Kneverheden, Volstrup sogn: Hvilket gods o~
Fra : erik

Dato : 02-10-02 18:52

Hej
Er der en venlig sjæl der kan fortælle mig noget om Kneverheden i Volstrup
sogn år 1710.
Hvikle gods hørte det under og hvilke Herred - omkring 1710

Erik

Fra : K. Thidemann

Dato : 02-10-02 19:26

On Wed, 2 Oct 2002 19:51:55 +0200, "erik" <fox44REMOVETHIS@mail.dk>
wrote:

>Hej
>Er der en venlig sjæl der kan fortælle mig noget om Kneverheden i Volstrup
>sogn år 1710.
>Hvikle gods hørte det under og hvilke Herred - omkring 1710

Iflg. Stedregister til Nørrejyske Godsarkiver
Knæverhede Hede
G 30 Sæbygård-Stenshede

prøv evt.
http://ddd.dda.dk/dprob/Search.asp

Mvh
K. Thidemann

Fra : K. Thidemann

Dato : 02-10-02 19:30

On Wed, 02 Oct 2002 18:25:51 GMT, k.thidemann@mail1.stofanet.dk (K.
Thidemann) wrote:

>Iflg. Stedregister til Nørrejyske Godsarkiver
>Knæverhede Hede
>G 30 Sæbygård-Stenshede
>
>prøv evt.
Fejl, det var jo Krabsens godsdatabase jeg mente
http://www.krabsen.dk/

Fra : Ivan jensen

Dato : 02-10-02 19:28

"erik" <fox44REMOVETHIS@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sogn år 1710.
> Hvikle gods hørte det under og hvilke Herred - omkring 1710

I 'Arkivhåndbog Nørrejylland' kan man læse, under Dronninglund Herred, at
godset Sæbygård-Stenshede (Ottestrup) havde bøndergods i Knæverhede.
Godset har arkivsignatur G30, dets Skifteprotokol dækker 1719-1850 og dets
fæsteprotokol 1719-1820.

mvh
van Jensen

Fra : K. Thidemann

Dato : 02-10-02 19:33

wrote:

>Hej
>Er der en venlig sjæl der kan fortælle mig noget om Kneverheden i Volstrup
>sogn år 1710.
>Hvikle gods hørte det under og hvilke Herred - omkring 1710

Staves åbenbart Knæverheede i Krabsens database
Prøv selv
Anne Jensdatter Knæverheede 11 09 1783 7 553