Dansk rock i frit fald (Berlingske Tidende~
Fra : Henrik Fuglesang

Dato : 02-10-02 22:34

Dansk rock i frit fald (Følgende bringes i Berlingske Tidende 3. oktober
2002)

http://www.berlingske.dk/artikel:aid=219022/

Rocken raller og poppen flopper. Pladebranchen er i krise med lave salgstal,
høje omkostninger og danske afdelinger af store selskaber, der ikke gider
høre lokale hits. Til gengæld har nogle branchefolk og kunstnere besluttet
sig for at starte forfra.

Af Mads Kastrup og Thomas Søie Hansen

Der er mega-navne, der har set deres salgstal blive mere end halveret.
Eksempelvis Thomas Helmig og D.A.D. Der er tidligere stjerner i frit fald
mod en bund, hvorfra ingen måske gider at samle deres forslåede karriere op.
Eksempelvis Caroline Henderson og senest Maria Montell. Og der er råt
talent, der aldrig bliver pudset af, med mindre talentet gør det selv.
Hvilket vi kan vende tilbage til.

Der er under alle omstændigheder ikke meget popsucces med stjerner på for
tiden i dansk rockmusik. Branchen er i kommerciel krise. De sidste tre år
har de store pladeselskaber i Danmark mistet halvdelen af deres omsætning.
Den er faldet fra godt en milliard til godt og vel en halv milliard kroner.
Og krisen rammer både store, udenlandske navne samt salget og produktionen
af hjemlige navne. Men selv om tabene er spektakulære, var der faktisk folk,
der i sin tid forudsagde dem.

»For ti år siden sagde jeg til min daværende pladeselskabsdirektør, da han
viste mig sin nye Mercedes 500: »Du må hellere se at få den
undervognsbehandlet, for du får nok ikke råd til en ny«,« som den nordjyske
sanger og sangskriver Allan Olsen siger.

Formanden for sammenslutningen af danske pladeselskaber, Michael Ritto, der
også er direktør for pladeselskabet EMI/Medley, anerkender gerne, at
branchen kunne have det en del bedre. Men han mener tillige, der er gode
forklaringer. Også ud over piratkopieringen af CDer.

»Og én hovedforklaringer er jo, at der har været omsat musik på et
unaturligt højt niveau. Ikke mindst på grund af TV-annoncerede
opsamlinger,« siger Michael Ritto.

Han gør også opmærksom på, at størstedelen af det massive omsætningsfald er
udenlandske produktioner. Danmark ligger stadig meget højt på den europæiske
liste over nationale produktioners andel af markedet.

Allan Olsen hører til dem, der har været med til gennem et årti at generere
et stort salg af danske plader på store pladeselskaber. Han mener imidlertid
nu - som det fremgår - at branchen er blevet indhentet af konsekvenserne for
sin manglende evne til at prioritere rigtigt.

»Popkulturen er utrolig gammeldags og reaktionær, fordi man alene forsøger
at kneppe en ungdomskultur ihjel. Det gør man nu ved at satse på en
målgruppe på 6-18 år med Popstars og boybands. 95 procent af de store
selskabers udgivelser er til denne målgruppe. De resterende fem procent, som
ikke er brugt på at lefle for målgruppen, er så ikke nok til at få ørenlyd.
Og dermed er vækstlaget væk,« mener Allan Olsen.

Guldæggene

Vækstlaget er dog ikke helt væk. At de store selskaber tilsyneladende har
mistet en del af det - og vil miste endnu mere fremover - synes derimod
uomgængeligt. Ikke mindst hvis man spørger nogle af branchens mest
indsigtsfulde og erfarne folk.

»Hvis ikke de store selskaber holder op med at spare på deres kreative
afdeling, tilhører de næste 10 år de små selskaber. De små vil få nogle
rigtig gode år, hvorefter de store vil være nødt til at opkøbe dem for at
kunne leve videre. På den måde vil situationen komme til at ligne den, jeg
selv var en del af, da vi solgte Medley til EMI. Men man kan altså ikke
spare på det kreative, for det er derfra, guldæggene skal komme,« siger
produceren Poul Bruun, der er Michael Rittos gamle direktørmakker .

Bruun er manden med de fleste og største succeser i dansk rock og pop gennem
tre årtier. Fra eksempelvis Gasolin over Kim Larsen og Hanne Boel til
Michael Learns To Rock.

»Der er flere årsager til, at det går dårligt i pladebranchen, specielt for
de store selskaber. Der er naturligvis kopiering, men jeg mener også, at
selskaberne selv har begået fejl. Man har i mange år koncentreret sig om
marketing, om at smide reklamer i TV i stedet for at finde og udvikle
talenter. Der er vel ikke mere end tre A & R (artist- og repertoire,
red.)-mænd på de fem store selskaber i dag. Flere selskaber har overhovedet
ikke nogen. Og derfor er de plader, der kommer ud, simpelthen ikke gode nok.
Man bestemmer sig ligefrem for, at nogle navne kun kan lave én plade,
derefter vil de blive glemt, som nu Popstars. Og hele branchen lider altså
under, at der hele tiden skal laves hurtige penge,« siger Poul Bruun.

Bruun er i dag direktør for sit eget produktionsselskab, hvor han blandt
andet har produceret Kim Larsens - og faktisk også branchens - sidste store
succes, »Sange fra glemmebogen«.

Modspil

Bruun og Larsen har gjort det. De sidste ti års mest konstante kommercielle
succes i dansk rock, TV-2, gjorde det allerede ved bandets forrige plade. En
lang række nye, unge håbefulde navne gør det også. Og Poul Krebs gør det fra
på mandag.

Alle har de dannet pladeselskaber. Og ifølge Berlingske Tidendes oplysninger
vil flere prominente navne følge efter de allerede nævnte.

På mandag udgiver Poul Krebs og produceren og rockentreprenøren Poul Martin
Bonde et nyt århusiansk band med det passende navn Ørenlyd.

»Vi må begynde at tænke den anden vej. Der mangler i den grad modspil til,
hvordan man gør det nu. Vi må gøre det både bedre, billigere og mere
kvalificeret, end de gør i dag. Det, der virkelig er brug for, er en
kæmpesucces fra et uafhængigt selskab. En succes, man ikke kan komme uden om
og som kan vise de store selskaber, at det måske ikke nødvendigvis er nogen
god idé at skære ned. En succes, der igen gør musikken til udgangspunktet og
som vil få dem til at tage deres politik op til revision,« siger Poul Martin
Bonde.

Også Allan Olsen er på linje: »De unge kan indspille en billig plade på en
hårtørrer i dag og så smide den ud på nettet. Det er ren græsrod, og derfor
er der simpelthen ikke brug for de store selskaber. De unge kan og vil selv.
Se et band som Carpark North: De solgte 2.000-3.000 eksemplarer af deres
demo-CD via en internetside. Hvad skal man så med et stort maskineri?«
spørger Olsen.

I det hele taget er der masser af spørgsmål, man kan stille de danske
afdelinger af de store, multinationale pladeselskaber. Man bliver, ifølge
Poul Martin Bonde, nødt til at sige, at vi har hørt klagesangen samt alt om
piratkopieringen fra selskaberne. Men ikke, hvad deres bud på en løsning
er: »Hvad vil I gøre ved det hele, må man spørge selskaberne. Er det bare
det forkerte musik, I sælger? Eller skal det sælges på en helt anden måde?
Hvad vil I gøre rent offensivt?«.

Spørger man direktør for EMI/Medley, Michael Ritto, er svaret, at man blandt
andet vil gøre, hvad de nye, små selskaber i øvrigt også gør.

»Vi laver jo heller ikke plader til to millioner kroner mere. For det er
virkelig ekstremt svært at få lønsomhed i det. Det er på godt et årti blevet
hundreddobbelt så vanskeligt at markedsføre musikken og trænge igennem med
den. Dengang kunne man nøjes med at give kunstneren en taxabon til
Eleva2eren på Nordisk Film. I dag skal man ind over en helt række af
forskellige medier,« siger Ritto.

Direktøren for EMI/Medley kan bryste sig af at lede det efterhånden eneste
af de store selskaber i Danmark, der stadig satser på et lokalt repertoire.
Rittos selskab sidder på 45 procent af alt salg af dansk produceret musik.
Andre store selskaber har tilsyneladende givet op.

Topstyring

Den mangeårige direktør og indflydelsesrige bagmand i dansk rock, Jan
Degner, er nu, som Poul Bruun, stået af som direktør for et af de store
selskaber. For nylig forlod han posten som chef for Sony Music i Danmark.
Gigantselskabets skandinaviske afdelinger blev lagt sammen under den svenske
afdeling. Men Degner ville ikke sidde tilbage som »vicevært i Danmark,« som
han udtrykker det.

»De internationale hovedkvarterer vil faktisk helst have, at man holder helt
op med at producere lokal musik. De kan ikke se ideen, hvis det betyder
nogen som helst risikovillighed. De har nogle engelske og amerikanske navne,
der skal promotes og sælges. Og det er, hvad det handler om for dem.
Virkeligheden lige nu på de store selskaber er, at det er aktionærudbyttet,
der bestemmer alt. Det er topstyring, indskrænkning, sammenlægninger,
fyringer, men ikke mange ord om musik. At finde talent kommer klart i anden
række. Det har man ikke lige tænkt på,« siger Jan Degner.

Degner, der i sin tid skabte Pladecompagniet, som han med Anne Linnet
afhændede til Sony, mener branchens krise og omsætningsfald har helt
indlysende årsager.

»Den skyldes, at man nu er nået dertil, hvor man stort set ikke har mere at
genudgive. At alle opsamlingpladerne stort set er lavet, og at det store
salg af CD-genudgivelser konverteret fra vinyl er gennemført. Og man har så
bare ikke sørget for at have noget at sætte i stedet,« siger Degner.

Han medgiver gerne Michael Ritto, at løsningerne ikke er enkle. Men Degner
har i lighed med en hel del andre nu skabt sit eget selskab, Art People, der
vil satse på mindre, uafhængige og billige udgivelser.

»Det er jo ikke de folk, der er ansat på de store selskaber, der byder
kunstnerne imod. Det er den politik, de er underlagt. Det er en branche, der
har brug for kreativ frihed for at trives. Det bliver forskellen for mig på
før og nu. Selvfølgelig skal vi også tjene penge. Men om overskuddet bliver
en krone eller en million, er ligegyldigt.«

Rock på finansloven

Spørger man Peter A.G., den autodidakte rockentreprenør fra Skjern, hvordan
han synes, det går, er han ikke bleg for at pege på et paradoks. Han har
sammen med Gnags fået en slags comeback med de to sidste plader. De har
solgt mellem 30.000 og 40.000 eksemplarer. Hvilket er langt over guldplade.

»Men vi har ikke tjent noget, fordi udgifterne til markedsføring har været
så store,« siger Peter A.G.

Gnags' frontfigur mener, at løsningen er at sætte danske rock og pop på
finansloven: »Hvis man vil bevare den danske musik, bliver man fra politisk
side nødt til at lave en 50-50 støtteordning ligesom med filmen med en
tilhørende konsulentordning. Det har politikerne en kulturel forpligtelse
til, hvis man vil tage musikken alvorligt og ikke bare betragte den som ren
og skær underholdning. Og så skal politikerne kompensere os for at stille
vores musik til rådighed for bibliotekerne. Jeg har rettighederne til 25
plader, der kan lånes på bibliotekerne, det får jeg 18.000 kr. for om året.
Det kalder jeg fandeme tvangsekspropriation,« siger Peter A.G.

Begge forslag har formentlig lange udsigter. Men der findes midt i nøden
også bemærkelsesværdige og indbringende succeser i dansk rock inden for det
seneste år. Og årsagen til deres succes er muligvis endda det mest
bemærkelsesværdige ved dem. Eksempelvis EMI/Medley's Saybia og Tim
Christensen, der har markedsført sig på den rigtige måde. Og det er blandt
andet det, der efterlader håb for både store og små selskaber. Ikke mindst,
hvis man spørger branchens gamle spindoctor, direktør og producer, Poul
Bruun.

»Man kan sagtens lave 10 plader til 200.000 kroner stykket i stedet for én
til 2 millioner, ja. Men vejen er derefter at sende bands'ene ud på
landevejen og spille den hjem. Ligesom Tim Christensen og Saybia har gjort.
For man sælger plader ved at spille koncerter. Sådan var det i firserne, og
sådan er det nu,« siger Bruun.

begin 666 empty.gif
K1TE&.#EA`0`!`(#_`,# P ```"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end

Fra : Troels

Dato : 02-10-02 22:50

> [...]
og
> som vil få dem til at tage deres politik op til revision,« siger Poul

Ærligt talt virker det en smule dobbeltmoralsk/svært-af-tage-seriøst/kalde
det hvad du vil, at Poul Martin Bonde udtaler at det er musikken der skal i
centrum, efter han har været dommer i Popstars.

/Troels

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 04-10-02 07:52

"Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> skrev i

> Ærligt talt virker det en smule
> dobbeltmoralsk/svært-af-tage-seriøst/kalde det hvad du vil, at
> Poul Martin Bonde udtaler at det er musikken der skal i
> centrum, efter han har været dommer i Popstars.

MON ikke - det er lidt ligesom at skide i sin egen rede.

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 02-10-02 22:55

Henrik Fuglesang wrote:
> Dansk rock i frit fald (Følgende bringes i Berlingske Tidende 3.
> oktober 2002)
>
> http://www.berlingske.dk/artikel:aid=219022/

Interessant artikel, der måske ikke siger så meget, som ikke allerede er
sagt. Jeg ved ikke helt, om Berlingeren er så vilde med, at du smider hele
teksten her i gruppen, men det går nu nok. Iøvrigt ser det ud til, at den er
forsøgt postet som HTML eller noget i den stil, hvilket betyder, at den
muligvis afvises af nogle servere.

/Nikolaj

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-10-02 00:13

Nikolaj Borg <nikol@jSbPoArMg.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:nSJm9.66158$Qk5.2723473@news010.worldonline.dk...

> [...]
er
> forsøgt postet som HTML eller noget i den stil, hvilket betyder, at den

_______

Slagermusikkens fremgarg sker tilsyneladende på bekostning af rockmusikken,
som går tilsvarende tilbage.
Interessant udvikling. Spændende om denne udvikling fortsat vil accellerere.

Hilsen Åge

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 03-10-02 07:40

> [...]
> branchen kunne have det en del bedre. Men han mener tillige, der er gode
> forklaringer. Også ud over piratkopieringen af CDer.

Nu har jeg ikke fulgt med i alt, som er blevet sagt og skrevet om branchens
krise, men for mig er det meget befriende, at Ritto for en gangs skyld peger
på andet end piratkopiering. Også Jan Degner har indset, at branchen har
lavet en række dumheder, blandt andet et fuldstændig overgearet niveau af
genudgivelser. I de seneste par år har vi skulle finde os i at høre på "my
Danish collection"-pjat. Er nogen i tvivl om, at den titel KUN er skabt for
at sælge ekstra i Danmark? Det svarer til at kalde folk komplette idioter,
når man laver sådan en plade. Stort set alle i Danmark ser lige igennem
sådan en reklame og jeg tror, de fleste får kvalme, når reklamemaskineriet
står så tydeligt frem. Musik er kunst og kunst kan sagtens være kommercielt,
men glemmer man fuldstændig kunsten, så går det galt... Hvornår skal vi
atter bebyrdes med "Abba Gold"? Det er vel efterhånden 1½ års tid siden den
sidst var til salg...

/Ulrik.

Fra : Brian K

Dato : 03-10-02 21:15

"Ulrik Lauritzen" <ulauNOSPAM98@12mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sådan en reklame og jeg tror, de fleste får kvalme, når reklamemaskineriet

Hej

og siden en sådan skive sælger mellem 40000 og 70000 eksemplarer i danmark
så må der være en masse "komplette idioter" i danmark, eller hvad ?

Jeg ved godt at i/os musik"entusiaster" ikke syntes om at høre det...men
musikbranchen er drevet som en virksomhed og har til formål at give
overskud, det er ikke musikbranchens opgave at være dommer over hvad folk
vil købe, er der plads til at udgive 29 opsamlinger med Elvis, smokie, etc
med 6 mdr mellemrum de næste 200 år (hvis kunderne køber den), så fred være
med det ! (det som der tjenes på disse "opsamlinger" bruges af mange af
selskaberne til at financere nye bands)

Ps. Jeg orker IKKE at starte en ny diskussion om emnet

Mvh
brian

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 03-10-02 22:21

"Brian K" <brian@nospam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> og siden en sådan skive sælger mellem 40000 og 70000 eksemplarer i danmark
> så må der være en masse "komplette idioter" i danmark, eller hvad ?

Jeg siger bare, at det måtte få konsekvenser at være så hånlig overfor
musik.

> [...]
være
> med det ! (det som der tjenes på disse "opsamlinger" bruges af mange af

Jeg har intet problem med kommerciel tænkning. Jeg mener bare, at
reklameapparatet kan blive for tydeligt, og de økonomiske bagtanker kan
blive for styrende. Artiklen hævder, at "noget" har slået fejl, og jeg
foreslår bare hvad "noget" er. Man kan godt kombinere kommerciel og
kunstnerisk tankegang og jeg har det fint med, at selskaber overvejer begge
dele.

> Ps. Jeg orker IKKE at starte en ny diskussion om emnet

Så forstår jeg ikke, at du skriver i tråden.

/Ulrik.

Fra : Brian K

Dato : 03-10-02 21:21

"Henrik Fuglesang" <usenet-dk-remove@henrikfuglesang.dk> skrev i en
meddelelse news:3d9b6650$0$96779$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

----snip en masse "vrøvl"

> På mandag udgiver Poul Krebs og produceren og rockentreprenøren Poul
Martin
> Bonde et nyt århusiansk band med det passende navn Ørenlyd.

Og de har kontaktet mig i butikken og givet mig en demo af oventalte CD, og
vi var alle sammen i butikken (vi er 4 personer, med meget forskellig
musiksmag) enige om 1 ting; SIKKE EN LORTE CD ! (hvis den sælger over 2000
eksemplarer i danmark (og det er selv hvis de "hjalp" dem med en KÆMPE TV /
Radio reklame og hele promotion maskinen kørende i hælene), så bliver jeg
MEGET overrasket !

Ps. jeg syntes at hele den "presenterede" artikel "lugtede" meget at "gas"
fra folk som rent faktisk er blevet FYRET fra deres poster i diverse
pladeselskaber (sikkert ikke fordi de var gode til deres jobs!)

mvh
brian

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-10-02 23:22

> [...]
> fra folk som rent faktisk er blevet FYRET fra deres poster i diverse
> pladeselskaber (sikkert ikke fordi de var gode til deres jobs!)

Det skal nok passe, når man kan se i samme artikel, at Gnags sidste to
plader blev genudsendt, og begge solgte til guldplader igen, men der blev
ingen penge til Gnags, på grund af store udgifter til reklamer. Det får det
unægteligt til at lyde som om fyringsrunderne ikke er forbi endnu.
Piraterne behøver ikke tage livet af branchen, det klarer den fint selv.
Det er lige før man bliver nødt til at sige, at selv om Peter A.G...Ikke var
særligt tilfreds med at få Kr 18.000,- for hans 25 plader af bibliotekerne,
så er det da lige før det er mere end han får af hans pladeselskab. Men som
Bjørn siger, der er jo heller ingen dynamik i Dansk rock, så det er sikkert
derfor

M.V.H.....Benny..

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 04-10-02 07:57

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i

> [...]
> lyde som om fyringsrunderne ikke er forbi endnu. Piraterne
> behøver ikke tage livet af branchen, det klarer den fint selv.

Vi er for en gangs skyld enige....

> Men som Bjørn siger, der er
> jo heller ingen dynamik i Dansk rock, så det er sikkert derfor

Er du ude på øretæver??? Hvis du skal citere mig, så gør du det
kraftedeme korrekt, kan du fatte det, Fiskefjæs??? Jeg har *aldrig*
udtalt noget sådant!!

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-10-02 09:13

Bjørn Løndahl <usenet@_FJERN_londahl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d9d3bbd$1@news.securix.dk...
> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i

> kan du fatte det, Fiskefjæs??? Jeg har *aldrig* .. og bla bla bla bla bla
______

du godeste, blodtrykket , blodtrykket. Hvis han er en fisk, så er du vel
lige så meget en bjørn. Skulle jeg da mene. Så deettt....

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-10-02 11:02

"Bjørn Løndahl" <usenet@_FJERN_londahl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> >

> Er du ude på øretæver??? Hvis du skal citere mig, så gør du det
> kraftedeme korrekt, kan du fatte det, Fiskefjæs??? Jeg har *aldrig*

Uha Bjørn, er det nu jeg skal blive bange, jeg er næsten så jeg ryster, nåh
ja, ligeved og næsten, men kommer du, skal du da være velkommen. Jeg bor da
tæt på fjorden, men kan altså ikke lide fisk, så hvis jeg ligner sådan en,
så kan jeg roligt love dig for, at ligheden er ganske tilfældig. Føler du
dig forkert citeret, det kan jeg da ikke forstå, jeg har da ikke citeret dig
mere forkert, end du selv har citeret andre... Du vil måske selv læse
med....

Citat begynd
Det har jeg heller ikke. Jeg har til gengæld erfaret, at rock ikke
kan spilles på dansktopmanér, da denne "spillestil" jo suger enver
dynamik ud af et rocknummer - og et rocknummer er intet uden
dynamik.
Citat slut

Hvis du føler det voldsomt fejlciteret, se så må du da meget undskylde, hvis
du virkeligt er så sart, så syntes jeg da du trænger til at moderere en
masse af dine egne udtryk....Så jeg ser faktisk lidt frem til at du kommer
og gør alvor af det som du gerne ville gøre. Hvis du ellers ikke har smidt
den væk, så har du jo adressen. Den har ikke ændret sig

M.V.H.....Benny

Fra : Camilla Hæstrup

Dato : 04-10-02 14:49

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

[snip]

> [...]

> kan spilles på dansktopmanér, da denne "spillestil" jo suger enver
> dynamik ud af et rocknummer - og et rocknummer er intet uden

Søde, søde Benny. Jeg kan sgu godt forstå, at Bjørn bliver harm, når du
pådutter ham en holdning, der tydeligvis er den diametralt modsatte af, hvad
han faktisk skriver i det citerede afsnit. Det er måske for meget forlangt
af dig, at du skal kunne forstå henførende stedords funktion i det danske
sprog, men "denne "spillestil"" fører tilbage til at spille noget på
dansktopmanér, som altså suger enhver dynamik ud af rock.

Som du selv skriver, så er dansktop jo noget talentløst bras.

Nej, det har du vist godt nok aldrig skrevet, men jeg kan sikkert finde et
sted, hvor du roser dansktop og så bare vende dine ord 180 grader.

Mvh. Camilla

--
Fjern det overflødige fra min e-mailadresse.
Bøger til salg og andet godt: http://tranlampe.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-10-02 18:45

Camilla Hæstrup <camilla@_FJERN_londahl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d9d9c60$1@news.securix.dk...

> Søde, søde Benny. Jeg kan sgu godt forstå, at Bjørn bliver harm,
SVAR: Det kan jeg ikke. Det skaberi gider vi ikke at høre på her i
nyhedsgruppen.

> når du pådutter ham en holdning, der tydeligvis er den diametralt modsatte
af, hvad
> han faktisk skriver i det citerede afsnit.
SVAR: Nu skal vi nok også passe på ikke at blive for sarte. I så fald har
man vist valgt den forkerte nyhedsgruppe

> Som du selv skriver, så er dansktop jo noget talentløst bras.
SVAR: Det kan jeg ikke nikke genkendende til. Synes tværtimod at det er
musik af høj kvalitet i modsætning til det skralderværk man kan høre på P3.
Det er ikke andet end støj sat i system (eller det er det måske ikke
engang).

Hilsen Åge

Fra : Lars Bernau

Dato : 04-10-02 18:48

In article <3d9dd256$0$96778$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
halldorsson@post.tele.dk says...

> Camilla Hæstrup <camilla@_FJERN_londahl.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3d9d9c60$1@news.securix.dk...

> SVAR: Det kan jeg ikke. Det skaberi gider vi ikke at høre på her i
> nyhedsgruppen.

Tal venligst kun for dig selv, og ikke os andre.

> af, hvad
> SVAR: Nu skal vi nok også passe på ikke at blive for sarte. I så fald har
> man vist valgt den forkerte nyhedsgruppe

Er man sart når folk bevist vender og vrider ens udtalelser til det
modsatte og påstår at det var det man sagde ???

> SVAR: Det kan jeg ikke nikke genkendende til.

Men det er der sikkert mange ande der kan !

--
Lars Bernau
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-10-02 18:59

Lars Bernau <sirsp@malot.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.1807f2bfb4d0388b9896bd@news.tele.dk...

> Er man sart når folk bevist vender og vrider ens udtalelser til det
> modsatte og påstår at det var det man sagde ???

SVAR: Ordsprog: Man hyler som de ulve man er i blandt

Hilsen Åge

Fra : Lars Bernau

Dato : 05-10-02 06:59

In article <3d9dd58b$0$96755$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
halldorsson@post.tele.dk says...
> Lars Bernau <sirsp@malot.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:MPG.1807f2bfb4d0388b9896bd@news.tele.dk...

> SVAR: Ordsprog: Man hyler som de ulve man er i blandt

Der er ingen der forvrider dine udsagn, de præsenterer dig bare med facts
som modargumenter.

Men da du er jo faktaresistent, er det faktisk spild af tid.

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 04-10-02 19:00

Åge Halldorsson wrote:

> SVAR: Det kan jeg ikke. Det skaberi gider vi ikke at høre på her i
> nyhedsgruppen.

Tal venligst for dig selv. Jeg er helt og aldeles enig med Bjørn i, at
Bennys citatfusk var noget svineri.

/Nikolaj

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 04-10-02 16:48

> [...]

> citeret, det kan jeg da ikke forstå, jeg har da ikke citeret
> dig mere forkert, end du selv har citeret andre... Du vil måske

Ja, jeg kunne da vældig godt tænke mig at se dine "beviser" på, at
jeg skulle fejlcitere andre - tak!

> [...]
> ikke kan spilles på dansktopmanér, da denne "spillestil" jo
> suger enver dynamik ud af et rocknummer - og et rocknummer er

Der henvises klart og tydeligt til det at "spille på dansktopmanér"
og naturligvis *ikke* til rock i al almindelighed. Det er trist at
du ikke en gang fatter, at at hvis det henførende stedord "denne"
skulle henvise alene til "rock", ville mit udsagn være at at det at
spille rock suger enhver dynamik ud af rocken - en ret modsigende
udtalelse. Forslag: Meld dig til et danskkursus på det lokale VUC.

> Hvis du føler det voldsomt fejlciteret, se så må du da meget
> undskylde, hvis du virkeligt er så sart, så syntes jeg da du
> trænger til at moderere en masse af dine egne udtryk....

Det er jo ikke et spørgsmål om "udtryk" men derimod det faktum at du
er en quotefucker.

For min skyld må du gerne kalde rock-musik eller en hvilken som
helst anden musikgenre for hvad fanden du har lyst til - men du skal
*ikke* tillægge mig meninger, som er det stik modsatte af hvad jeg
har givet udtryk for her eller andre steder.

Lad mig for god ordens skyld slå fast at jeg elsker rockmusik (det
er klart min foretrukne genre). Jeg har heller intet imod dansk
rockmusik (det være sig på dansk, engelsk eller andre sprog).

Jeg har ikke engang noget imod at et eller andet inferiørt lallende
dansktopband forsøger at spille rock, blot jeg slipper for at høre
det (og gerne også at høre OM det).

Hvad jeg til gengæld altid vil protestere imod, er når nogle tumper
påstår, at hvis Bjørn Tidman i et anfald af storhedsvanvid og iført
spejderuniform, afsynger fx. Rock Around The Clock, evt. tilsat en
lalleglad tekst om at han har fået en fin ny ringeklokke på sin
cykel, så skulle DET være rockmusik eller rock'n'roll.

Danstopmusik er for musikken hvad fiduskunst og kronhjrte er for
malerkunsten: Det kan godt være at mange kan lide det (fred være
dem), men det bliver aldrig kunst men alene udtryk for en dårlig
smag.

> Så jeg ser faktisk lidt frem til at du kommer og gør alvor af det
> som du gerne ville gøre.

Jeg har vist heller ikke skrevet noget om "at komme", har jeg?

> Hvis du ellers ikke har smidt den væk, så
> har du jo adressen. Den har ikke ændret sig

Skulle jeg have din adresse???

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-10-02 18:48

Bjørn Løndahl <usenet@_FJERN_londahl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d9db848$1@news.securix.dk...
> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i

> hvis du virkeligt er så sart, så syntes jeg da du
______

Nej nej Benny. Det må du ikke forlange. Folk på det plan kan ikke lige
pludselig ændre sig til det diamentralt modsatte. Da må vi andre vise vores
fornuft og vejlede hvordan man opfører sig pænt. Hehe

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-10-02 04:13

> [...]
vores
> fornuft og vejlede hvordan man opfører sig pænt. Hehe

Hej Åge

Nej jeg skal da godt nok love for at proppen den røg af Gad vide om han
har en forsikring mod stærkt forhøjet blodtryk. Sikken en ravage sådan en
lille spøgefuld bemærkning den kunne lave. Men vi fik da så afsløret, han
har sgu ingen sans for humor, så jeg går ud fra at man mente det med de
øretæver, ellers vil jeg da blive skuffet.

M.V.H....Benny

Fra : Lars Bernau

Dato : 05-10-02 06:45

In article <3d9dd30f$0$96758$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
> [...]

> pludselig ændre sig til det diamentralt modsatte. Da må vi andre vise vores
> fornuft og vejlede hvordan man opfører sig pænt. Hehe

Det er du vist ikke den rette til....

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-10-02 03:39

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i

Jeg tror det lille tegn betyder, at det var en spøgefuld bemærkning.

Hvis der ikke skal mere til, så ja

> [...]
> spille rock suger enhver dynamik ud af rocken - en ret modsigende
> udtalelse. Forslag: Meld dig til et danskkursus på det lokale VUC.

Så skal vi jo bare bagefter til at definere Dansk rock, så det er sikkert
spildt ulejlighed. og hvad der så er Dansktop maner. Så vidt jeg ved er Rock
en rytme, og den er da vist rimeligt ligeglad med om den bliver spillet i P3
eller på Dansktoppen.

> Det er jo ikke et spørgsmål om "udtryk" men derimod det faktum at du
> er en quotefucker.

Nå er jeg også en, ( synd og skam )

> [...]
> *ikke* tillægge mig meninger, som er det stik modsatte af hvad jeg
> har givet udtryk for her eller andre steder.

En lille spøgefuld bemærkning efterfulgt af en smiley, og du hænger oppe
under loftet, og spørger om jeg er ude på øretæver, ja hvis der ikke skal
mere til, så er jeg ude på øretæver, og du er velkommen til at komme og give
mig dem. Du siger bare hvornår du kommer, jeg skal nok være her.

> Lad mig for god ordens skyld slå fast at jeg elsker rockmusik (det
> er klart min foretrukne genre). Jeg har heller intet imod dansk
> rockmusik (det være sig på dansk, engelsk eller andre sprog).

Tja det er ikke det indtryk jeg har fået af dig.

> Jeg har ikke engang noget imod at et eller andet inferiørt lallende
> dansktopband forsøger at spille rock, blot jeg slipper for at høre
> det (og gerne også at høre OM det).

Det er op til dig selv

> [...]
> lalleglad tekst om at han har fået en fin ny ringeklokke på sin
> cykel, så skulle DET være rockmusik eller rock'n'roll.

Hvis den kører i en rock rytme, så er det vel rock, og ikke din mening der
bestemmer det. Det er også ligegyldigt hvor lalleglad du så end måtte mene
teksten er, en rock melodi bliver ikke mindre rock af at du ikke kan lide
den, det står dig frit for, om du gider høre på den.

> [...]
> malerkunsten: Det kan godt være at mange kan lide det (fred være
> dem), men det bliver aldrig kunst men alene udtryk for en dårlig

Er den slags bemærkninger ikke ved at være noget slidte. Det vil i grove
træk sige, at jeg kan lave fed kunst, for jeg kan klaske en masse farver på,
så jeg end ikke engang selv aner hvad det skal forestille, men jeg kan ikke
male en kronhjort. Faktisk syntes jeg det er pisse uretfærdigt, Picasso
kunne male malerier der er millioner værd, og jeg kan ikke engang male et
stakit.

> Jeg har vist heller ikke skrevet noget om "at komme", har jeg?

Hvis du ville give mig øretæver, så er du da nødt til det. Så langarmet er
du heller ikke

> Skulle jeg have din adresse???

Tja, eller i hvert fald har haft

M.V.H....Benny

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-10-02 09:33

> [...]

> teksten er, en rock melodi bliver ikke mindre rock af at du ikke kan lide
> den, det står dig frit for, om du gider høre på den.
SV: Nu synres jeg lige jeg vil pointere rock´n´roll-tekster på amerikansk
også i 50-erne mange gange havde nogle forvrøvlede tekster. Det er var meget
brugt indenfor den genre. Danskerne gav den så en ekstra tand. Men bliver
det spillet som rock´n´roll så er det sgu rock´n´roll, så`n er det bare.

> [...]
> male en kronhjort. Faktisk syntes jeg det er pisse uretfærdigt, Picasso
> kunne male malerier der er millioner værd, og jeg kan ikke engang male et
SV: Og hver pokker har påstået at dansktopsange skal være små kunstværker.
Det er sange, sagde som man kan synge med på, med det samme. Det er det det
drejer sig om med dansktop.

Hilsen Åge

Fra : Spliff

Dato : 05-10-02 19:16

> [...]
> Det er sange, sagde som man kan synge med på, med det samme. Det er det

Den type musik er designet til at være baggrundsmusik
til halballer og schlager-fester,ikke til at lyttes til.
Jeg har en gang været til halbal med et eller andet sygt danseband,og
ingen,INGEN lyttede til musikken.
Folk sad og snakkede med hinanden,
og gav kun musikken opmærksomhed hvis de blev budt op at danse.
Og lyt til musikken.
Der kommer intet uforventet,ingen guitarsolo eller
noget helt tredje.
Ingen udfordring til lytteren.
Kører bare i den samme monotome rytme.
Det er hvad den musik er skabt til.Baggrundstapet
til snakkende, fulde bonderøve.
At du er en dansk top fundamentalist
står helt klart for mig.
Time stands still.

Fra : AJC

Dato : 05-10-02 15:30

"Bjørn Løndahl" <usenet@_FJERN_londahl.dk> wrote in message

> [...]
> malerkunsten: Det kan godt være at mange kan lide det (fred være
> dem), men det bliver aldrig kunst men alene udtryk for en dårlig

Nå!
Dårlig smag er ikke dansktopmusik men mere det larm, som bliver spillet på
P3 og som bliver vist på MTV og i DR's Boogie program: Negermusik og
larmende rock hvor sangerne lyder ens!

Mvh
AJC (som går ind for at kulturstøtten sænkes drastisk og at pengene bruges
på mere vigtige ting!)

Fra : Robert Piil

Dato : 05-10-02 15:36

On Sat, 5 Oct 2002 16:29:37 +0200, "AJC" <notvalid@none.no> wrote:

>AJC (som går ind for at kulturstøtten sænkes drastisk og at pengene bruges
>på mere vigtige ting!)

Det lyder helt som Peter Rindal, og passer fint ind i mit
verdensbillede på folk der ikke synes at Dansktop er dårlig smag.

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-10-02 16:08

Robert Piil <piil@nospam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:p0utpuc9mgcl2i9jru4d4odd4mh1ob8guh@4ax.com...

> og passer fint ind i mit verdensbillede på folk der ikke synes at Dansktop
er dårlig smag.

SV: Hvad med at forstørre dit verdensbillede?

Hilsen Åge

Fra : Robert Piil

Dato : 05-10-02 16:13

On Sat, 5 Oct 2002 17:08:29 +0200, "Åge Halldorsson"
<halldorsson@post.tele.dk> wrote:

>SV: Hvad med at forstørre dit verdensbillede?

Jamen jeg prøver jo. Desværre viser der sig lidt for ofte en eller
anden klovn, der gør sit bedste for at bekræfte mine værste fordomme,
og gør det svært at bevare naiviteten og troen på en smuk verden.

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : AJC

Dato : 05-10-02 19:35

?

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 05-10-02 22:42

> [...]

> eller anden klovn, der gør sit bedste for at bekræfte mine
> værste fordomme, og gør det svært at bevare naiviteten og troen

ROFL

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 05-10-02 22:42

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i

> Robert Piil <piil@nospam.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:p0utpuc9mgcl2i9jru4d4odd4mh1ob8guh@4ax.com...

> SV: Hvad med at forstørre dit verdensbillede?

Nu er dansktop jo næppe noget der nogen sine kommer med på et
"verdensbillede" - havde det været et billede fra Øster Smovse
Forsamlingshus, havde der evt. været lidt dansktop med i baggrunden.

Jeg er i øvrigt i store træk enig med Robert.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-10-02 16:07

AJC <notvalid@none.no> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d9ef787$0$96795$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Dårlig smag er ikke dansktopmusik men mere det larm, som bliver spillet på
> P3 og som bliver vist på MTV og i DR's Boogie program: Negermusik og
> larmende rock hvor sangerne lyder ens!
SVAR: SÅDAN! - Så fik vi vist det skab sat på plads.

> AJC (som går ind for at kulturstøtten sænkes drastisk og at pengene bruges
> på mere vigtige ting!)
SVAR: Enig, i hvert fald hvis forslaget om kulturstøtte til dansk rock går
igennem. Hvorfor pokker skulle den genre have særbehandling. Så skulle man
da også give støtte til jodle Birge.
Så vil jeg hellere give støtte til mere medvind på cykelstierne. Der skal
jo også være mening med galskaben.

Hilsen Åge

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 05-10-02 18:29

> [...]
> da også give støtte til jodle Birge.
> Så vil jeg hellere give støtte til mere medvind på cykelstierne. Der

Meningen er, at dansk rock skal gå i dansk films fodspor og blive en
eksportsucces. Dansk film har som bekendt modtaget en del statsstøtte og
især dogmefilmene har været en indbringende forretning for Danmark. Eftersom
dansktop næppe ville kunne indbringe ret meget, synes jeg rockmusikken er et
glimrende sted at støtte, ikke mindst når man ser på, hvordan Saybia og
Jupiter Day har en vis opmærksomhed rundt omkring i Europa. Med andre ord:
meningen i galskaben er det kommercielle aspekt mere end noget andet.

/Ulrik

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-10-02 19:27

Ulrik Lauritzen <ulauNOSPAM98@12mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ann7hf$o30$1@sunsite.dk...

ikke mindst når man ser på, hvordan Saybia og
> Jupiter Day har en vis opmærksomhed rundt omkring i Europa. Med andre ord:
> meningen i galskaben er det kommercielle aspekt mere end noget andet.
_____

Men, undskyld, jeg har iokke meget lyst til at være med til at kæmpe for en
musikgenre som jeg afskyr som pesten. I hvert fald det mest støjende af det.
Hvad ville du mene om at indbetale et vist beløb til min bankkonto og så
lade mig fordele pengene til dansktopgrupper, nej vel.

Hilsen Åge

Fra : AJC

Dato : 05-10-02 19:34

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
> Hvad ville du mene om at indbetale et vist beløb til min bankkonto og

> lade mig fordele pengene til dansktopgrupper, nej vel.

Saybia er nu ikke støj!
Åge, du skulle prøve at lytte til Saybia.
The Corrs laver også god musik, som du vil kunne holde ud at høre på.

Mvh
AJC (som heller ikke kan holde "ring i næsen" musik ud!)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-10-02 20:17

AJC <notvalid@none.no> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d9f3079$0$91458$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Saybia er nu ikke støj!
> Åge, du skulle prøve at lytte til Saybia.
> The Corrs laver også god musik, som du vil kunne holde ud at høre på.
______

Men når jeg nu hellere vil lade staten støtte "Kim og Hallo", "Kandis" og
"Klaus og Servants".
Al det popRock vil jeg da helst ikke støtte, når jeg nu helst så at det
afgik en stille død.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-10-02 00:31

> [...]
> "Klaus og Servants".
> Al det popRock vil jeg da helst ikke støtte, når jeg nu helst så at det

Hej Åge

Nu må du heller ikke være for hård ved Rocken, jeg syntes da den trives da
godt nok, men det som ikke trives, er dem der skal sørge for at den kunne
trives endnu bedre. De har travlt med at lange ud efter alt andet, og så
bare satse så lidt som muligt, på det som de tror er så sikkert som muligt.
Så der kommer ikke meget modspil, og det gør Rocken modløs, og fantasiløs.
Som du vist også læste i et indslag i en anden tråd, så var det noget med at
musikken bare var noget der var bagved, ingen hørte den. Det behøver jo
ikke være musikken der fejler noget, og jeg tror han brugte Dansktop musik i
sit indslag. Den situation har jeg godt nok aldrig oplevet. Slet ikke med
Dansktop, eller skal vi også kalde det, " For de unge på 40 ", eller andre
ville kalde det, Suppe steg og is musik, kald det hvad man vil. Dansktop
egner sig ganske forrygende til at danse efter, og skal vi være ærlige Åge,
vil du ikke hellere have fat i damen, end stå uden på et lille rundt
dansegulv på et diskotek, og prøve at ligne noget der er lejet ved DSB, så
ta'r vi albuen frem, så tar vi albuen til tilbage, albuen frem, og så ryster
vi den lidt, nå så har vi danset den boogie woogie. Så er det sgu da bedre
at begrave næsen i hendes hår. Om det er Rockens skyld at flere og flere
lever som enlige, tror jeg ikke, og jeg tør ikke sige hvad jeg tror det er,
så kommer der jo bare et ramaskrig, men du kan nok næsten gætte det.

M.V.H.....Benny

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 05-10-02 19:52

> [...]
> Hvad ville du mene om at indbetale et vist beløb til min bankkonto og

> lade mig fordele pengene til dansktopgrupper, nej vel.

Hver venlig at læse, hvad jeg skriver, Åge. Du er næppe mand for at lave et
kommercielt fremstød noget som helst sted i verden. Skulle man mene, at der
var eksportmuligheder i dansktop, har jeg ikke noget principielt problem med
at staten støtter projektet.

/Ulrik.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-10-02 00:08

> [...]
> Hvad ville du mene om at indbetale et vist beløb til min bankkonto og

> lade mig fordele pengene til dansktopgrupper, nej vel.

Hej Åge

Det er jo nok dynamikken

Hilsen Benny

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-10-02 00:05

> [...]
> Jupiter Day har en vis opmærksomhed rundt omkring i Europa. Med andre ord:
> meningen i galskaben er det kommercielle aspekt mere end noget andet.

Var der nogen der husker indlægget om fiduskunst ?....

Hilsen Benny

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 06-10-02 10:12

> Meningen er, at dansk rock skal gå i dansk films fodspor og blive en
> Eftersom
> et

> Var der nogen der husker indlægget om fiduskunst ?....

Hvad er dit argument? At alt rock er fiduskunst og de bare scorer
statsstøtten?

/Ulrik

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-10-02 21:35

> er
> ord:

> Hvad er dit argument? At alt rock er fiduskunst og de bare scorer
> statsstøtten?
>
> /Ulrik

Ikke specielt, men nu har mange grupper her bare fået skyld for at ville
score hurtig kasse, og nu begynder det andet da at ligne. Så det nu bliver
penge, der bliver den egentlige faktor.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-10-02 04:46

Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3da09e9f$0$96788$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Ikke specielt, men nu har mange grupper her bare fået skyld for at ville
> score hurtig kasse, og nu begynder det andet da at ligne. Så det nu
> [...]

Ja, penge som de bl.a. får af folk der hader rock og pop. Det er ikke penge
man kan være stolt af at have fået. Hvorfor falder ordet "tyveri" mig lige
pludselig ind?. Nå skidt nu med det.

Hilsen Åge

(Dansktop på finansloven - ikke for udlandets skyld, men Danmarks skyld)

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 07-10-02 08:21

> Ja, penge som de bl.a. får af folk der hader rock og pop. Det er ikke
penge
> man kan være stolt af at have fået. Hvorfor falder ordet "tyveri" mig lige
> pludselig ind?.

Det falder dig ind fordi din måde at sammensætte præmisser til gyldige
slutninger, selve konklusionen, styres af noget nær en ½ MB ram, også kaldet
din intelligens. Du lider klart nok af en form for psykoinfantilitet, som
gør, at du konkluderer på nogenlunde samme måde som en ti-tolv årig. Frit
efter hukommelse: "En sten kan ikke flyve, Morlil' kan ikke flyve, ergo er
morlil' en sten".

/Ulrik

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-10-02 12:27

> [...]
> efter hukommelse: "En sten kan ikke flyve, Morlil' kan ikke flyve, ergo er

Hirtshals bageri laver også Danmarks bedste romkugler, men du skal ikke
spise dem, for de feder

Hilsen Benny

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-10-02 12:23

> [...]
> pludselig ind?. Nå skidt nu med det.
>
> Hilsen Åge
>
> (Dansktop på finansloven - ikke for udlandets skyld, men Danmarks skyld)

Hej igen Åge

Jeg tror godt jeg kan besvare det, og endda rimeligt kort. Svaret hed Aqua,
som spiller den slags musik som alle hader, ren og skær kopi, omsat til
Johnny Reimar party, men det solgte så mange plader, både herhjemme og i det
store udland, så der var virkeligt penge i lortet. Det var vist ½ milliard
de talte om. Det penge i kassen alle steder, både statskassen, og mange
andre kasser. Jeg ved ikke om det var de mange penge, der rykkede Aqua i
stykker, eller hvad det var, eller det var den store berømmelse, og måske
lidt stjernenykker. Men dem der snakker om tilskud, håber måske på der
opstår et nyt Aqua. Men når nu musikken er spredt for alle vinde, så opstår
der altså ikke meget nyt, og derfor kommer der sikkert heller ikke et nyt
Aqua, og derfor bliver det også en fejlinvestering. Det var hvis det var
meningen det skulle give overskud. Hvis det ikke skal det, så er det
aldeles og total tilsætning, og så vil jeg holde med dig. Dansktop til
Danskere, og så syntes jeg de skal støtte de mange Danske dansebands, for
dem har vi da meget større glæde af. Vi har mange gode navne herhjemme, de
er bare ikke herhjemme. En del af dem har rimelig success i mellemøsten, og
derfor er de sjældent herhjemme. Det er ikke kun et Dansk problem, mange
grupper har ikke det store publikum i deres eget hjemland, gad vide om det
skyldes den her skarpe opdeling, folk vil hellere sidde hjemme og høre en
plade med Deep Purple, end tage ned på kroen og høre Kandis. Der er sgu
noget de har glemt. Det er præcis det samme som at sige " Sussi & Leo kan
fandme ikke spille ", og de har sgu ret, det kan de sgu ikke, men de kan en
ting, som pladen med Deep Purple ikke kan, de kan sælge en stemning som gør
folk glade, og når man selv skråler i vilden sky, så kan man sgu ikke høre,
at gåsen deroppe, heller ikke kan synge, og man er pokker pløkke mig også
bedøvende ligeglad, for man har det skideskægt. Se der er der dæleme dynamik
ud over alle grænser, og så kan de prøve at se om de kan skabe den i et
studie, og få den til at følge med hjem i stuen.

M.V.H....Benny..
PS: Det blev vist ikke så kort endda

Fra : Lars Bernau

Dato : 07-10-02 19:47

In article <3da16e89$0$91483$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
bfm@tdcadsl.dk says...

> [...]
>
> Jeg tror godt jeg kan besvare det, og endda rimeligt kort. Svaret hed Aqua,
> som spiller den slags musik som alle hader, ren og skær kopi,

Gider du venligstforklare hvilke Kopi Musik Aqua spillede ???

> [...]
> Aqua, og derfor bliver det også en fejlinvestering. Det var hvis det var

Hvad snakker du om ??? Spredt for alle vinde ??? Der er da opstået masser
af bands efter Aqua, som har gode chancer for udenlandsk berømmelse. Hvad
med Saybia, Swan Lee, Jupiter Day og så videre.

> Hvis det ikke skal det, så er det
> aldeles og total tilsætning, og så vil jeg holde med dig. Dansktop til
> Danskere, og så syntes jeg de skal støtte de mange Danske dansebands, for
> dem har vi da meget større glæde af.

Hvordan? tjener de udenlandsk vatulta hjem til statskassen ??

> Vi har mange gode navne herhjemme, de
> er bare ikke herhjemme. En del af dem har rimelig success i mellemøsten, og
> derfor er de sjældent herhjemme.

Ja og ingen af dem spiller dansktop. De spiller samme slags musik som de
ovennævnte og Aqua. Og jubii!!! de slæber udanlandsk valuta hjem til
Danmark. Og det samme gjorde svenske Ace Of Base i sin tid.

> Det er ikke kun et Dansk problem, mange
> grupper har ikke det store publikum i deres eget hjemland, gad vide om det
> skyldes den her skarpe opdeling,

Nu skyder du vist med spredhagl.

> folk vil hellere sidde hjemme og høre en
> plade med Deep Purple, end tage ned på kroen og høre Kandis.

Meget forståeligt imo. Men ikke desto mindre er der altså masser af
danske bands der spiller rundt omkring i Danmark til fulde huse. Og jeg
taler ikke om Kandis og Co.

> [...]
> ting, som pladen med Deep Purple ikke kan, de kan sælge en stemning som gør folk glade,

Til gengæld kan Deep Purple noget Sussi & Leo ikke kan; Spille

> og når man selv skråler i vilden sky, så kan man sgu ikke høre,
> at gåsen deroppe, heller ikke kan synge, og man er pokker pløkke mig også
> bedøvende ligeglad, for man har det skideskægt.

Jeg tror nu mere det er alkoholpromillen i blodet på publikum der gør at
man er ligeglad.

> Se der er der dæleme dynamik
> ud over alle grænser,

Du har altså stadig ikke fattet hvad der snakkes om når bla. Bjørn
snakker dynamik.

> og så kan de prøve at se om de kan skabe den i et
> studie, og få den til at følge med hjem i stuen.

Har du hørt om liveplader og koncert indspilninger ?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-10-02 22:20

"Lars Bernau" <sirsp@malot.dk> skrev i en meddelelse
> In article <3da16e89$0$91483$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
> bfm@tdcadsl.dk says...

Aqua,

> Gider du venligstforklare hvilke Kopi Musik Aqua spillede ???

Hej Lars... Her er din kritiske røst i hvert fald i orden, der var fingrene
vist lige en tand for lange, og noget af det udeladt. Så jeg undskylder til
Aqua, og infører Cartoons der i stedet. Sorry.....De store penge hørte Aqua
til.

> Hvad snakker du om ??? Spredt for alle vinde ??? Der er da opstået masser
> af bands efter Aqua, som har gode chancer for udenlandsk berømmelse. Hvad
> med Saybia, Swan Lee, Jupiter Day og så videre.

Saybia, har jeg hørt om, Swan Lee og Jupiter Day, men jeg kender ikke noget
af det. Så det er lidt svært at snakke om dem. Men det er da kun at håbe de
kan opnå noget. Hvis de da ikke bliver kvast undervejs. Når jeg skriver
spredt for alle vinde, så svarer du stort set selv. Vi har svært ved at
nærme os noget sammen, hvis det er sådan ude i musikbranchen, så bliver det
svært at nå bare rimelige højder.

> Hvordan? tjener de udenlandsk vatulta hjem til statskassen ??

Nej men som jeg skrev, dem har vi meget større glæde af.

> Ja og ingen af dem spiller dansktop. De spiller samme slags musik som de
> ovennævnte og Aqua. Og jubii!!! de slæber udanlandsk valuta hjem til
> Danmark. Og det samme gjorde svenske Ace Of Base i sin tid.

Hørt, og det er dejligt. Men igen kommer et af de store problemer. Her
strømmer F.eks din foragt for Dansktop frit ud, og hvorfor dog. Den
indeholder jo en masse af de mennesker, som måske snart skal spille den
musik, der skal ud og tjene pengene i udlandet. Fordi man spiller Dansktop
nu, er der ingen der siger man bliver ved med det. Der findes da faktisk en
del Danske musikere, som veksler mellem de forskellige musikgenrer, ja en
del af dem spiller faktisk i flere grupper på samme tid, og vidt forskellige
stilarter.

> Nu skyder du vist med spredhagl.

Ja det kan man godt sige jeg gør, opdagede du spørgsmålet deri. Du svarede
i hvert fald ikke. Så det passer sikkert sammen med, at du heller ikke
kender svaret, og holdningen tyder på du heller ikke var interesseret i at
finde det. Så jo jeg skyder med spredehagl, som du sikkert ved, så skal gæs
skydes bagfra, for alle forsøg på at skyde den forfra, preller bare af.

> Meget forståeligt imo. Men ikke desto mindre er der altså masser af
> danske bands der spiller rundt omkring i Danmark til fulde huse. Og jeg
> taler ikke om Kandis og Co.

Navnet på bandet, spiller for den sags skyld ingen rolle. Det har intet med
navnet at gøre. kald dem Kandis, eller hvad du nu selv ville have. Ja du kan
for den sags skyld vende det helt på hovedet, vi kunne bytte plads, og
resultatet ville være det samme.

> Til gengæld kan Deep Purple noget Sussi & Leo ikke kan; Spille

Var det ikke det jeg sagde, men hvad pokker hjælper det, når det er den
anden stemning du vil have.

> Jeg tror nu mere det er alkoholpromillen i blodet på publikum der gør at
> man er ligeglad.

Tja, den har sikkert også en del indflydelse på det, men den kan nu ikke
være forklaringen. Men når du finder den, så lad mig høre den.

> Du har altså stadig ikke fattet hvad der snakkes om når bla. Bjørn
> snakker dynamik.

Nej sikkert ikke. Det er jeg også overbevist om, vi har åbenbart nogle meget
forskellige opfattelser, det var en af de ting der skulle være en styrke,
men optræder som en splittelse, men som sagt, spredt for alle vinde.

> Har du hørt om liveplader og koncert indspilninger ?

Ja søreme, de er på ingen måder et nyt begreb.

M.V.H.....Benny..

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 08-10-02 07:38

> for

> Nej men som jeg skrev, dem har vi meget større glæde af.

_Nogle_ har større glæde af dem... Åge og dig, f.eks.

> [...]
> forskellige opfattelser, det var en af de ting der skulle være en styrke,
> men optræder som en splittelse, men som sagt, spredt for alle vinde.

Nej, der er ikke forskellige opfattelser af, hvad dynamik er i et
arrangement i musik. Der er den rigtige, som alle vi andre taler om, og så
er der din, som kun du forstår. Jeg er helt sikker på, at du med stor held
kunne slå ordet op i en ordbog. Du bruger det som et positivt/negativt ord,
som du så roser eller riser med... så vidt jeg forstår. Det er et misbrug af
det fine ord "dynamik" - det fortjener en bedre behandling Der findes
også rockmusik uden dynamik og det er da bestemt ikke negativt. George
Michael har lavet sange, hvor kun han har dynamikken, og hvor bandet blot
holder sig i ro og følger med. Det virker fedt til ham, mens det sikkert
ville lyde forfærdeligt til Me&My og andre med mindre karakteristiske
stemmer.

/Ulrik.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-10-02 10:05

> _Nogle_ har større glæde af dem... Åge og dig, f.eks.

Ja og en pokkers masse andre mennesker. Tro det eller lad være, vi kan sgu
li' det, og bagefter gør vi det gerne igen. Der er ingen fare for at vi
udelukker nogen, og i hvert fald ikke uden at have hørt dem først.

> [...]
> holder sig i ro og følger med. Det virker fedt til ham, mens det sikkert
> ville lyde forfærdeligt til Me&My og andre med mindre karakteristiske

Ulrik, jeg ved ikke om der er forskellige opfattelser af den nok så
dramatiske dynamik. Du skrev bare nogle numre, ikke hvilke så jeg kunne
høre det, for det ville da kunne give mig lidt ide om hvad du mener. At
George Michael er en forrygende sanger, det vil jeg ikke argumentere imod,
for der er vi ikke uenige, så ham hører jeg da meget gerne på. Men det
forklarer altså ikke sagen, for det forklarer ikke sagen " Har / Har ikke "
Det kan forklare nogle menneskers opfattelse af hvad der er godt. Jeg tror
lidt tidligere, om det var denne eller en anden tråd, der skrev Åge vist
noget i retning af, alle indspildninger kan ikke være mesterværker. Men
altså helt ærligt, Jeg må godt nok sige, det er den største ros jeg
nogensinde har set for Dansktop kunstnerne, når man skal helt ud til George
Michael, og lignende internationale stjerner, for at fortælle hvad en
Dansktop artist mangler.....Kandis, det er rigtigt godt gået. I øvrigt tror
jeg altså slet ikke det bekymrer dem. George Michael synger for 5 - 50.000
mennesker, Kandis spiller som regel for 3 - 4 måske 500 mennesker. Du kan få
Kandis til at spille, skal vi sige 50 gange, for de penge du skal give
George Michael for bare at overveje at komme. Du kan komme til at høre
Kandis for en entre på en flad 50'er, kan du det med George Michael. Så helt
ærligt, hvis vi skal derud for at finde dynamik, så er det altså ikke bare
Dansktop artisterne der mangler den, så er det 99% af den danske musikscene,
alle taget i betragtning. Det er jo faktisk ikke så dårligt, for så er vi jo
derhenne, hvor de stort set er ens, ingen gren har mere dynamik end den
anden, men der er forskelle, nogle grupper har en lyd, som er speciel for
dem. Bjørn & Okay, har deres lyd, Kandis ligeså. Den ligner Bjørn & Okay's
til forveksling, men det er nu heller ikke så underligt, han er jo flasket
op med den. De mangler lidt dybde i sangen, men den kommer, der skal bare
nogle flere år på, og jeg tror Johnny ender med at blive bedre end Bjørn,
men lige nu er Bjørn en bedre sanger. Desværre må han jo nok indrømme, at de
sidste mange har knebet med at have luft til en hel aften, men det er jo så
løst ved at lade andre af gruppens medlemmer synge nogle af numrene, men det
kan vel tilgives, han er jo også ved at være en aldrende herre. Men lad mig
da lige høre, for at komme lidt tilbage. Var du på Wembley og høre George
Michael, da han sang sammen med Queen.

M.V.H.....Benny

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 08-10-02 11:23

> [...]
George
> Michael, og lignende internationale stjerner, for at fortælle hvad en

Jeg har ikke på noget tidspunkt ønsket at sammenligne George Michael med
dansktopartister, og mener sådan set heller ikke, at mit indlæg lægger op
til det, men skidt nu med det. Jeg taler egentlig heller ikke om, hvad GM
har som sanger ifht. en dansktopsanger.. den sammenligning er blasfemi
Jeg taler dynamik. Lyt eksempelvis til hans coverversion af "I can't make
you love me" (Bonnie Raitt), hvor der intet sker i instrumenterne, stort
set, men hvor han synger temmelig forskelligt fra vers til omkvæd. Dette er
en udvikling i dynamik, men forbeholdt vokalen. I rockmusik (lyt til en hver
Nirvana-sang) er verset typisk meget mere afdæmpet end omkvædet, oftest
udtalt via guitaren, som typisk skifter fra ren til forvrænget lyd. Det er
dynamik. Dynamik betyder ikke, om noget er godt eller skidt. Dansktoppens
æstetik beror på en meget begrænset dynamik. Du kan ikke høre på Johnnys og
Bjørns stemme, om de er i vers eller omkvæd, hvis du sætter dig udover det
rent melodiske. Deres måde at lave musik er styret af, at de holder sig
meget strengt til ét udryk. At det udtryk så næsten ikke ændrer sig fra sang
til sang, ja det har jeg personligt et problem med, men det er smag og
behag. Dansktop er dansemusik og har faktisk meget til fælles med
europop'en, hvis dynamik også er tæt på fraværende, samtidig med, at
udtrykket forbliver uudviklet sangen igennem. Om tredive år vil
suppe-steg-og-is-musikerne spille Cartoons, Aqua og Vengaboys - det er mit
bud Da jeg aldrig har hørt GM live, er jeg så småt begyndt at spare
sammen til min 60 års fødselsdag... Eftersom der er meget længe til, får jeg
måske råd til at hyre ham i stedet...?

/Ulrik.

Fra : Lars Bernau

Dato : 08-10-02 15:50

In article <3da1fa95$0$59961$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
bfm@tdcadsl.dk says...

> [...]
> nærme os noget sammen, hvis det er sådan ude i musikbranchen, så bliver det

Jeg har stadig ikke fattet hvad du mener med "spredt for alle vinde" ???
Snakker du om at der bliver udgivet for meget forskelligt musik eller
hvad ??

Gider du ikke skære det ud i pap, for jeg er åbenbart lidt fatsvag på
dette punkt!

> Nej men som jeg skrev, dem har vi meget større glæde af.

Nej det har _vi_ ikke....

Men jeg kan da godt se hvad du mener: skide være med om nogen tjener
penge hjem til landet. Lad bare underskuddet på betalingsbalancen løbe
løbsk, for Kim & Hallo spiller på kroen i aften. Og så skide være med om
vi går konkurs, bare vi gør det til tonerne af noget dansktop.

> Hørt, og det er dejligt. Men igen kommer et af de store problemer. Her
> strømmer F.eks din foragt for Dansktop frit ud, og hvorfor dog.

Hvor strømmer min såkaldte foragt ud henne ??? jg pointeren jo bare at
ingen af de danske bands der har success i udlandet spiller dansktop.

> Den
> indeholder jo en masse af de mennesker, som måske snart skal spille den
> musik, der skal ud og tjene pengene i udlandet.

Kan du nævne nogle dansktop musikere der har opnået success i udlandet ??
jeg kender nemlig ikke nogen.

> [...]
> del af dem spiller faktisk i flere grupper på samme tid, og vidt forskellige

Men de skal helst nøjes med at spille dansktop ikke ? for det "har vi da
meget større glæde af."...er det sådan det hænger sammen ?

> det

> Ja det kan man godt sige jeg gør, opdagede du spørgsmålet deri. Du svarede
> i hvert fald ikke.

Næ for jeg aner ikke hvilken skarp opdeling du snakker om.

> finde det. Så jo jeg skyder med spredehagl, som du sikkert ved, så skal gæs
> skydes bagfra, for alle forsøg på at skyde den forfra, preller bare af.

Hvad har gæs med musik at gøre ?

> [...]
> for den sags skyld vende det helt på hovedet, vi kunne bytte plads, og

Du snakker udenom. Der er masser af mennesker der hver weekend tager ud
og ser live musik i danmark. Men det benægter du jo, for du mener at folk
hellere vil sidde hjemme og høre en plade.

Prøv at kigge til diverse avisers kultur tillæg, og se ved selvsyn hvor
mange koncerter der afholdes i Danmark.

> Var det ikke det jeg sagde, men hvad pokker hjælper det, når det er den
> anden stemning du vil have.

Jeg, og de fleste andre mennesker, som tager ud og ser bands spille, vil,
gætter jeg på, helst have en blanding: den fede stemning, og et band der
rent faktisk ved hvilken vej en guitar skal vende.

> [...]
> forskellige opfattelser, det var en af de ting der skulle være en styrke,
> men optræder som en splittelse, men som sagt, spredt for alle vinde.

Nu vrøvler du igen om de forbandede vinde... forklaring udbedes!

> Ja søreme, de er på ingen måder et nyt begreb.

Så ved du jo udenmærket også at den stemning kan tages med hjem i stuen,.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-10-02 16:19

Lars Bernau <sirsp@malot.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.180d0efd1df42fb9896dc@news.tele.dk...
> In article <3da1fa95$0$59961$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
> bfm@tdcadsl.dk says...

> Kan du nævne nogle dansktop musikere der har opnået success i udlandet ??
> jeg kender nemlig ikke nogen.
__

Det er fordi det er en lokal forankret musikgenre i Nordeuropa. Den er
særdeles populær i Danmark, Norge og Sverige, Færøerne, Island + de tysk- og
hollandsktalende lande.

Og ABBA kan fremhæves som et orkester der faktisk blev verdensberømte med
svensktop, selvfølgelig sunget på engelsk. Vi husker vel alle "Waterlue",
"Ring ring" "og "Fernando". Hits der i svenske og danske udgaver fik uhørt
stor succes på både Svensktoppen og Dansktoppen.
Nævnes skal også "Herrys".

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-10-02 16:21

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3da2f61f$0$51509$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Nævnes skal også "Herrys".
>
> Hilsen Åge
______

og vi glemte helt Harpoo. Ham med "Mooviestar".

Fra : Lars Bernau

Dato : 08-10-02 19:47

In article <3da2f61f$0$51509$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
> [...]
> særdeles populær i Danmark, Norge og Sverige, Færøerne, Island + de tysk- og

Følg nu lidt med Åge! Vi snakker om folk der tidligere har spillet
dansktop, og som har skiftet til en anden genre og fået success i
udlandet-

> Og ABBA kan fremhæves som et orkester der faktisk blev verdensberømte med
> svensktop, selvfølgelig sunget på engelsk. Vi husker vel alle "Waterlue",

ABBA er / var POP musik.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-10-02 21:34

Lars Bernau <sirsp@malot.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.180d4684f8fe7dcf9896de@news.tele.dk...

"Waterlue",

____________

SVAR
Ok, men så er der nok ingen af os der kan hjælpe dig. Du spørger efter fakta
og når du får dem afviser du dem.
Men ok. Du er flov ved at kunne lide ABBA. det er nok der skoen trykker. Der
er dog ingen grund til at være flov ved svensktopmusik.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-10-02 18:41

> [...]
>

> Jeg har stadig ikke fattet hvad du mener med "spredt for alle vinde" ???
> Snakker du om at der bliver udgivet for meget forskelligt musik eller

Næ det kan jeg da ikke mindes jeg har sagt noget om. Jeg snakker om at
opdelingen mellem de forskellige musik arter er alt for skarp. Enten er man
til det ene, eller også er man til det andet. Der er intet til at bygge bro
imellem.

> Gider du ikke skære det ud i pap, for jeg er åbenbart lidt fatsvag på
> dette punkt!

Må jeg låne din saks

> Nej det har _vi_ ikke....

Jo vi har, men du bestemmer selv om du vil være med i det. Det er et frit
land.

> [...]
> løbsk, for Kim & Hallo spiller på kroen i aften. Og så skide være med om
> vi går konkurs, bare vi gør det til tonerne af noget dansktop.

Jeg ved altså ikke rigtigt hvad du mener der. Hvis en landmand binder Kr 100
i røven på en gris, hvor meget tjener han så på den ??. Hvis noget skal
have tilskud, er der så penge i det. Jeg tror ikke grupperne vil få nogen
glæde af noget tilskud, de tilskud vil pladeselskaberne spise. Det er efter
hvad jeg kan forstå vist ikke helt uden grund, at mange grupper efterhånden
laver deres eget pladeselskab. De store etablerede spiser åbenbart alle de
penge de kan spille ind. Det er hvad jeg kan drage af konklusioner, fremsagt
for ganske nyligt, af Peter A.G. fra Gnags, og fra Cartoons.

Kommer da lige i tanker om. Gør Aqua nu også det, er de ikke stoppet som
gruppe ??

> Kan du nævne nogle dansktop musikere der har opnået success i udlandet ??
> jeg kender nemlig ikke nogen.

Det er da sådan set synd, for der er da masser. Vi kan jo for lige at
starte, sige Brdr Olsen - Thomas Helmig - Michael Falch - Kaspar Winding - 3
* Lundgreen - Gitte Hænning - Dorthe Kollo - Ivan Pedersen med flere
grupper - Lecia Jønsson, både alene, samt sammen med andre. Listen kan
blive meget længere. Det er altså ikke nogen sjælden race. Var der nogen af
dem du kendte. ?

> Men de skal helst nøjes med at spille dansktop ikke ? for det "har vi da
> meget større glæde af."...er det sådan det hænger sammen ?

Har jeg nogensinde sagt det, ikke det jeg ved af. ?

> Du snakker udenom. Der er masser af mennesker der hver weekend tager ud
> og ser live musik i danmark. Men det benægter du jo, for du mener at folk
> hellere vil sidde hjemme og høre en plade.

Ja og sikke da et held, nå nej, hvis det var det jeg mente, så var det da en
skam

> [...]
> rent faktisk ved hvilken vej en guitar skal vende.
>

> Så ved du jo udenmærket også at den stemning kan tages med hjem i stuen,.

Jeg sagde ikke at jeg ubetinget var tilhænger af konceptet.

Fra : Lars Bernau

Dato : 08-10-02 20:17

In article <3da318ab$0$45871$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
bfm@tdcadsl.dk says...

> [...]
> til det ene, eller også er man til det andet. Der er intet til at bygge bro

Hvis du nu kiggede lidt på hvad de andre skribenter herinde har
fortalt om hvad de høerer, vil du se at der er masser af mennesker der
hører både den ene og den anden musik genre. Du selv inklusiv (men det
ved du jo nok !) Så er der da noget frygteligt vrøvl.

> Må jeg låne din saks

> Jo vi har, men du bestemmer selv om du vil være med i det. Det er et frit
> land.

Du har ikke tale for andre end dig selv. Derfor ikke noget vi !

> [...]
> penge de kan spille ind. Det er hvad jeg kan drage af konklusioner, fremsagt
> for ganske nyligt, af Peter A.G. fra Gnags, og fra Cartoons.

Og netop de grupper som starter eget selskab, vil da få glæde af
tilskuddet, som kan bruges til markedføring, ekstra tid i studiet, eller
hvad der nu skal til for at få gennembrud i udlandet.

> de
> > > >

> Kommer da lige i tanker om. Gør Aqua nu også det, er de ikke stoppet som
> gruppe ??

Det har du ret i, de stoppede vist for et par år siden. René Dif har dog
lige udgivet en ny single (der absolut ikke er noget at råbe hurra for.)

> [...]
> blive meget længere. Det er altså ikke nogen sjælden race. Var der nogen af

Jeg kender de fleste, og der ikke andre end Hitte Hænning og Dorte Kollo
der har haft succes i udlandet. Og det er endda kun i Tyskland, og netop
i den tyske udgave af dansktop stilen. Husk nu at jeg efterlyste nogle
der havde spillet dansktop, og var skiftet over til en anden genre. Jeg
er ret sikker på at både Thomas Helmig, Michael Falch og Kasper Winding
vil blive ret fornærmede hvis du mener at de har spillet dansktop.

> faktisk en
> en
> forskellige

> Har jeg nogensinde sagt det, ikke det jeg ved af. ?

in indlæg:: <3da16e89$0$91483$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>

finder vi følgende udsagn fra dig:

"og så syntes jeg de skal støtte de mange Danske dansebands, for
dem har vi da meget større glæde af."

Nå !

> jeg

> Jeg sagde ikke at jeg ubetinget var tilhænger af konceptet.

Der er vist meget du ikke siger, og det du siger, siger du så ikke
alligevel.

EOD.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-10-02 02:52

> [...]
> hører både den ene og den anden musik genre. Du selv inklusiv (men det
> ved du jo nok !) Så er der da noget frygteligt vrøvl.

Ja dem er der da gudskelov nogle af.

> Og netop de grupper som starter eget selskab, vil da få glæde af
> tilskuddet, som kan bruges til markedføring, ekstra tid i studiet, eller
> hvad der nu skal til for at få gennembrud i udlandet.

Det er muligt det kan hjælpe, men jeg tillader mig retten til at tvivle.

> [...]
> er ret sikker på at både Thomas Helmig, Michael Falch og Kasper Winding
> vil blive ret fornærmede hvis du mener at de har spillet dansktop.

Gud har de ikke alle gjort det, og endda op til flere gange. Men jeg tror
dog ikke der er nogen af dem, som skammer sig over tiden på dansktoppen.

> Der er vist meget du ikke siger, og det du siger, siger du så ikke
> alligevel.

Og selv du vrøvler lidt af og til. F.eks lige nu.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-10-02 05:09

Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3da38bb4$0$45929$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Husk nu at jeg efterlyste nogle

> Gud har de ikke alle gjort det, og endda op til flere gange. Men jeg tror
> dog ikke der er nogen af dem, som skammer sig over tiden på dansktoppen.
________

SVAR: Ja, jeg vil nu også tage det som en fornærmelse mod dansktopmusikken,
hvis man siger at ovennævnte har spille dansktopmusik. Det har de langte
fra, det er klart. Instrumenteringen og lydfarven er helt anderledes.

Men jeg er lige kommet på et par eksempler på dansktopgrupper som er gået
over til en anden genre.
Et eksempel er i hvert fald Peter Belli. Men også Bamses Venner. Efter
de 3 første cder, med bl.a. vimmersvej, kan man bestemt ikke længere kalde
deres musik for dansktop. Og Rock Nalle. det er heller ikke længere sådan
noget som "Goe gamle fru Olsen". Nu er det noget heftigt amerikansksproget
rock og rul.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-10-02 11:04

> [...]
> hvis man siger at ovennævnte har spille dansktopmusik. Det har de langte
> fra, det er klart. Instrumenteringen og lydfarven er helt anderledes.

Hejsa Åge.... Glemmer du ikke hans album " Vejen væk " du ved den der med
" det mig de står herude og banker på " eller hvad var det nu den hed ?

Peter Belli - Bamses venner og Nalle, har vist ikke haft nogen nævneværdig
success i udlandet, så derfor bliver de ikke nævnt. Men jeg må da indrømme
at der også var en tid, hvor Bamses over(under)sættelser også gik mig lidt
på.
Men de blev sjovere med tiden. Peter Belli har måske haft lidt uden for
landet.
Men jeg har været så ung på det tidspunkt, så det kan jeg altså ikke huske.
Nalle er hvis jeg ikke tager meget fejl, stadig still going strong. Men jeg
har
ikke nogen føling med hvad han laver. Men hvis det er heftig rock, så er
han
jo tilbage hvor han startede, men jeg tror nu ikke han har glemt Fru Olsen
.

Hilsen Benny

Fra : Peter G

Dato : 05-10-02 18:47

"AJC" <notvalid@none.no> wrote:

> Mvh
> AJC (som går ind for at kulturstøtten sænkes drastisk og at pengene
> bruges på mere vigtige ting!)

Yup. Interaktive koncerter med Rockbitch på storskærm på Rådhuspladsen hver
søndag efter kirketid. Se DET er en vigtig ting!

["Hvorfor er det kun sådan noget dødkedeligt stads som fodbold som må
sendes på storskærm på Rådhuspladsen?"]

--
M.v.h. / Kind regards, Peter. Email address works.
Recommended Album Of The Moment:

Fra : Brian K

Dato : 04-10-02 19:21

> [...]
>
> Er du ude på øretæver??? Hvis du skal citere mig, så gør du det
> kraftedeme korrekt, kan du fatte det, Fiskefjæs??? Jeg har *aldrig*

Hold da helt ferie !

Pas på blodtrykket !

brian

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-10-02 08:58

Brian K <brian@nospam.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ani8rg$1vu1$1@news.cybercity.dk...
> [...]

> fra folk som rent faktisk er blevet FYRET fra deres poster i diverse
> pladeselskaber (sikkert ikke fordi de var gode til deres jobs!)

____________

Det tror jeg nu ikke. Nu til morgen har P4 (Radio Midt Vest) en interview
med en pladeproducent om den katastofale situation.

PLADEPRODUCENT: UNG MUSIKS MÆTNINGSPUNK ER NÅET
Han fortæller at der blandt de unge er nået et vist mætningspunkt i Danmark.
De bliver stopfodret med deres musik i "Popstars" og næsten alle
radiostationer pumper det ud. Han mener derfor at der nu til sidst er opnåët
et mætningspunkt som betyder, at de unge til sidst bliver stopfodret så
meget med deres musik, at de til sidst ikke gider at købe cd-er. Musikken
er jo overalt.

PLADEPRODUCENT: VOKSENMUSIK SÆLGER RIGTIGT GODT
Han var enig med journalisten i at "Brødrene Olsen"s opsamlings-cs og
"Elvis Presley"s nr. 1-hits-cs da er blevet store succeser, men fortæller
at det bestemt ikke er de unge som køber dem. Det er, som han fortalte, det
modne publikum som køber dem. Det gør de fordi de ikke bliver stopfodret med
deres musik i radio og tv, sagde han til slut.

KOMMENTAR:
Ja, her var der endnu en tilkendegivelse på at P3-musikken er i stadig
tilbagegang og den brede befolknings traditionelt spillede lyttevenlige
rolige musik er i færd med at overtage markedet. Endda sagt af en som står
midt i problemet.
Det er nu en uomtvistelig kendsgerning at slagermusikken vælter frem
overalt. her er ingen problemer. Men jeg kan da godt se, at det kan være
deprimende for NG-debattører som hidtil har set deres musikform som den
klart dominerende. Det kan være medvirkende til de mange indlæg som bærer
præg af at være skrevet i dyb frustration over udviklingen. Men sådan er
udviklingen bare.

Hilsen Åge