skibstyper..
Fra : Karsten Hammer Hanse~

Dato : 02-10-02 20:11

Hej,

Jeg tænkte på om der er nogle her i gruppen som sidder inde med links til
sider (gerne med illustrationer, hvor der står om definitionerne af (gamle)
skibstyper såsom skonnert, yacht, fregat etc.?

Håber at I kan hjælpe.

K.

Fra : Ole

Dato : 02-10-02 21:00

Prøv at læse:
Jens Kusk Jensen : Håndbog i praktisk sømandskab, eller
Jens Kusk Jensen : Lystsejlads
Bøgerne kan lånes på biblioteket eller kan købes som foto optryk.
/Ole

Fra : oz1jco

Dato : 02-10-02 21:28

svar
> Hej karsten ja da
du skal bare kontakte orlogsmuset.Det er på internettet,og der er både
tegninger og skibstyber alt fra gamle skibe til nyer dato,
hilsen oz1jco

http://www.kandu.dk/

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 02-10-02 21:37

> [...]
(gamle)
> skibstyper såsom skonnert, yacht, fregat etc.?

Der er et link hér til civile skibstyper:
http://hotel.prosa.dk/~tgade/islev/ksv/skibe2.shtml

De militære kan du nok (som før nævnt) finde hos Orlogsmuseet:
http://www.orlogsmuseet.dk/

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Jørgen Winther

Dato : 03-10-02 16:19

"Henrik Stavnshøj" <helian@nospam.dk> wrote in message
> Der er et link hér til civile skibstyper:
> http://hotel.prosa.dk/~tgade/islev/ksv/skibe2.shtml

Det er jo en fin og nyttig side! Men hvor kan man så finde noget
tilsvarende, der viser de typiske sejlbåde til fritidssejlads?

I øvrigt - jeg er ny i gruppen, og ved ikke alverden om sejlsport, men jeg
har en stigende interesse i emnet, så jeg vil følge med her fremover.

--
Jørgen

Fra : Lars Helboe

Dato : 03-10-02 15:35

> [...]
sider (gerne med illustrationer, hvor der står om definitionerne af (gamle)
skibstyper såsom skonnert, yacht, fregat etc.?

<

Hej Karsten

Hvis du er interesseret kan jeg lige scanne og maile et par sider til dig i
morgen.

En bedre ide er måske at smutte ned til boghandleren og bestille:
"Maremindet - en maritim opslagsbog."

En rigtig god bog med mange oplysninger som selv den største søulk ikke
kendte til.

Lars Helboe
www.uller-matic.dk

Fra : Karsten Hammer Hanse~

Dato : 03-10-02 16:27

Tak for hjælp, til nyttig information, til alle..

Jeg må indrømme at jeg ikke blev stort klogere på mange af beskrivelserne,
da jeg ikke lige kender de forskellige rig-betegnelser, men jeg fik hvad jeg
skulle bruge, så endnu en gang tak.

mvh.