go offline ADSL
Fra : Jenifer696969@hotmai~

Dato : 02-10-02 12:28

Hej

Findes der et program eller en funktion (?) hvormed
man kan gå offline på ADSL (TDC) - ingen router.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 02-10-02 12:31

On Wed, 02 Oct 2002 13:28:28 +0200, Jenifer696969@hotmail.com
wrote:

> Findes der et program eller en funktion (?) hvormed
> man kan gå offline på ADSL (TDC) - ingen router.

Slå netværkskortet fra i dit OS (hvad det så end er).

Men hvorfor ønsker du det?

-A

Fra : Jenifer696969@hotmai~

Dato : 02-10-02 12:37

On Wed, 02 Oct 2002 13:31:01 +0200, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> Slå netværkskortet fra i dit OS (hvad det så end er).
>
> Men hvorfor ønsker du det?

Når man sidder og arbejder med hjemmesider med tæller på,
giver det jo hele tiden uhensigtsmæssige hits.
Og så er det jo ellers rart at kunne være offline, hvis man ikke føler
sig helt tryg for hackere, - der er mange hits på min Zonealarm !

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 02-10-02 12:45

<Jenifer696969@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Når man sidder og arbejder med hjemmesider med tæller på,
> giver det jo hele tiden uhensigtsmæssige hits.

Huh? Hvis du kan læse hjemmesiden når du er "offline" er det vel fordi siden
ligger lokalt hos dig og så vil den tælle op alligevel!? Eller er der noget jeg
har misforstået?

> Og så er det jo ellers rart at kunne være offline, hvis man ikke føler
> sig helt tryg for hackere, - der er mange hits på min Zonealarm !

Det kan du selvfølgelig have lidt ret i ;)

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)

Fra : Jenifer696969@hotmai~

Dato : 02-10-02 12:48

On Wed, 2 Oct 2002 13:45:19 +0200, "Stig Meyer Jensen"
<stig@mine_3_initialer.dk> wrote:

> Huh? Hvis du kan læse hjemmesiden når du er "offline" er det vel fordi siden
> ligger lokalt hos dig og så vil den tælle op alligevel!? Eller er der noget jeg
> har misforstået?

Den tæller kun op hvis man er online.
Tælleren ligger jo på serveren.

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 02-10-02 15:01

> Den tæller kun op hvis man er online.
> Tælleren ligger jo på serveren.

Så kan du heller ikke se siden når du er "offline" !?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 02-10-02 15:05

On Wed, 2 Oct 2002 16:00:38 +0200, "Stig Meyer Jensen"

> Så kan du heller ikke se siden når du er "offline" !?

Jeg er sikker på, Jenifer696969 mener, at counteren er embedded i
HTML-koden, men at det er en ekstern counter, der refereres til,
og de vil jo tælle op ligegyldigt, hvor de kaldes fra.

-A

Fra : Jenifer696969@hotmai~

Dato : 02-10-02 15:40

On Wed, 2 Oct 2002 16:00:38 +0200, "Stig Meyer Jensen"
<stig@mine_3_initialer.dk> wrote:

> Så kan du heller ikke se siden når du er "offline" !?

Hvis man redigerer i et HTML doc. og tester det,
så vil tælleren forsøge at gå online.
Men never mind med det, jeg har klaret det med en indbygget cookie.

Det var bare EN af grundene til at være offline.
Det meste af tiden her foregår offline,
og der er jo ingen grund til, at gøre det let for en evt. hacker,
når man via modem arbejder med sit bankprogram, bare endnu et
eksempel.

Et andet ?
Findes der en god trafiktæller, så man kan se hvor mange mb man har
overført dag for dag ?
Jeg har søgt på Tucows, men ikke fundet noget, sådan lige ved første
kik.

vh
helt ny på adsl !

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 02-10-02 16:09

> [...]
> og der er jo ingen grund til, at gøre det let for en evt. hacker,
> når man via modem arbejder med sit bankprogram, bare endnu et

Nu tror jeg godt jeg forstår hvordan det fungerer (Tak, Mr. Højmark)...

> [...]
> overført dag for dag ?
> Jeg har søgt på Tucows, men ikke fundet noget, sådan lige ved første

Du har ikke adgang til logfilerne for webserveren? Det er IMHO den nemmeste
måde at overvåge trafikken på. Hvis ikke det er muligt må du selv lave en
database, som gemmer størrelsen på en evt. downloadet fil før den sendes
afsted....

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 02-10-02 13:00

On Wed, 02 Oct 2002 13:37:02 +0200, Jenifer696969@hotmail.com
wrote:

> Når man sidder og arbejder med hjemmesider med tæller på, giver
> det jo hele tiden uhensigtsmæssige hits.

Det lyder som om, det er en ret hjernedød tæller du bruger. En
god af slagsen kan konfigureres til ikke at tælle bestemte bru-
gere.

> Og så er det jo ellers rart at kunne være offline, hvis man ikke
> føler sig helt tryg for hackere,

Hvis det virkelig var problemet, ville jeg gøre noget ved det,
ikke trække stikket ud ind imellem, for det giver jo kun ekstra
sikkerhed, når stikket ikke er i.

> - der er mange hits på min Zonealarm !

Ja, personlige firewalls er noget skidt. De advarer også om når
folk udefra forsøger noget, der alligevel ikke kan lade sig gøre,
ligesom de ofte advarer mod fuldstændig normal trafik.

Men som sagt: I de fleste operativsystemer, kan man slå netkortet
fra (fx. med 'ifconfig <interface> down' i en Unix eller højre-
klik + Disable i W2K).

-A

Fra : Robert Jensen

Dato : 02-10-02 14:14

<Jenifer696969@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Og så er det jo ellers rart at kunne være offline, hvis man ikke føler
> sig helt tryg for hackere, - der er mange hits på min Zonealarm !

inde i din zoenalarm er der øverst i venstre hjørne en stor knap hvor der
såtr STOP på.
tryk på den så er der intet der kommer hverken ind eller ud.
det er lidt nemere og virker ligeså godt

mvh

Robert

Fra : Jenifer696969@hotmai~

Dato : 03-10-02 09:07

On Wed, 2 Oct 2002 15:14:11 +0200, "Robert Jensen"
<fjerndette_svend_dellepude@hotmail.com> wrote:

> inde i din zoenalarm er der øverst i venstre hjørne en stor knap hvor der
> såtr STOP på.
> tryk på den så er der intet der kommer hverken ind eller ud.
> det er lidt nemere og virker ligeså godt

Jamen det er jo rigtigt, tak for det !

Fra : Cubus

Dato : 02-10-02 18:26

> Findes der et program eller en funktion (?) hvormed
> man kan gå offline på ADSL (TDC) - ingen router.

Hvis dit opsatte ADSL-modem er af typen Ericsson sidder der en
knap, som afbryder forbindelsen til internettet. Svarer til at hive
netkablet ud. En lysdiode med symbolet hængelås viser om
knappen er aktiv.

--
Cubus
http://cubus.adsl.dk

Fra : Jenifer696969@hotmai~

Dato : 03-10-02 09:07

On Wed, 2 Oct 2002 19:25:35 +0200, "Cubus" <cubus@sol.dk> wrote:

> Hvis dit opsatte ADSL-modem er af typen Ericsson sidder der en

Det er desværre et Siemens !