Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billedinformationer
Fra : Tine Müller

Dato : 02-10-02 18:28

Er der en måde hvormed man kan overføre ovenstående så informationerne også
kan læses efter at billederne er overført til computeren? Jeg har Olympus
c3000 z og kan se informationerne sålænge billederne ses i kameraet, men
efterlyser altså at man skulle kunne se informationerne også efter at kortet
er slettet.

KH
Tine Müller

e-mail: tinem@email.dk
homepage: http://tine_muller.homepage.dk/

Fra : ha

Dato : 02-10-02 18:46

> [...]
> billederne ses i kameraet, men efterlyser altså at man skulle kunne
> se informationerne også efter at kortet er slettet.

Prøv EXIF Image Viewer fra http://home.pacbell.net/michal_k/

mvh
ha

Fra : jol

Dato : 03-10-02 06:25

I din windows, klikker du på dit billede, Højreklikker og vælg egenskaber,
Dokumentinfo, avanceret
Så får ALLE de oplysninger som er gemt i dit billede!

Nemt, enkelt men effektivt !

Fra : Tine Müller

Dato : 03-10-02 09:12

"jol" <no@mail.dude> skrev
> I din windows, klikker du på dit billede, Højreklikker og vælg egenskaber,
> Dokumentinfo, avanceret
> Så får ALLE de oplysninger som er gemt i dit billede!

Tak for svarene.
Jeg var ikke klar over at det kunne gøres så nemt.

Fra : Carsten Holck

Dato : 03-10-02 10:07

"jol" <no@mail.dude> skrev i en meddelelse
> I din windows, klikker du på dit billede, Højreklikker og vælg egenskaber,
> Dokumentinfo, avanceret
> Så får ALLE de oplysninger som er gemt i dit billede!
>
> Nemt, enkelt men effektivt !
I hvilken windows, det gør den ikke i min (Win2K), der kommer kun de info
der ses af jpg formatet ikke EXIF informationer omkring kamera, lukkertil
flash on/off etc etc.

/carsten

Fra : Tine Müller

Dato : 03-10-02 10:12

> I hvilken windows, det gør den ikke i min (Win2K), der kommer kun de info
> der ses af jpg formatet ikke EXIF informationer omkring kamera, lukkertil
> flash on/off etc etc.

Det virker i Windows XP Professional.

Fra : Carsten Holck

Dato : 03-10-02 10:55

"Tine Müller" <tinem@email.dk> skrev i en meddelelse

>Det virker i Windows XP Professional.
Men, ikke i Win2K altså

men det gør exifer (Postcardware)derimod, den kan hentes fra:
http://opasia.tucows.com/files3/exifersetup.exe

/carsten

Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 04-10-02 08:57

Den 02/10-2002 klokken 19:46, skrev "ha" <not-me@dot.com>
i <3d9b30d8$0$32513$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

>Prøv EXIF Image Viewer fra http://home.pacbell.net/michal_k/

Et spændende program, som jeg ikke kendte. - Tak.

Men, - findes der også et godt utility program, som kan _gemme_ disse
oplysninger, således, at de ikke går tabt efter billedmanipulering?

Jeg bruger i øjeblikket Q-M100 fra
<http://www.konicaphoto.co.uk/downloads/Q-M100/qm100utl.zip>.
Dette genererer en html fil med thumbnails, med EXIF data.
Det er godt nok meget begrænset, hvilke data, det samler op. Men date/time
for optagelserne kommer i hvert fald med, og dette er det vigtigste for
mig.

Findes der mon bedre programmer til dette formål?

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Carsten Schack-Eriks~

Dato : 05-10-02 04:51

Hej

Prøv at se på Styr på fotografierne, www.cse-it.dk, det gemmer alle
Exif informationerne i en Acccess DataBase sammen med evt. titel, note
, sted etc.

Styr på fotografierne er et Arkiv program der sikre at det er nemt at
genfinde billeder. Det laver en Thumbnail af billedet når det lægges
ind, filnavnet for billedet gemmes sammen med Exif og egne
oplysninger, udfra det er det nemt at søge efter billeder.

Mvh
Carsten Schack-Eriksen

Fra : Niklas

Dato : 05-10-02 22:45

"Carsten Schack-Eriksen" <carsten@schack-eriksen.dk> skrev i en meddelelse news:c6510962.0210041950.161d9fe@posting.google.com...
> [...]
> ind, filnavnet for billedet gemmes sammen med Exif og egne
> oplysninger, udfra det er det nemt at søge efter billeder.

Den side du henviser til tilbyder download af en korrumperet fil.
Beklager.

Måske får hosten styr på det i løbet af nogle dage.
P.t. er der ingen grund til glædes over linket.

Fortæl mig venligst hvis virkeligheden ser anderledes ud.

Venligst

Niklas

Fra : ha

Dato : 06-10-02 12:15

> Fortæl mig venligst hvis virkeligheden ser anderledes ud.

Det gør den.

mvh
ha

Fra : Carsten Schack-Eriks~

Dato : 06-10-02 21:07

> [...]
> P.t. er der ingen grund til glædes over linket.
>
> Fortæl mig venligst hvis virkeligheden ser anderledes ud.

Hmm, er filen !spf.exe (Selvudpakkende ZIP) korumperet når du
downloader den fra www.cse-it.dk ??

Der er ingen af de andre der har downloaded på det seneste der har
haft problemer?

/Carsten

Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 06-10-02 23:26

Den 06/10-2002 klokken 13:06, skrev carsten@schack-eriksen.dk (Carsten
Schack-Eriksen) i <c6510962.0210061206.7e28dece@posting.google.com>:

>Hmm, er filen !spf.exe (Selvudpakkende ZIP) korumperet når du downloader
>den fra www.cse-it.dk ??
>Der er ingen af de andre der har downloaded på det seneste der har haft
>problemer?

Jeg havde ingen problemer med filen.

Med venlig hilsen,
Kjeld