WinXP <-> Netbeui
Fra : Martin Christiansen

Dato : 02-10-02 16:46

Hej gruppe !

Jeg kan ikke få 4 winXP maskiner koblet op på en switch til at se hinanden
med netbeui-protokollen, men hvis der køres med tcp/ip er der ingen
problemer... Hvorfor.? Netbeui og fildeling er installeret på alle maskiner.

Vil gerne køre fildeling via netbeui og internet via tcp/ip.

Mvh - Martin

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-10-02 19:30

"Martin Christiansen" skrev i en meddelelse
> [...]
> problemer... Hvorfor.? Netbeui og fildeling er installeret på alle maskiner.
>
> Vil gerne køre fildeling via netbeui og internet via tcp/ip.

Det skulle der heller ikke være problemer i - det kører fint her.

Du skal sørge for at checke egenskaber for dine orbindelser -
på den der kører Netbeui skal fildeling være aktiveret - og
på den der kører TCP/IP må den selvfølgelig ikke være
aktiveret.

Det sidste kunne den måske være ?

--

Jan Vestergaard
jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk

Fra : Martin Christiansen

Dato : 03-10-02 07:39

"Jan Vestergaard" <jan@NOSPAMjve.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> på den der kører Netbeui skal fildeling være aktiveret - og
> på den der kører TCP/IP må den selvfølgelig ikke være

Det kunne godt være en mulighed. Jeg afprøver lige....

Mvh - Martin

Fra : Martin Christiansen

Dato : 03-10-02 07:48

> [...]
> på den der kører Netbeui skal fildeling være aktiveret - og
> på den der kører TCP/IP må den selvfølgelig ikke være

Men hvorfor kan jeg ikke komme ind i egenskaber for fildeling..?

- Martin