| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Hvordan får jeg min printer tilbage? Fra : Henrik K. | 
  Dato :  03-10-02 10:27 |  
  |   
            Hej,
 
 Efter opfordring fra supporten, sendte jeg min printer ind til den
 pågældende medarbejder, som herefter ville ordne min printer. Det skete
 ultimo juli 2002.
 
 Jeg har endnu ikke fået min printer tilbage, selvom jeg en måned senere fik
 at vide, at den var lavet og at de ville sende den retur. Medarbejderen har
 været syg, og der er tilsyneladende ingen andre i biksen, der kan finde ud
 af noget. De lover at undersøge det og ringe tilbage - men de gør ingen af
 delene.
 
 Hvordan får jeg min printer retur fra Sverige? Jeg har ringet og ringet og
 sendt en reklamation til det multinationale selskabs danske hovedkontor, men
 der sker intet.
 
 Hvilke muligheder har jeg? Jeg vil have min printer tilbage, og det kan kun
 gå for langsomt. Kan jeg alternativt leje en printer og kræve firmaet
 erstatning for lejesummen?
 
 
 Venlig hilsen
 
 Henrik
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Anders Mouritsen (03-10-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Anders Mouritsen | 
  Dato :  03-10-02 10:49 |  
  |   
            Hvad er det for et amatørfirma du har købt den hos, og hvilke slags printer
 er det?
 
 
 "Henrik K." <hku@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
 news:3d9c0d70$0$52191$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Hej,
 >
 > Efter opfordring fra supporten, sendte jeg min printer ind til den
 > pågældende medarbejder, som herefter ville ordne min printer. Det skete
 > ultimo juli 2002.
 >
 > Jeg har endnu ikke fået min printer tilbage, selvom jeg en måned senere
 fik
 > at vide, at den var lavet og at de ville sende den retur. Medarbejderen
 har
 > været syg, og der er tilsyneladende ingen andre i biksen, der kan finde ud
 > af noget. De lover at undersøge det og ringe tilbage - men de gør ingen af
 > delene.
 >
 > Hvordan får jeg min printer retur fra Sverige? Jeg har ringet og ringet og
 > sendt en reklamation til det multinationale selskabs danske hovedkontor,
 men
 > der sker intet.
 >
 > Hvilke muligheder har jeg? Jeg vil have min printer tilbage, og det kan
 kun
 > gå for langsomt. Kan jeg alternativt leje en printer og kræve firmaet
 > erstatning for lejesummen?
 >
 >
 > Venlig hilsen
 >
 > Henrik
 >
 >
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Henrik K. (03-10-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik K. | 
  Dato :  03-10-02 11:04 |  
  |   
            
 > Hvad er det for et amatørfirma du har købt den hos, og hvilke slags
 printer
 > er det?
 
 Jeg ønsker ikke at nævne navnet, men at dømme efter virksomhedens størrelse
 burde det bestemt ikke være et amatørfirma... Det er en laserprinter.
 
 
 Henrik
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           rasmus carlsen (03-10-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : rasmus carlsen | 
  Dato :  03-10-02 11:44 |  
  |   
            Send dem et anbealet brev hvori du redegør for hele historien - kort og
 nøgternt og uden at skælde ud - og beder om at få din printer
 (funktionsdygtig) tilbage inden en bestemt tidsfrist - fo eksemepel 8 dage.
 
 Og skriv så også, at såfremt du ikke har hørt fra dem i løbet af de omtalte
 8 dage, så betragter du den manglende respons som en benægtelse af, at de
 har printeren ...
 
 Se så hvad der sker - du kan evt tilføje, at du ser dig nødt til at kontakte
 en advokat osv ... men husk: hvis du truer med det så skal du nok gøre alvor
 af det ...
 
 mvh
 
 ras
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Henrik K. (03-10-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik K. | 
  Dato :  03-10-02 14:07 |  
  |   
            > Og skriv så også, at såfremt du ikke har hørt fra dem i løbet af de
 omtalte
 > 8 dage, så betragter du den manglende respons som en benægtelse af, at de
 > har printeren ...
 
 De benægter ikke, at de måske har printeren - de ved det bare ikke rigtig,
 og der sker ikke en snut. De trækker simpelt hen sagen i langdrag, og jeg
 tror overhovedet ikke på dem, når de siger at de nok skal finde ud af
 noget - for det har de sagt i ugevis nu uden resultater.
 
 Jeg vil bare have printeren tilbage...
 
 Hvad gør en advokat ved sagen, andet end hans brevpapir er flottere end mit?
 
 
 Henrik
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            rasmus carlsen (03-10-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : rasmus carlsen | 
  Dato :  03-10-02 18:29 |  
  |   
            
 > > Og skriv så også, at såfremt du ikke har hørt fra dem i løbet af de
 > omtalte
 > > 8 dage, så betragter du den manglende respons som en benægtelse af, at
 de
 > > har printeren ...
 >
 > De benægter ikke, at de måske har printeren - de ved det bare ikke rigtig,
 > og der sker ikke en snut. De trækker simpelt hen sagen i langdrag,
 
 - nemlig derfor skal du skrive, at du betragter det som om de nægter at have
 printeren. Det tvinger dem jo til at komme med et meget klart svar ...
 
 > Hvad gør en advokat ved sagen, andet end hans brevpapir er flottere end
 mit?
 
 - måske ikke så meget andet. Men det kan nogen gange også være nok.
 Du kan evt. ogdså skrive direkte til en af mellembosserne i firmaet ...
 
 ras
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           David T. Metz (03-10-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : David T. Metz | 
  Dato :  03-10-02 11:53 |  
  |  
 
            Henrik K. skriblede:
 > Hvordan får jeg min printer retur fra Sverige?
 Hvis den er købt i udlandet (evt. postordre) er der en klagevejledning her:
 http://www.fs.dk/klager/klaghvad.htm#udl
Hvis den er købt herhjemme og blot er sendt til rep. i udlandet skal du
 klage til købsstedet.
 David
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Per Christoffersen (03-10-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Christoffersen | 
  Dato :  03-10-02 14:18 |  
  |   
            
 "Henrik K." <hku@tiscali.dk> wrote in message
 news:3d9c0d70$0$52191$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Hej,
 >
 > Efter opfordring fra supporten, sendte jeg min printer ind til den
 > pågældende medarbejder, som herefter ville ordne min printer. Det skete
 > ultimo juli 2002.
 
 Lidt flere oplysninger vil være gavnlige:
 Er der tale om et forbrugerkøb?
 Altså har du købt den privat.
 
 Hvornår er den købt?
 
 Er det en reperation som følge af en reklamation, eller dækket af garanti?
 
 Er den indleveret via en forhandler eller direkte til importøren?
 
 Fyld lidt mere på, så viser der sig måske andre muligheder...
 
 /Per
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Erik G. Christensen (03-10-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Erik G. Christensen | 
  Dato :  03-10-02 18:41 |  
  |   
            "Henrik K." wrote:
 
 Næ, du kan under henvisning til dato for indsendelse, samt returnr
 anmode om udbetaling af erstatning, svarende til en erstatningsprinter,
 og kan de skaffe en brugt, er det fint for dig, med 14 dages respit.
 
 -- 
 Med venlig hilsen   Erik G. Christensen
 Rådgiver for flere danske svinebønder.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Morten (03-10-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten | 
  Dato :  03-10-02 22:24 |  
  |   
            > Næ, du kan under henvisning til dato for indsendelse, samt returnr
 > anmode om udbetaling af erstatning,
 
 Så må man først kunne dokumentere et tab som følge af fraværet af
 printeren, samt at man har søgt at begrænse sit tab.
 
 Mvh.
 Morten
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Henrik K. (04-10-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik K. | 
  Dato :  04-10-02 14:12 |  
  |   
            Jeg skal for retfærdighedens skyld tilføje, at selskabet faktisk har
 reageret hurtigt efter reklamationen til hovedkontoret - og jeg er ikke i
 tvivl om, at der nok skal komme en fornuftig løsning på problemet uden hjælp
 fra advokater, anbefalede breve osv.
 
 Men tak for hjælpen til jer, der kom med et bud på løsning af situationen...
 
 God weekend!
 
 Henrik
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |