Dato : 25-02-01 02:05

"Allan Vebel" <allan@vebel.dk> skrev i en meddelelse
> Claus Schmidt <no@no.no> skrev

> Det skulle forstås sådan at <input> bruges i stedet for <button>, fordi
> <button> ikke fungerer i Netscape, så der er altså kun én knap.

Tjah.... så er der altså bare dét, at jeg ikke lige véd, hvad der så skal
stå i "<inputtet>"

> Tja, andet er vel dobbeltkonfekt.

Nej, ikke helt. Problemet er, at jeg har en række sider, der via links
hentes fra en bestemt "hovedside", der ofte skifter navn (primitiv
"password"-beskyttelse). På disse sider skal der derfor være et link, der
returnerer til "hovedsiden" uden at jeg nødvendigvis behøver at ændre
link'sene på alle siderne hver gang "hovedsiden" skifter navn.

M.v.h.

Troels

Fra : Allan Vebel

Dato : 25-02-01 13:15

Troels Jensen <troelsjensen1@hotmail.com> skrev

> Tjah.... så er der altså bare dét, at jeg ikke lige véd, hvad der så skal
> stå i "<inputtet>"

<form>
<input type="submit" value=" Tilbage " onClick="javascript:history.back()">
</form>

> [...]
> returnerer til "hovedsiden" uden at jeg nødvendigvis behøver at ændre
> link'sene på alle siderne hver gang "hovedsiden" skifter navn.

Det er jo noget helt andet end bare en tilbageknap. Jeg ville lave

eller med en grafikknap.

--
Allan

Fra : Troels Jensen

Dato : 25-02-01 16:35

> <form>
> <input type="submit" value=" Tilbage "
onClick="javascript:history.back()">
> </form>

Mange tak for hjælpen - Jeg tror, at jeg holder mig til den.

> Det er jo noget helt andet end bare en tilbageknap. Jeg ville lave

> eller med en grafikknap.

Nope.. det er jo netop det, jeg ikke kan, da "hovedsiden" ikke er
index-siden, men en side, der kaldes fra en form på index-siden. I formen
skal man så skal angive hovedsidenavnet, der som nævnt jævnligt ændres.

m.v.h.

Troels