Delfin blink
Fra : Britta & Torben

Dato : 02-10-02 20:33

Hejsa.

Jeg savner informationer om et -efter sigende- forrygende blink ved navn
Delfin eller Delfinen.Vigtigst af alt : hvor kan det købes on-line??
Tak for hjælpen!

Hilsen
Torben

Fra : Hadsten Lystfiskerif~

Dato : 02-10-02 20:54

Hej Torben

Der findes flere typer, idet Delfin er et norsk fabrikat. De to mest solgte
herhjemme er Delfin Krokodil og Delfin Stikling, der begge er forrygende
gode havørredblink - og i øvrigt også til de fleste andre fisk, der kan
fanges på spin.

De findes i flere udgaver - tykke og tynde, store og små - og normalt kan de
kun fås i sølv og kobber (jeg har dog en enkelt gang fundet dem i guld).

Jeg ved, at Grejbiksen i Trige ved Århus og i Silkeborg (www.grejbiksen.dk)
har dem, men de er desværre ikke på deres web-shop.

Steen

Fra : Carsten Riis

Dato : 03-10-02 14:56

Hej Torben

Blink fra Delfin fabrikken er rigtig fine og effektive sager. F.eks. er
deres blanke modeller,
"betrukket" med ægte sølv, som giver nogle langt blødere reflekser i vandet
end det sædvanlig chrom.

Men det kan være enddog meget svært at skaffe et Delfin blink.
På Sjælland er de stort set ukendte (Jeg besøgte for et par år siden
samtlige grejhandlere i
kbh. og omegn uden at møde en eneste der kendte det(?))
og de få forhandlere der bestiller det hos fabrikken, får kun meget
tilfældige og
sporadiske leverancer.

Hvis de bestiller 500 stk af Stikling i 10 g., får de måske 15 stk. Krokodil
i 6g.!
Derfor har flere forhandlere taget det af programmet igen.

Men især grejhandlere der ligger tæt på de kendte jydske havørred-åer, har
næsten altid et par stykker
hængende.

Fra : Britta & Torben

Dato : 03-10-02 18:48

Hej.

Ja,det er netop "havørred dræberen" i sølv jeg søger.Er det den der hedder
Krokodil??
Hedder fabrikken der fremstiller blinkene Delfin eller
..................Sagen er den, at jeg kan få en forhandler til at skaffe
blinkene hjem,men så skal han i sagens natur have specifikke oplysninger om
navn,fabrikat osv.
Hvis der,er en der ligger inde med et af disse vidundere,må han (eller
hun),da meget gerne smide den i scanneren og sende et billede til mig.
Tak for hjælp til Carsten og Hadsten Lystfiskerforening.

Hilsen
Torben

Fra : Carsten Riis

Dato : 04-10-02 09:17

Hej Torben

Det er fabrikken der hedder Delfin.
Blinkene hedder Krokodil og Stickling.
De findes i forskellige vægte, men i åen er det nok en 10-12 grams udgave
der er bedst, alt efter
hvor du fisker naturligvis.

Blinkene kan ses i det nyeste nummer af Fiskefeber, i artiklen om
spinnefiskeri i åen.
Der er et billede, hvor der ligger et par blanke og en lidt anløben
kobber-model.
Ikke fordi jeg skal reklamere for bladet, men du kan evt. nøjes med at
bladre lidt i det hos din grejhandler.

Mvh

Riis

Fra : Britta & Torben

Dato : 04-10-02 18:21

Hej.

Tak til jer alle,nu må det være muligt at få et af disse vidundere i
hænderne.De ser nu ret uanselige ud,men man skal jo ikke dømme en bog efter
dets omslag....
Glæder mig til prøve dem i funktion,havørrederne står vel nærmest i kø for
at hoppe på krogen

Venlig hilsen
Torben

Fra : qpool

Dato : 14-08-03 20:14

"Britta & Torben" skrev d. 02-10-02 20:33 dette indlæg :
> [...]
>
> Hilsen
> Torben
>
> Hejsa. Hvis i er på udkig efter forrygende blink til åen så se på
siden her
www.st-grej.dk de er godt nok ikke lavet i Norge men os Danskere ved
godt hvordan et
superblink skal laves .Knæk og bræk.