Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
jpg som attachment..?
Fra : max

Dato : 03-10-02 09:28

Håber ikke jeg får bidt hovedet af for dette spørgsmål -
Er der nogen der ved hvordan det kan være at der
nogen gange dukker 2 stk jpg med samme navn, en
lille fil uden billed og en normal jpg fil, når den blir
sendt som attachment i OE fra en MAC....?
mvh max

Fra : Niels Andersen

Dato : 03-10-02 10:17

max wrote in <d8Tm9.66478$Qk5.2796258@news010.worldonline.dk>:
> Håber ikke jeg får bidt hovedet af for dette spørgsmål -

Det er jo egentlig et mac eller et oe-spørgsmål, og har ikke noget med
fotografering at gøre... :)

> Er der nogen der ved hvordan det kan være at der
> nogen gange dukker 2 stk jpg med samme navn, en
> lille fil uden billed og en normal jpg fil, når den blir
> sendt som attachment i OE fra en MAC....?

Den ekstra fil er "meta-information". Et eller andet som mac'en mener er så
vigtigt, at det skal sendes med.
Normalt ligger de informationer vist som en del af filsystemet på mac.

Jeg aner dog ikke hvilke informationer det er. De er der bare, og jeg har
aldrig oplevet problemer med at ignorere dem. :)

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : max

Dato : 03-10-02 10:43

> [...]
>
> Jeg aner dog ikke hvilke informationer det er. De er der bare, og jeg har
> aldrig oplevet problemer med at ignorere dem. :)

Tak for det Niels - er der en måde man kan fortælle
MAC'en ikke at sende den lille meta ting med, der er
nemlig problemer med at de overskriver hinanden når
man gemmer dem, og hvis metaen kommer sidst, så
er billedet jo ikke gemt.. Jeg har luret den af, men mange
andre flipper ud når de skal tænke en lille smule.. Et tip
modtages med taknemmelighed.. mvh max
PS..Det har da lidt med foto at gøre..

Fra : Niels Andersen

Dato : 03-10-02 10:48

max wrote in <FeUm9.66517$Qk5.2807770@news010.worldonline.dk>:
> er der en måde man kan fortælle
> MAC'en ikke at sende den lille meta ting med,

Det ved jeg slet ikke. :)

Prøv at spørge i OE-gruppen, eller i en mac-gruppe (de har vist også deres
egen).
Tjek evt. først i hjælpe-filen til mac-OE.

> PS..Det har da lidt med foto at gøre..

Nej. :)

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 03-10-02 10:59

max wrote:

> PS..Det har da lidt med foto at gøre..

Det er godt nok meget langt ude, men pyt - alle Mac-filer består af to
dele, der er en meta-filen og en source fork, det er egenlig meget
smart, den store forchomede forklaringen på hvorfor det er smart, kan du
få oplyst i news:dk.edb.mac

DOS og Windows kan ikke bruge meta-filen til noget, så du kan bare kyle
den ud, du må/kan nøjes med at gemme source forken.

Fra : Per Madsen, Aalborg

Dato : 03-10-02 16:16

[..]
> [...]
> dele, der er en meta-filen og en source fork, det er egenlig meget
> smart, den store forchomede forklaringen på hvorfor det er smart, kan du

[..]

I tillid til at pyt betyder ingen fut , vover jeg at supplere med:

Du kan også møde forklaringer, hvor man hævder, at MAC-filer består
af en datafork og evt. en resourcefork. Her er det dataforken, der
indeholder
billeddata.

mvh
-Per

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 03-10-02 18:16

"Per Madsen, Aalborg" wrote:

> Du kan også møde forklaringer, hvor man hævder, at MAC-filer består
> af en datafork og evt. en resourcefork. Her er det dataforken, der
> indeholder billeddata.

Og du har fuldstændig ret, jeg lod mig forlede af de forgående indlæg,
men det ændrer ikke på, at Pz-brugere kun har brug for den store fil.

Fra : max

Dato : 03-10-02 19:25

> [...]
>
> --
> | Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen |

Tak for svarene - allesammen - STOR hjælp..
mvh max