MS Windows
briani 27239
Messenger
Fra : Pita

Dato : 02-10-02 22:33

Hvorfor starter Outlook Express ufatteligt langsomt op, i tiden gør
computeren ubruglig, 1 min. Når Messenger i Grupeeditoren er "Do Not Allow
to be run"? men det er kun når det er afkrydset. Hvis det ikke er, starter
OE normalt og det gør messenger også

--
Pita

Fra : Madsen

Dato : 03-10-02 00:14

Pita skrev:

> [...]
> "Do Not Allow to be run"? men det er kun når det er afkrydset.
> Hvis det ikke er, starter OE normalt og det gør messenger også

Har du stillet Outlook Express (OE) til at logge sig på Messenger
under opstart? Funktioner > Indstillinger > Generelt i OE.

Madsen.

Fra : Pita

Dato : 03-10-02 13:57

> Har du stillet Outlook Express (OE) til at logge sig på Messenger
> under opstart? Funktioner > Indstillinger > Generelt i OE.

Nope, det hele er slået fra hvor det kan slåes fra, i messenger, er det
slået fra så den ikke starter med windows, og tillad messenger at køre i
baggrunden er også slået fra, men lortet starter stadig når jeg starter OE.

Dog ikke hvis jeg i gruppeeditoren slår det fra, men sp virker OE jo ikke.

Har stadig 56K, så at hente SP1 er ikke en mulighed.

--
Pita

Fra : Pita

Dato : 03-10-02 14:15

"Pita" <ged@vip.cybercity.dk> wrote in message
[SNIP]

Problemet er løst!

Under HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Outlook Express i
Registreringedatabase
Indsæt ny DWORD: "Hide Messenger" (uden ") og giv den værdien 2.

Volla Messenger er væk, og den ligger ikke bare og roder rundt i baggrunden.

Jeg læste det i et lidt nyere indlæg

--
Pita

Fra : Madsen

Dato : 03-10-02 15:15

Pita skrev:

> [...]
> er det slået fra så den ikke starter med windows, og tillad
> messenger at køre i baggrunden er også slået fra, men lortet

Hvad så hvis du prøver følgende metode:
<http://www.svein.dk/WindowsXP/Tips/slaa_fra_Windows%20Messenger.htm> ?

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 03-10-02 17:39

Pita skrev:

> Under HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Outlook Express i
> Registreringedatabase
> Indsæt ny DWORD: "Hide Messenger" (uden ") og giv den værdien 2.

Ja, det er også en måde at gøre det på. Det er blot underligt at
det var det der skulle til og at de andre metoder ikke fungerede.
På min første WinXP-installation (XP Pro) fjernede jeg den vha.
metoden hvor man fjerner hide i sysoc.inf og derefter kan af-
installere Messenger via Tilføj/fjern.

Senere har jeg geninstalleret WinXP med SP1 og her er Messenger
forsvundet blot ved at fjerne to flueben inde i Messenger:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/no_messenger.png>

Madsen.

Fra : Pita

Dato : 03-10-02 20:18

> Pita skrev:

> Senere har jeg geninstalleret WinXP med SP1 og her er Messenger
> forsvundet blot ved at fjerne to flueben inde i Messenger:
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/no_messenger.png>

Ja, det virker åbentbart kun, med SP1
--
Pita

Fra : Madsen

Dato : 03-10-02 20:35

Pita skrev:

> Ja, det virker åbentbart kun, med SP1

Ikke hvis man skal tro på tidligere indlæg her i gruppen for jeg
har før hørt om folk som har fået kvalt Messenger på samme måde
i den første version af WinXP. Jeg forsøgte dog aldrig metoden
på den første udgave og ved derfor ikke om det ville have virket
her. Jeg kan blot konstatere at det gør på min nuværende SP1.

Nå, men du har jo fået den kvalt nu og det er jo da trods alt det
vigtigste. :)

Madsen.