Nogle IE browsere omkring version 5.00.xx ~
Fra : Andreas Hjordt

Dato : 24-02-01 14:35

http://www.trition.dk/something_com/

Jeg har erfaret at IE browsere med nedenstående versions # ikke viser min
side, den loader siger "Done". Men der kommer ikke noget frem. Man kan se
koden men ikke siden???

5.00.3105.0106IC
5.00.2920.0000

MvH
Andreas Hjordt

Fra : Allan Vebel

Dato : 24-02-01 15:33

Andreas Hjordt <ahj@trition.dk> skrev:
> http://www.trition.dk/something_com/
>
> Jeg har erfaret at IE browsere med nedenstående
> versions # ikke viser min side,

Det er fordi du mangler </script> i dit kald

<script language="javascript" src="func.js"></script>

Sætter jeg det på, fungerer det i min IE5 - ellers er den bare blank.

I øvrigt vil jeg anbefale at du sætter variabler øverst i din kode, da nogle
browsere (blandt andet NN4) har problemer med andet.

var default_txt = "email@email.com";

--
Allan

Fra : Andreas Hjordt

Dato : 24-02-01 22:21

"Allan Vebel" <allan@vebel.dk> wrote in message

> Det er fordi du mangler </script> i dit kald
>
> <script language="javascript" src="func.js"></script>
>
> Sætter jeg det på, fungerer det i min IE5 - ellers er den bare blank.

Takker. Der er pluselig mange med IE5.

> I øvrigt vil jeg anbefale at du sætter variabler øverst i din kode, da
nogle
> browsere (blandt andet NN4) har problemer med andet.
>
> var default_txt = "email@email.com";

Jeg er ikke helt med på hvad du mener. Jeg har posted starten af min
func.js.

MvH
Andreas Hjordt

function warning()
{
window.alert("WARNING: NO USEFULL INFORMATION ON THIS SITE\nJUST MY
PERSONAL PLAYGROUND.\n\nSome.dudE");
return true;
}

function m_over(src,txt,txtc,bgc)
{
src.style.background= '#000000';
src.style.color= '#ffffff';
window.status= txt;

//src.style.cursor= 'hand';
}

Fra : Allan Vebel

Dato : 24-02-01 22:43

Andreas Hjordt <ahj@trition.dk> skrev

> Takker. Der er pluselig mange med IE5.

Uanset hvilken browser folk bruger, skal du afslutte dine koder - så får du
færrest problemer.

> Jeg er ikke helt med på hvad du mener.
> Jeg har posted starten af min func.js.

Du har en variabel - var default_txt = "mailto:email@email.com;

Den skal ligge øverst i din kode, altså

var default_txt = "mailto:email@email.com;

function warning()
{
window.alert("WARNING: NO USEFULL
}

og så videre.

Laver du yderligere en variabel, skal den ligge FØR function xxx()

--
Allan

Fra : Andreas Hjordt

Dato : 24-02-01 23:39

> Andreas Hjordt <ahj@trition.dk> skrev

> Uanset hvilken browser folk bruger, skal du afslutte dine koder - så får
du
> færrest problemer.

Jeg havde afsluttet ifølge XHTML v. 1.0
<script language="javascript" src="func.js" type="text/javascript" />

^^^

Nu er jeg med.

MvH
Andreas Hjordt

Fra : Allan Vebel

Dato : 25-02-01 00:29

Andreas Hjordt <ahj@trition.dk> skrev

> Jeg havde afsluttet ifølge XHTML v. 1.0
> <script language="javascript" src="func.js" type="text/javascript" />

Ja, det kunne jeg se, men koder skal altså afsluttes alligevel. Du skal kun
bruge < /> på de koder der normalt ikke afsluttes, som jeg forstår det.

Bliver
virkelig valideret i xhtml?

> Nu er jeg med.

Muy bien, amigo.

Har du set din side i NN4? Her tænker jeg på login-siden, der har nogle
underlige firkanter under <input> på grund af din style omkring border, som
NN ikke fatter en brik af. Jeg har erfaret at der der forskel på enkelte
NN4-versioner - min hedder 4.04, men nyere forstår vist noget af det, hvis
den da ikke dør.

--
Allan

Fra : Andreas Hjordt

Dato : 25-02-01 09:58

> Andreas Hjordt <ahj@trition.dk> skrev

> Ja, det kunne jeg se, men koder skal altså afsluttes alligevel. Du skal
kun
> bruge < /> på de koder der normalt ikke afsluttes, som jeg forstår det.

Jeg burde havde sagt mig selv at de antikke browsere ikke ser <some_tag />
som et afsluttet tag.

> Bliver
> virkelig valideret i xhtml?

Jeg har et par steder brugt <font> (som en midlertidig nødløsning). Jeg er
blevet gjort meget opmærksom på at font tagget er forældet og at classes er
fremtiden.

> [...]
> NN4-versioner - min hedder 4.04, men nyere forstår vist noget af det, hvis

Jeg har ikke set min side i NN4-versioner < 4.75 eller sådan noget. Ligger
du umiddelbart inde med en løsning?

MvH og tak for hjælpen.
Andreas Hjordt

Fra : Allan Vebel

Dato : 25-02-01 12:55

Andreas Hjordt <ahj@trition.dk> skrev

> Jeg har et par steder brugt <font> (som en midlertidig
> nødløsning).

Brug hellere <span class="spanstil1">Tekst</span>

Til links er det bedre at definere skrifttype og størrelse direkte i din
css-fil, hvor du også har de øvrige parametre for a.

> Jeg har ikke set min side i NN4-versioner < 4.75 eller
> sådan noget. Ligger du umiddelbart inde med en løsning?

Ikke andet end at du henter én style for NN og en anden for IE - noget i den
retning - jeg kan ikke lige huske om rækkefølgen har noget at sige:

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="nn.css">

@import "ie.css";

--
Allan

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 25-02-01 15:05

Rækkefølgen er god nok, både IE og Netscape 4 vil læse den første mens
IE (NS6, Opera5?) også vil læse den næste. Hvis en style er angivet i
begge vil IE bruge den sidste mens NS4 kun ser den første da den ikke
forstår @import.