speedstream og siemens expresslink
Fra : [TR]Fido_linux

Dato : 03-10-02 06:45

Hej
Min svigerfar har lige købt bredbånd. Men, nu har han jo siemens modem, og
siemens expresslink skillefilter.
Men, nu skal han jo have fire putere på nettet, og så har han fået en router
(speedstream 2601).
Men, i udgangen af skillefiltret (siemens expresslink) er der kun til 4
polet modular stik, mens der i indgangen af speedstreameren er til 8 polet
modular stik. Hvilke skal nu forbindes sammen ?
Skal jeg bare vælge at bruge de fire miderste eller ?

Hvis jeg skal uddybe, så sig til

Mvh stefan

Fra : Bulldog

Dato : 03-10-02 10:40

Du skal se helt bort fra skillefilteret, det skal være forbundet til den
store siemens kasse som det heletiden har været.

Du skal gøre følgende:

Tag det kabel der går fra siemens modemet og til PCén, pil det ud af
modemet og sæt det i switchen
Sæt et stright kabel fra switchens krydsede port og til lan-porten po
routeren
Tag et af de kabler der følger med routeren og sæt det i wan-porten på
routeren og den anden ende i 10BT porte på modemet.

Så enkelt er det.

http://www.kandu.dk/

Fra : [TR]Fido_linux

Dato : 03-10-02 10:49

arh, je troede man kunne slippe for siemens modemmet helt, det er der det
ligger så

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 03-10-02 10:34

"[TR]Fido_linux" <Fido_linux@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> modular stik. Hvilke skal nu forbindes sammen ?
> Skal jeg bare vælge at bruge de fire miderste eller ?

Du skal stadig bruge modem'et:

Skilllefilter---Modem---Router----Switch/Hub----PC'ere

Hvis du har bruge for uddybning, skriver du bare

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)