Hon Kong Legends
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 03-10-02 08:10

[Dette er anden gang jeg poster denne post, da det ser ud til at det
gik galt foerste gang. Skulle posten ankomme 2 gange beklager jeg
meget]

Paa http://www.playserver4.com/play247.asp?page=promo&r=R2&id=71 har
de en del HK-legends titler paa tilbud til 9 Pund stykket og jeg skal
da ha mig et par stykker. Jeg vil gerne se nogle flotte kampscener,
hvilke film kan i anbefale?
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Rene Madsen

Dato : 03-10-02 08:17

jeg vil helt klart forslå drunken master og Snake in the eagles shadow

Rene Madsen
Asian Movies

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 03-10-02 08:46

Rene Madsen skrev:

> jeg vil helt klart forslå drunken master og Snake in the eagles shadow

Enig - de er fremragende, omend de minder lidt rigeligt om hinanden.
Derudover vil jeg også kraftigt anbefale bokssættet "The Bestsellers Box
Set" med "Legend of a Fighter", "Iron Monkey" og "Eastern Condors".

Med undtagelse af den sidstnævnte film foregår samtlige film i, hvad man
kunne kalde det Gamle Kina, og jeg synes, at det er i den type film, man
ser de flottest koreograferede kampscener.

Hvis du synes om Iron Monkey, kan du gå videre til "Once Upon a Time in
China"-serien, der bygger over samme legende om Wong Fei-hung. Det gør
"Drunken Master" i øvrigt også, men Jackie Chan går anderledes
humoristisk til værks.

--
Mvh. Peter
"I'm a superhero, Mother. An effete British superhero."

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 03-10-02 09:00

"Peter Bjerre Rosa" <peter@filmsvar.dk> escribió

> [...]
gør
> "Drunken Master" i øvrigt også, men Jackie Chan går anderledes

Det er også det eneste forbehold jeg har med hensyn til Drunken
master. Jeg er ikke altid så begejstret for humoren i asiatiske film.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 03-10-02 09:19

Lars Hoffmann skrev:

> Det er også det eneste forbehold jeg har med hensyn til Drunken
> master. Jeg er ikke altid så begejstret for humoren i asiatiske film.

Det forstår jeg godt. Hongkongsk slapstick kræver lidt tilvænning, fordi
karaktererne ofte er lige lovligt karikerede.

Derfor vil jeg igen anbefale "Once Upon a Time in China", hvor Jet Li
virkelig brænder igennem som (forholdsvis) seriøs skuespiller.

--
Mvh. Peter
"Fall is my favorite season in Los Angeles, watching the birds change

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 03-10-02 08:58

"Rene Madsen" <asian-movies@asian-movies.dk> escribió en el mensaje
> jeg vil helt klart forslå drunken master og Snake in the eagles
shadow

Drunken master kender jeg, og ja den er god. Jeg har ogsaa set Black
Mask for nyligt og kunne godt lide den moderne (næsten sci-fi)
stemning der var i Black Mask.

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 03-10-02 12:10

"Rene Madsen" <asian-movies@asian-movies.dk> wrote in message
> jeg vil helt klart forslå drunken master og Snake in the eagles shadow

Jeg fik foreslået disse to en gang jeg spurgt om nogenlunde det samme, jeg
var dog ikke synderligt imponeret. Det er da imponerende hvad ham JC kan
lave af ting og sager, men selve filmene er ikke noget særligt. (IMHO
naturligvis)

Joakim

Fra : Henrik Rytter

Dato : 03-10-02 08:47

In article <angqi4$dtaga$2@ID-163022.news.dfncis.de>, Lars Hoffmann
> [...]

> de en del HK-legends titler paa tilbud til 9 Pund stykket og jeg skal
> da ha mig et par stykker. Jeg vil gerne se nogle flotte kampscener,

Jeg mener ikke at play.com har ændret deres politik om IKKE at ville
sende til Danmark. Ydermere ligger de på Jersey som er udenfor EU så du
skla påregne gebyr m.m.

Jeg tror du er bedre tjent med at vente til filmene kommer på tilbud
hos Blackstar eller Bensonsworld i England. Det sker jævnligt.

mvh
Henrik

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 03-10-02 08:52

"Henrik Rytter" <sifurytter@fastmail.fm> escribió

> [...]
ville
> sende til Danmark. Ydermere ligger de på Jersey som er udenfor EU

Jeg bor i Madrid hvor ingen af delene er et problem, men tak for
advarslen.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann, der netop har købt Akira 2 disc Spec. Ed. hos play for
10 Pund

Fra : Henrik Rytter

Dato : 03-10-02 10:02

In article <angt0u$e4egp$1@ID-163022.news.dfncis.de>, Lars Hoffmann
> [...]

> advarslen.
> Med venlig hilsen
> Lars Hoffmann, der netop har købt Akira 2 disc Spec. Ed. hos play for

Arrgghh ... heldige dig. De har haft ret mange tilbud som jeg ville
ønske jeg kunne have benyttet mig af.

Jeg ville holde mig fra Drunken Master + Snake in the Eagles Shadow med
mindre du kan lide film som er dubbede til et tåbeligt engelsk og som
ikke er i det rette billedformat. De bliver næsten helt sikkert
relanceret senere "med tingene bragt i orden" ovenikøbet med mulighed
for en Platinum release.

Mine egne favoritter blandt tilbuddene må være: In the Line of Duty
(som jo i virkeligheden er In the Line of Duty 4) og jeg vill da
afgjort tage Bestsellerboksen med Iron monkey, Legend of a Fighter og
Eastern Condors til de 18£. Iron Monkey er essentiel, Legend of a
Fighter lidt gammeldags men hvis man kan lide Yuen Woo Pings
actionkoreografi er den kræs. Eastern Condors er en forrygende martial
arts/krigsfilm som jeg har hygget mig med mange gange. Du vil elske de
.... tro mig. BBFC har klippet et enkelt sted, men tro mig det er
absolut ingen grund til ikke at købe denne film (et slangehovede der
rives af).

De to første Once upon a Time in China-film er også flotte og
underholdende film (specielt 2'eren), hvor 3'eren har det med at være
lidt kedelig sine steder. Selvom du ikke kan lide komedie burde du nu
give vampyrkomedien Mr. Vampire en chance. 2000 AD er god mainstream
actionfilm, New Dragon Gate Inn er en forrygende sværdheltefilm (dog er
der kun inkluderet det "forkerte" mandarinske soundtrack). Men hvorfor
ikke bare købe hele baduljen

Hvis det skal være rigtigt billigt kan du få Hong Kong Legends-udgaven
af Jet Li's Hitman (inkl. ekstramateriale og et tons trailers) til knap
4£. Det er langt fra hans bedste ... men til den pris
<http://www.playserver4.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=104898>

mvh
Henrik

Fra : Rene Madsen

Dato : 03-10-02 10:06

hehe ja oversættelsen af drunken master og snake in the eagles shadow, er
helt ude, har efterhånden set en del versioner af de film
og HKL's version er klart den dårligste, men ud over det, er de kanon

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 03-10-02 10:38

Henrik Rytter skrev:

> Jeg ville holde mig fra Drunken Master + Snake in the Eagles Shadow
> med mindre du kan lide film som er dubbede til et tåbeligt engelsk og
> som ikke er i det rette billedformat.

Hvad mener du? Mine udgaver fra HKL er da på mandarin og i 16:9
anamorfisk.

--
Mvh. Peter
"An argument is a connected series of statements intended to establish

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 03-10-02 10:44

"Peter Bjerre Rosa" <peter@filmsvar.dk> escribió

> Hvad mener du? Mine udgaver fra HKL er da på mandarin og i 16:9
> anamorfisk.

Er alle HKL film ikke det?

Fra : Henrik Rytter

Dato : 03-10-02 11:00

In article <anh364$71k$1@sunsite.dk>, Peter Bjerre Rosa
<peter@filmsvar.dk> wrote:

> Hvad mener du? Mine udgaver fra HKL er da på mandarin og i 16:9
> anamorfisk.

Det er helt rigtigt. Der er også mandarinsk soundtrack på udgivelserne,
men filmens originale soundtrack er altså det kantonesiske. Det
kantonesiske lydspor er ikke at finde på disse to Chan-film og på
HKL-udgaven af New Dragon Gate Inn.

Faktisk er det lige fra denne periode (slutningen af 70'erne) at man
går fra mandarinsk til kantonesisk som officielt filmsprog i Hongkong.
Stærkt medvirkende var disse Chan-films popularitet og komedierne fra
Hui-brødrene.

Ydermere er de to Jackie Chan-film præsenteret 1.78:1-format, hvilket
er et stykke fra filmens oprindelige 2.35:1 ratio.

Derfor min kritik

mvh
Henrik

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 03-10-02 14:28

Henrik Rytter skrev:

> [...]
> går fra mandarinsk til kantonesisk som officielt filmsprog i Hongkong.
> Stærkt medvirkende var disse Chan-films popularitet og komedierne fra

Interessant. Jeg troede egentlig, at alle de gamle Hongkong-film blev
dubbet til både mandarin og kantonesisk (og reallyden altså blev klippet
væk), så filmene kunne nå et større publikum.

Men du tænker måske på, at deres mundbevægelser var kantonesiske i de
nyere Hongkong-film, og at de omtalte Jackie-film var nogle af de første
i denne nye generation?

Hvorfor i alverden har HKL så ikke taget det kantonesiske lydspor med?
De plejer at have velovervejede begrundelser for deres valg.

> Ydermere er de to Jackie Chan-film præsenteret 1.78:1-format, hvilket
> er et stykke fra filmens oprindelige 2.35:1 ratio.

Okay, så der er altså skåret lidt i siderne? Ærgerligt.

> Derfor min kritik

Forståeligt. Jeg selv ynder at se filmene med det kantonesiske lydspor,
men det skyldes mere, at jeg så småt er begyndt at lære sproget (=
ubegribeligt svært!) ...

--
Mvh. Peter
"Leder: Kære sprognævnsmedlemmer, erkend, at det nye komma var et

Fra : Henrik Rytter

Dato : 03-10-02 15:55

In article <anhgko$4v7$1@sunsite.dk>, Peter Bjerre Rosa
<peter@filmsvar.dk> wrote:

> [...]
>

> Men du tænker måske på, at deres mundbevægelser var kantonesiske i de
> nyere Hongkong-film, og at de omtalte Jackie-film var nogle af de første

Ja filmene blev indspillet med kantonesisk tale, så selvom de ikke er
de rigtige skuespillere der lægger lyd til er intonationerne og
mundbevægelserne mere præcise i de kantonesiske udgaver. Ofte kan du
også høre stor kvalitativ forskel i effektlyde, styrkeforhold og
deslige. Det mandarinske soundtrack føles mere som et normalt dubbet
lydspor som vi kender de fra de ameriaknske releases. Jackie Chan er
for mig synonym med den hurtigt snakkende og nærmest "syngende"
kantonesiske taleform. Op igennem 80'erne dubbede flere og flere
skuespillere sig selv inklusiv Jackie. De gamle Shaw Brothers-film er
som regel med mandarinsk soundtrack som det mest autentiske. Jet Li har
indspillet mange film talende mandarinsk men er så dubbet med de øvrige
skuespillere til kantonesisk.

> Hvorfor i alverden har HKL så ikke taget det kantonesiske lydspor med?
> De plejer at have velovervejede begrundelser for deres valg.

De fik også på puklen fra fansene for netop dette. Derfor overvejer de
nu kraftigt relancering af filmene som passer ind i deres ønske om
perfektion, som vi så tydeligt har set det i næsten alle andre releases
fra deres side.

> Okay, så der er altså skåret lidt i siderne? Ærgerligt.

Ja ........ og Michelle Yeoh-filmen Magnificent Warriors lider desværre
under det samme.

> Forståeligt. Jeg selv ynder at se filmene med det kantonesiske lydspor,
> men det skyldes mere, at jeg så småt er begyndt at lære sproget (=
> ubegribeligt svært!) ...

Imponerende ..... jeg glæder mig til et førstehåndskendskab til den
side af dig. Jeg er mere på "doje"-niveauet så vi kan nok ikke helt
kommunikere sammen.

mvh
sifu
Henrik