Fald: wire eller tovværk?
Fra : Peter Andreasen

Dato : 02-10-02 19:34

Hej d.f.s,

Ved spadsereture langs molerne i den lokale lystbådehavn (drømme er
gratis, ikke sandt :)) forekommer det mig at jeg har set forsejls-fald
både som wire og som tovværk (Jeg antager wire-faldet er splejset til et
tov i 'cockpit-enden'). Hvorfor bruger man ikke blot tovværk hele vejen?
Eller har jeg set forkert?

- Peter

Fra : Michael Nielsen

Dato : 02-10-02 19:38

Fra : Jan

Dato : 18-10-02 21:42

"Peter Andreasen" <pandr@pandr.dk> wrote in message
> [...]
> både som wire og som tovværk (Jeg antager wire-faldet er splejset til et
> tov i 'cockpit-enden'). Hvorfor bruger man ikke blot tovværk hele vejen?

Jeg ville valgt tauverk og wire. Et slikt fall kan holde i 20 år eller mer.
Riktignok er styrke og elastiske egenskaper forbedret på tau, men akkurat
der tauet går rundt trinsen i mastetoppen svekkes egenskapene relativt fort.
Det heter seg at man bør kappe av fallet litt slik at det ikke er den samme
delen av tauet som går over trinsen hele tiden. Jeg kan ikke se noen grunn
for å kjøpe et eksotisk tauverk som er dyrere og ha kortere levetid enn et
gammeldags fall hvor halvparten er wire.

Mvh Jan
Hei! Ta en titt på http://baatplassen.no Dette er forum uten
reklame, bare av og for båtfolk. Interessen for båt har vi felles,
våre forskjellige *skandinaviske dialekter* er da ingen hindring?

OT: Så du denne signaturen, hr. nettpolitibetjent Claus Frørup?

Fra : Claus Frørup

Dato : 19-10-02 19:28

Isang tao pinangalanan Jan nagsulat :

>OT: Så du denne signaturen, hr. nettpolitibetjent Claus Frørup?

Det er ikke en signatur, Hr nyhedsgruppespammer Jan

En korrekt signatur består af følgende 2 dele:
1: En signaturadskiller, som laves med to streger, et mellemrum og et
tast på <Return>
2: 4 linier á max. 72 tegn

Signaturen betragtes på usenet, som et fristed hvor man i princippet kan
skrive hvad som helst, dog er man til en hver tid underlagt lovgivning i
det land man sender sit indlæg fra, samt retningslinier udstukket af den
internetudbyder man sender igennem.

Der er derfor intet til hinder for at man kan bruge sin signatur som
reklamesøjle..... det gør intelligente usenetbrugere, der har sat sig
ind i hvordan usenettet bør bruges, så alle får det bedste udbytte.

--
Venlig hilsen, Claus
Når du svarer på et indlæg, behøver du ikke citere hele smøren.

Fra : Jan

Dato : 21-10-02 10:16

"Claus Frørup" <claus@froerup.dk> wrote in message
> [...]

> Når du svarer på et indlæg, behøver du ikke citere hele smøren.
> Brug news:dk.marked.privat.baad til køb og salg

Jeg synes Hr. Claus Frørup her, og tidligere da jeg forsøkte å gjør folk her
oppmerksomme på et ikke kommersielt nettsted hvor folk kan dele kunnskap om
båtspørsmål med hverandre, oppfører deg som en ynkelig liten narr.

Hvordan har Hr. Claus Frørup det i sin daglige tilværelse som må oppføre
deg slik? Newsgruppene bringes ikke fremover ved den slags overformynderi.
Han opptrer med en signatur som vel må vise at spørsmål om å bruke news
riktig sannsynligvis er meget viktig for denne person.

Mitt poeng ved å lage denne signatur som jeg ikke har benyttet før var å se
om Hr. Claus Frørup var så nidkjær at han nok en gang ville vise sin trang
til å dominere. Og jammen gikk han ikke rett i klisteret!

Finn deg noe å gjøre som bringer verden fremover, Hr. Claus Frørup! Hvis du
mener noen bruker news feil, så rapporter det til den instans som måtte ha
både kompetanse og autoritet til å dømme i slike spørsmål som dette.

Anbefaler disse ikke-kommersielle nettstedene: dk.fritid.sejlads,
swnet.fritid.segling, no.fritid.maritim og http://baatplassen.no

God seilas!

Mvh Jan

Fra : Claus Frørup

Dato : 21-10-02 12:25

> [...]

>oppmerksomme på et ikke kommersielt nettsted hvor folk kan dele kunnskap om
>båtspørsmål med hverandre, oppfører deg som en ynkelig liten narr.

Er du født dum, eller er det bare noget der er kommet efterhånden.
Jeg fortæller dig hvordan en korrekt signatur bør se ud, og hvordan den
bør anvendes. Hvis du ikke kan forstå det, er der vist ikke nogen tvivl
om hvem der er den ynkelige lille nar.

Fra : Jan

Dato : 21-10-02 20:31

> [...]
> Jeg fortæller dig hvordan en korrekt signatur bør se ud, og hvordan den
> bør anvendes. Hvis du ikke kan forstå det, er der vist ikke nogen tvivl

Ja, jeg er født så dum at jeg tar avstand fra Claus Frørup som hakker på
andre mennesker.

En korrekt signatur? Hvordan den *bør* se ut? La være med å plage andre med
hvordan dette og hint *bør* være på news!

I de tilfellene hvor du mener noe er i strid med et regelverk, vil jeg nok
en gang be deg rapportere tilfellet til den instans som har kompetanse og
autoritet til å avgjøre saken.

Les her:
http://groups.google.com/groups?q=%22claus+fr%C3%B8rup%22&hl=en&lr=&ie=UTF-8
&scoring=d&selm=8g5equ49nefpi0p553bun66vnspvjek7os%40dtext.news.tele.dk&rnum
=33

Det får være opptil enhver å se komikken i dette, men vennligst se her:

Dette er altså en signatur som får en fra lekepolitiet til å reagere:

[...]

Denne vil sannsynligvis Hr. Claus Frørup godta:
--
[...]

Legg nøye merke til de to --

Er ikke -- på plass, ja da kommer lekepolitiet!

--
Mvh Jan
Se forøvrig tråden "Nytt Båtforum" hvor Claus Frørup forfalsker. En

Fra : Claus Frørup

Dato : 21-10-02 20:55

Isang tao pinangalanan Jan nagsulat :

klip
>Ja, jeg er født så dum at jeg tar avstand fra Claus Frørup som hakker på
>andre mennesker.

Jeg ville egentlig have skrevet noget ubehageligt, men jeg gider ikke
spilde mere af min tid på tåbelige newbies som ikke fatter noget som
helst, så hyg dig i mit kill-filter.
_,..._
/__ \
>< `. \
/_ \ |
\-_ /:|
,--'..'. :
,' `.
_,' \
_.._,--'' , |
, ,',, _| _,.'| | |
\\||/,'(,' '--'' | | |
_ ||| | /-' |
| | / \ / -'| `--.'|
| | H H / | |
|_|_..-H-H--.._ / ,| |
|-.._"_"__..-| | _-/ | |
| | | | \_ |
| | | | | |
| | |____| | |
| | _..' | |____|
| |_(____..._' _.' |
`-..______..-'"" (___..--'

Fra : Aksel

Dato : 22-10-02 08:48

> Jeg ville egentlig have skrevet noget ubehageligt, men jeg gider ikke
> spilde mere af min tid på tåbelige newbies som ikke fatter noget som
> helst, så hyg dig i mit kill-filter.

I to er da åndsbollede :)

Fra : JøN

Dato : 22-10-02 09:40

Claus!
Synes du virkelig at din egopleje er så vigtig, at du er parat til at
splitte gruppen ad.
Var det ikke mere rimeligt at i 2 går ud og lege med andre børn.

Jørgen Nielsen

Fra : Jan

Dato : 22-10-02 14:41

"JøN" <jorgen@nielsen.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> splitte gruppen ad.
> Var det ikke mere rimeligt at i 2 går ud og lege med andre børn.

Jeg er enig i at slike diskusjoner som jeg har hatt med Hr. Claus Frørup
ikke bør føres i denne gruppen. Men hvis ikke gruppen ved selvsyn kan få
innblikk i hvordan en som Hr. Claus Frørup bruker dette medium til å sette
grenser for andre mennesker, så fortsetter han bare en neste gang med å
forkludre innspill.

Jeg har også hele veien henvist Hr. Claus Frørup til å rapportere det han
mener ikke kan tillates i dette forum til de som har kompertanse og
autoritet til å avgjøre slike spørsmål. Hadde han i stedet gjort det, ville
det ikke fått noen fortsettelse her. Men det virker på meg som om Hr. Claus
Frørup selv mener han alene er den som kan avgjøre en slik sak.

Mitt aller første innlegg før Hr. Claus Frørup kom inn for å dirigere
trafikken, hadde til hensikt å si fra om et norskt nettsted med fokus *båt*
som drives 100% "ikke-kommersielt". I charteret for det norske
no.fritid.maritim oppfordres det i klartekst til å gi slik informasjon der.
Jeg har således lagt ut den samme informasjon også i Sverige og Norge.

Ellers ser jeg også av og til en del innspill som jeg ikke synes om. De
aller fleste lar jeg bare ligge. At slike innspill også ofte ikke får
oppfølginger og blir til en "tråd", tyder på at flere lar en sak ligge. Det
blir noe annet synes jeg, når en person skal vingeklippe andre etter eget
hode.

Fred og Solskinn!

Mvh Jan