Per K ??
Fra : Henrik Nielsen

Dato : 02-10-02 23:14

Hej i gruppen

-Jeg følger normalt ikke denne gruppe, men en søgning i google
lokkede mig her hen..

Jeg søget info om gruppen "Scotch" for at se om de havde lavet
andet interessant end "Delirio Mind"

Men da jeg sad og læste en tråd stødte jeg på en indlæg som
jeg delvist har indsat her:

"Lars Bernau" <lbe@dontmailme.dk> skrev i en meddelelse

> Min absolutte etter vil altid være M/A/R/R/S - Pump Up The Volume, uh
> den er lækker !!!!

DAMN hvordan kunne jeg glemme den når jeg enda har den i 6 forskellige
versioner, hvoraf jeg har den version jeg vil kalde for min guld version:
DMC Remix, hvor pludselig Jackson kommer ind med BAD.
Af mixes fra 80´erne vil jeg nok mene at Max Mix står øverst på min liste
over de bedste mixes.
Remix.<<<

-Og så var det jo at jeg glemte alt om Scotch, for jeg har ledt som en gal
efter
en bestemt ver. af "Love missile F1-11"

Så hvis Per K skulle læse dette, eller hvis der er nogle andre har en
kvalificeret
bud på hvad det er jeg leder efter vil jeg blive lykkelig...

Udgaven indeholder bla.:

"it´s a test, it´s a test"
Tina Turner: We don´t need another hero
"noget speak fra Rambo"
"noget speak fra Blade Runner"
"noget Mozart #40 "

Jeg har hørt et par versioner der startede med "it´s at test" med har ikke
hørt den "rigtige"

--
Venligst
Henrik Nielsen

Fra : Per.K

Dato : 03-10-02 16:01

> [...]
> Henrik Nielsen
> Config@configdata.dk
> --*Størrelsen på en fil er ikke nødvendigvis proportional*--

DMC´s remix af den. Men takket være renamere er den lidt svær at dreje.
Jeg har fået 2 navne på den:
Sigue Sigue Spunik - DMC Megamix (hvad tænkte den renamer dog ???)
Love Missile F1-11 (DMC mix)
Men den sidste iflg. en af mine DJ venner skulle være den rigtige titel.
Men jeg vil da gerne ende din laaaange søgen ved at smide den op
i binaer.musik.repost (har haft den oppe før)
Hvad siger du til det ?

Venligst Per

"Its a test designed to provoke an emotional responce"

Fra : Per.K

Dato : 03-10-02 16:09

"Henrik Nielsen" <config@configdata.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lokkede mig her hen..
>
> Jeg søget info om gruppen "Scotch" for at se om de havde lavet

Apropos Scotch, hvis du kan få nallerne i deres gamle LP: Evolution
har du alle deres fede tracks:
Primitive man
Take me up
Man in the man
Born to kill
Komburn
Delirio mind
Loving is easy/Evolution
Disco band
Losing in time

Så, nu har jeg afsluttet din søgen efter Scotch tracks også
Er jeg ikke flink ?

Venligst Per

Fra : Per.K

Dato : 03-10-02 16:12

> Så, nu har jeg afsluttet din søgen efter Scotch tracks også
> Er jeg ikke flink ?
>
> Venligst Per

Av der var jeg ved at glemme min 12" også:
Scotch - Mastermix
Der er et megamix af deres fedeste tracks.

Venligst Per

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 03-10-02 17:18

"Per.K" <persen1@NOWAY!yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Så, nu har jeg afsluttet din søgen efter Scotch tracks også
> Er jeg ikke flink ?
>
> Venligst Per

Jo meget..

Specielt er jeg glad hvis det er den rigtige Love Missile.

Er det denne jeg skal kigge efter?
http://www.kpik.dk/sputnik/otherrecs.asp Øverst.

>Men jeg vil da gerne ende din laaaange søgen ved at smide den op
>i binaer.musik.repost (har haft den oppe før)
>Hvad siger du til det ?

Den bliver nok ikke let at finde på vinyl, så jeg siger da Ja-tak.

Uha.. det er jo ren nostalgi det her..
Shoot it up - Shoot it up - Shoot it up

Foreløbigt tak

Henrik

Fra : Per.K

Dato : 03-10-02 20:54

> [...]
> http://www.kpik.dk/sputnik/otherrecs.asp Øverst.

> Den bliver nok ikke let at finde på vinyl, så jeg siger da Ja-tak.

Jo det er den jeg har: Disco Mix Club (DMC)
Den kommer op "just in a jiffy" i binaer.musik.repost
Og du har ret: Den er skrup umuglig at finde på original vinyl
idag. Selv store HTFR (Hard To Find Records) kan ikke tilbyde den.

Venligst Per

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 03-10-02 22:01

> [...]
> Og du har ret: Den er skrup umuglig at finde på original vinyl
> idag. Selv store HTFR (Hard To Find Records) kan ikke tilbyde den.

Du havde naturligvis ret.. Det var den version.

Og det var for øvrigt også den som Søren kendte som:
Sigue Sigue Sputmix

-Hvis din mail-adr. er gyldig, har jeg sendt dig en mail.

Fra : Lars Bernau

Dato : 03-10-02 21:15

In article <y3Zm9.93$XT3.1596@news.get2net.dk>, persen1@NOWAY!yahoo.com
says...

> Apropos Scotch, hvis du kan få nallerne i deres gamle LP: Evolution
> har du alle deres fede tracks:
> Primitive man
> Take me up
> Man in the man
> Born to kill
> Komburn
> Delirio mind
> Loving is easy/Evolution
> Disco band
> Losing in time

....Hvorfra hittere var Delirio Mind og Disco Band

--
Lars Bernau
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Familien Rohde

Dato : 04-10-02 06:34

"Lars Bernau" <sirsp@malot.dk> skrev i en meddelelse
> ...Hvorfra hittere var Delirio Mind og Disco Band

Take Me Up var da også meget god IMHO.

Mvh. Søren

Fra : Lars Bernau

Dato : 04-10-02 16:07

In article <3d9d2859$0$791$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>,
fam_rohde@mail1.stofanet.dk says...
> "Lars Bernau" <sirsp@malot.dk> skrev i en meddelelse
>
> Take Me Up var da også meget god IMHO.

Jeps. Men var ikke blandt hitterne så hut jeg visker.

Fra : Familien Rohde

Dato : 03-10-02 19:36

> [...]

> kvalificeret
> bud på hvad det er jeg leder efter vil jeg blive lykkelig...

Du kan finde den på KaZaA - søg på Sigue Sigue Sputmix. Den version jeg har
hentet varer små 4 minutter og er ikke komplet. Hvis nogen finder den
komplette version er jeg med.

Jeg er også på jagt efter følgende mix i komplet stand - de vil også
interessere jer:

Erasure Yazoo TV megamix
Det lange mix med James Bond, New Order, Marilyn Monroe oma.

Jeg har dem begge i svingende kvalitet.

Mvh. Søren Rohde

Fra : Familien Rohde

Dato : 03-10-02 19:44

Hej igen,

Jeg er forresten på jagt efter et megamix fra 80´erne (gætter på 85-86), og
har tidligere skrevet om det her i ng, desværre uden held. Måske nye hoveder
kan hjælpe;

Mixet var på et kassettebånd og fyldte altså mere end 2 gange 45 minutter.
Der startede et mix på begge sider, og de fortsatte efter båndet rendte ud.
Musikken var mikset af originale versioner på en god måde - altså uden en
masse ekstra lagt på.

Det starter med en mand der råber "showtime", hvorefter der er en pickup der
kører hen over pladen. Følgende musik/kunstnere er med (i tilfældig
rækkefølge, jeg har ikke hørt båndet i 15 år):

Janet Jackson
Alisha-baby talk
Mel&Kim
Michael McDonald
- jeg vender retur med en update af listen når jeg kommer i tanker om flere.

Håber nogen kan hjælpe! Jeg har ledt efter mix med navnet "showtime" og
prøvet alt med Ben Liebrand - uden at finde noget....

Mvh. Søren Rohde

Fra : Familien Rohde

Dato : 03-10-02 19:51

Jeg skrev....

> Du kan finde den på KaZaA - søg på Sigue Sigue Sputmix. Den version jeg
har
> hentet varer små 4 minutter og er ikke komplet. Hvis nogen finder den
> komplette version er jeg med.

Prøvede lige igen - henter en version på 6:54 - og i bedre kvalitet kan jeg
høre...

/Søren Rohde

Fra : Familien Rohde

Dato : 03-10-02 20:02

Hej igen-igen,

Følgende er status hos mig:

1. Har lige hentet Sigue Sigue Sputmix komplet i god kvalitet. Tid 6:53.
2. Erasure Yazoo TV mixet med både den lyserøde panter, the young ones og
batman er komplet, men lyden er en smule tynd - og der er få udfald. Tid
9:45.
3. Blue Monday mikset er ikke komplet - det hedder "new order - blue
monday (dmc megamix incl. erasure-beatles-star trek-james bond-marilyn
monroe).mp3". Tid: 3:50

Sidste mail fra mig denne dejlige aften.

Mvh. Søren Rohde

PS: A propos Per K - hvad blev der af Peer Kaae på P3? Han havde nogle
kanonfgode programmer om firserne, diskoens historie mv. Han var med til at
udgive Kim Schumacher "stemmen fra firserne", og jeg mailede lidt med ham
for nogle år siden. Men siden da har jeg ikke hørt noget til ham. Ved nogen
hvad han laver? Det sidste jeg har set er noget med noget netradio på
SE&HØR.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 03-10-02 21:40

"Familien Rohde" <fam_rohde@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan finde den på KaZaA - søg på Sigue Sigue Sputmix. Den version jeg
har
> hentet varer små 4 minutter og er ikke komplet. Hvis nogen finder den
> komplette version er jeg med.

BINGO....

Nu er jeg ikke den store tilhænger af Kazaa, men fandt den et andet sted.

Tak skal du ha´

Fra : Brian K

Dato : 03-10-02 20:57

"Henrik Nielsen" <config@configdata.dk> skrev i en meddelelse
> Hej i gruppen

-----snip en masse------

Hej

Jeg har nogle kanon fede mix til salg på cd, nogen interesse ?

send en mail hvis du/i er intereserret

spam@grov.Xx (Xx = dk)

mvh
brian

Fra : Per.K

Dato : 03-10-02 21:13

> Jeg har nogle kanon fede mix til salg på cd, nogen interesse ?
>
> send en mail hvis du/i er intereserret
>
> spam@grov.Xx (Xx = dk)
>
> mvh
> brian

Lav en liste i dk.marked.privat.musik og hvor meget du vil have for dem
og lad os se på det.

Venligst Per

Fra : Brian K

Dato : 03-10-02 21:24

> Lav en liste i dk.marked.privat.musik og hvor meget du vil have for dem
> og lad os se på det.

Hej

naaaaaa, i don't think so !

som du sikkert ved så er 99 ud af 100 af disse "mix" ulovlige at
sælge......så hvis du vil have nogle af dem så kommer du til at besøge mig
privat, så hvis du bor langt fra glostrup (sjælland) så går du glip af en
masse FEDE mix CD'ere

mvh
brian

Fra : Lars Bernau

Dato : 03-10-02 21:21

In article <3d9b6fab$0$18142$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
config@configdata.dk says...

> Jeg søget info om gruppen "Scotch" for at se om de havde lavet
> andet interessant end "Delirio Mind"

Money Runner er også ganske interessant !

> [...]
> DMC Remix, hvor pludselig Jackson kommer ind med BAD.
> Af mixes fra 80´erne vil jeg nok mene at Max Mix står øverst på min liste

Boleromixene er også ganske okay, det samme er Flim Flam mixene. Især
"Don't Look into the Future" og "Jointmix"

Fra : Per.K

Dato : 04-10-02 15:39

> Boleromixene er også ganske okay, det samme er Flim Flam mixene. Især
> "Don't Look into the Future" og "Jointmix"

Havde engang en Boleromix, men solgte den.
Flim Flam har jeg en af:
Flim Flam - 3 brand new r.e.m.i.x.e.s, det er også nogle spøjse navne
de mixes har:
The best of joint mix (oh no not another r.e.m.i.x)
Don´t look into the future (futuristic mix)
Axel F (hotter than hell mix)
Man kan tydeligt høre at Tolga Balkan (mixeren) har leget med tanken om
hvordan at Axel F ville lyde hvis det var Art Of Noise der oprindeligt
havde lavet den, en af de få versioner der virkelig lyder fedt.
Fortalte jeg at min er "The Legal Version" , siger pladen

Venligst Per

Fra : Lars Bernau

Dato : 04-10-02 16:26

In article <aJhn9.891$fP4.1698@news.get2net.dk>, persen1@NOWAY!yahoo.com
says...

> Havde engang en Boleromix, men solgte den.

Jeg har 3'eren og 4'eren, hvoraf 3'eren er klart den bedste !

> Flim Flam har jeg en af:
> Flim Flam - 3 brand new r.e.m.i.x.e.s, det er også nogle spøjse navne

Kigger jeg i gemmerne finder jeg (forhåbentligt) Joint Mixet, Don't Look
Into the Future og Shall We Do It Again. Sidstnævnte bærer tydeligt præg
af at idérigdommen var for nedadgående. Det kommer slet ikke op på siden
af de to andre.

> [...]
> hvordan at Axel F ville lyde hvis det var Art Of Noise der oprindeligt
> havde lavet den, en af de få versioner der virkelig lyder fedt.

Den har jeg aldrig hørt om.

> Fortalte jeg at min er "The Legal Version" , siger pladen

hehe... så findes der også en illegal version ????

På Shall we go it again pladen står der noget i retning af "The names
have been changed to protect the involved...

Fra : Familien Rohde

Dato : 04-10-02 18:58

> På Shall we go it again pladen står der noget i retning af "The names
> have been changed to protect the involved...

Og så er det den med bøvset, ikke? Jeg var helt vild med den da den kom
frem.

Mvh. Søren

Fra : Lars Bernau

Dato : 05-10-02 06:56

In article <3d9dd6bb$0$11460$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
> [...]
> "Lars Bernau" <sirsp@malot.dk> skrev i en meddelelse
>
> Og så er det den med bøvset, ikke? Jeg var helt vild med den da den kom

Hust præcis den !

Fra : Familien Rohde

Dato : 05-10-02 08:42

> præcis den !

Så kan du måske også hjælpe mg med det "showtime" mix jeg søger...? Alle de
kendte fra den tid var med - det er et herremix, i samme høje kvalitet som
Ben Liebrand. Så måske er det ham, men ikke de Grandmix han har lavet - dem
har jeg hørt allesammen.

Mvh. Søren

Fra : Lars Bernau

Dato : 05-10-02 09:07

In article <3d9e97e3$0$11458$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
> [...]
> Ben Liebrand. Så måske er det ham, men ikke de Grandmix han har lavet - dem

Der var jo også de der "Year Mix" (Uncle Ben's Year mener jeg de hed) De
blev lavet af DJ Ice og strakte sig over begge sider af pladen. HVornår
de startede ved jeg dog ikke, men mener at de kørte fra sidst i 80'erne
og til starten af 90'erne.

Dengang blev der jo lavet en million forskellige megamix. Hvis du kan
huske noget af tracklisten, så prøv at kigge på kimschumacher.dk. Der
står mange mix listet med trackliste.

Ellers tag en lytter på Ben Librands Grandmix of The Millenium. Jeg ved
godt det ikke er det mix du leder efter, men der er alle de fede numre
fra midt i 70'erne og op til 99. Og så varer det kun 3 timer.

Fra : Familien Rohde

Dato : 05-10-02 10:05

Hej Lars,

Ja Ben Liebrand har altid gjort det grundigt - og hans mix er helt i
særklasse. Men alle kender jo det at der er et bestemt mix man søger - også
selvom det måske det ikke er det bedste af dem... Hvis nogen ligger inde med
noget Uncle Ben Year Mix og kan oplyse om noget af det starter med Showtime
vil jeg blive glad! Og måske links til steder på nettet hvor man kan
downloade dem.

Mvh. Søren Rohde

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 05-10-02 13:45

>Hvis nogen ligger inde med
> noget Uncle Ben Year Mix og kan oplyse om noget af det starter med
Showtime
> vil jeg blive glad!

Hej Søren

Nej desværre har jeg ingen af dem, og ved heller ikke hvor du kan finde dem.
-men du kan finde tracklisten her:
http://www.liebrand.nl/grandmix/grandmixlists.html

Henrik Nielsen

Fra : Lars Bernau

Dato : 05-10-02 14:29

In article <3d9edebb$0$91344$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
config@configdata.dk says...
> [...]
>
> Hej Søren
>
> Nej desværre har jeg ingen af dem, og ved heller ikke hvor du kan finde dem.

Det er tracklisten til Grandmixene, og ikke Uncle Bens Year mixene. Og så
vidt jeg ved er det pt. sidstnævnte han eftersøger.

Fra : Per.K

Dato : 05-10-02 15:17

> [...]
>
> På Shall we go it again pladen står der noget i retning af "The names
> have been changed to protect the involved...

Min siger: The samples have been changed to protect the innocent.
Jeg synnes der er nogle geniale overgange imellem numrene.
Hører indledningen til Prince´s Kiss og så en megabøvs
Men noget der lyder fedt er der hvor de har scratchet Vivaldi´s
De 4 årstider.
Dog bliver den lige pludselig lidt løjerlig, pludselig hører man
Pump up the jam, Pump up the volume etc, og så går den over
i noget 70´er like instrumental musik så for blot af blive afbrudt af
titel melodien til 60´er serien I Dream Og Jeannie, og så er det mix slut.
http://us.imdb.com/Title?0058815 hvis du ikke husker serien at
dansk tv også viste engang.

Venligst Per