MS Windows
briani 27239
Logon script til WINNT/w2k
Fra : Mikael Schøler

Dato : 02-10-02 17:49

Hejsa..

Vi har siddet et par stykker og nørdet med noget netværk og vi kom til at
diskutere batchprogrammering og hvorledes et logonscript fungerer i WINNT
kontra w2k, og i den forbindelse har jeg lige et par spørgsmål..

1. Hvordan kan man få et logon script til at vise sig i f.eks 5-10 sekunder
og så forsvinde igen? Vi har forsøgt os med pause men den stopper jo bare
indtil man trykker en tast..

2. Vi har lagt mærke til at når man logger sig på w2k-maskinen, så er
logonscriptet minimeret til lige over startknappen. I WINNT er det maximeret
så kan man se det.. Er der en fiks måde man kan få den til at opgøre sig på
samme måde i w2k?

Vores system består iøvrigt af en WINNT-maskine der fungerer som server og
en w2k-maskine som alm. bruger.

Mikael

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 02-10-02 18:15

"Mikael Schøler" <mik_s@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og så forsvinde igen? Vi har forsøgt os med pause men den stopper jo bare

Jeg har altid brugt:
wait.bat:
@CHOICE /T:N,%1% > NUL

CALL wait.bat 10

> [...]
> så kan man se det.. Er der en fiks måde man kan få den til at opgøre sig på

start /max logon.bat

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)

Fra : Mikael Schøler

Dato : 02-10-02 19:08

"Stig Meyer Jensen" <stig@mine_3_initialer.dk> wrote in message

> "Mikael Schøler" <mik_s@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

WINNT

> Jeg har altid brugt:
> wait.bat:
> @CHOICE /T:N,%1% > NUL
>
> CALL wait.bat 10

Den smider man bare i det logonscript man har lavet?

> start /max logon.bat

øøøh.. hvor skal denne lige placeres? I setup'et for den bruger det drejer
sig om?

Mikael

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 03-10-02 09:56

"Mikael Schøler" <mik_s@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
[snip]

> Den smider man bare i det logonscript man har lavet?

Lav en fil (wait.bat) i samme dir som dit logon script, som kun indeholder:
@CHOICE /T:N,%1% > NUL

Skriv flg. linie ind i dit logonscript hvor du vil have en pause (hvor 10 her
er pausen i sekunder...):
CALL wait.bat 10

> øøøh.. hvor skal denne lige placeres? I setup'et for den bruger det drejer
> sig om?

Hvis din logonfil fx. hedder logon.bat kunne den første (og eneste?) linie i
logon.bat være:
start /max logon2.bat

Denne kommando vil køre logon2.bat som maksimeret og hvis du vil se dine
kommandoer kan du bare skrive dem i logon2.bat.

For at skære det helt ud i pap:

wait.bat:
----------
@CHOICE /T:N,%1% > NUL
----------

logon.bat (den din server har stående som logon-script):
----------
start /max logon2.bat
----------

logon2.bat
----------
REM Mapper Drev:
net use i: \\server\path1
net use x: \\server\path2

REM Sync tid:
NET TIME /DOMAIN:DOMÆNE /SET /YES

REM Vent 20 sekunder:
call wait.bat 20

REM skriv farvel
echo Farvel!!

REM Vent 20 sekunder:
call wait.bat 20
-------------

Giv det mening?

Fra : Mikael Schøler

Dato : 03-10-02 16:49

> [...]
> @CHOICE /T:N,%1% > NUL
> ----------
>
> logon.bat (den din server har stående som logon-script):

Jep jep er skam helt med.. Men det funker niks. Funktionen choice kan den
ikke finde.. Tror det har noget at gøre med version af NT...eller hyr?

Mikael

Fra : BOH

Dato : 03-10-02 21:51

"Mikael Schøler" <mik_s@tdcadsl.dk> wrote in message
[snip..]
Funktionen choice kan den
> ikke finde.. Tror det har noget at gøre med version af NT...eller hyr?

Den stammer fra NT ressource kit, men er med i .NET server beta 3

Mvh Morten

Fra : Mikael Schøler

Dato : 03-10-02 22:05

"BOH" <no@mails.thanx> wrote in message

> [...]
> [snip..]
> Funktionen choice kan den
>
> Den stammer fra NT ressource kit, men er med i .NET server beta 3

Okay...tror det er grunden til at den ikke kan finde den.. Er ikke noget vi
kører med.. :)

Mikael

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 04-10-02 16:46