|
| Telmore's automatiske optakning - urimligt~ Fra : Ruben Iversen |
Dato : 02-10-02 08:18 |
|
Hej NG...
Jeg har altid været temmelig tilfreds med Telmore's produkter og service. Og
generelt tror jeg også at det er holdningen her i gruppen til Telmore. Det
er også smart at de nu har indført automatisk optakning af ens saldo.
MEN deres gebyr (på 2 kr.) er helt ude i hampen, og virker totalt urimeligt
på mig. Det kan da ikke være rigtigt at jeg skal betale 2 kr. for at
forbedre deres likviditet. Jeg ved selvfølgelig godt at der er omkostninger
med at indløse betalingen hos PBS for Telmore, men de har jo valgt at den
"manuelle" optakning stadigvæk er gratis.
I virkeligheden vil jeg tror at Telmore helst vil have at alle deres kunder
valgte automatisk optakning frem for den manuelle (for det ville sikre dem
at deres kunders saldo aldrig kom i minus - og dermed forbedre deres
likviditet, og færre tilfælde af "dårlige" betalere). Jeg synes faktisk at
det ville være mere fornuft at det kostede 2 kr. i gebyr at bruge den
manuelle optakning og gratis at bruge den automatiske.
Så Telmore - tag jeg lige sammen og få fjernet det gebyr!!!
Mvh: Ruben
| |
Fischer (02-10-2002)
| Kommentar Fra : Fischer |
Dato : 02-10-02 08:34 |
|
> MEN deres gebyr (på 2 kr.) er helt ude i hampen, og virker totalt
> urimeligt på mig.
Det er en ny service som man kan vælge eller lade være.
Hvis du var tilfreds før, så må du da også være det nu ???
Du kan da bare ignorere tilbuddet, så er alt jo som før.
> Jeg synes faktisk at det ville være mere fornuft at det kostede 2 kr.
> i gebyr at bruge den manuelle optakning og gratis at bruge
> den automatiske.
Det har du ret til at synes - det er et frit land vi lever i.
> Så Telmore - tag jeg lige sammen og få fjernet det gebyr!!!
Slap dog af!
*Fischer
| |
Ruben Iversen (02-10-2002)
| Kommentar Fra : Ruben Iversen |
Dato : 02-10-02 09:46 |
|
> Det er en ny service som man kan vælge eller lade være.
> Hvis du var tilfreds før, så må du da også være det nu ???
> Du kan da bare ignorere tilbuddet, så er alt jo som før.
Jo - det har du selvfølgelig ret i. Og det har jeg da også tænkt mig at
gøre. Jeg reflekterede bare over det ulogiske i gebyret.
> > Så Telmore - tag jeg lige sammen og få fjernet det gebyr!!!
>
> Slap dog af!
Jeg tager det nu helt roligt. Men jeg synes da det er i orden at komme med
en opfordring til Telmore.
Mvh: En ellers yderst tilfreds Telmore kunde!
| |
Søren C. Fischer (02-10-2002)
| Kommentar Fra : Søren C. Fischer |
Dato : 02-10-02 08:35 |
|
Ruben Iversen skrev:
> Så Telmore - tag jeg lige sammen og få fjernet det gebyr!!!
Slap dog af - lad være med at købe det produkt hvis du synes det er for
dyrt
--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk
Anonyme usenet brugere opfattes useriøst, indtil det modsatte er bevist
| |
Ruben Iversen (02-10-2002)
| Kommentar Fra : Ruben Iversen |
Dato : 02-10-02 09:57 |
|
"Søren C. Fischer" <scf@image.dk> wrote in message
news:aneeko.2g4.1@fischer-streton.dk...
> Slap dog af - lad være med at købe det produkt hvis du synes det er for
> dyrt
Jamen, det er jeg da godt klar over. Jeg synes bare at det er underligt at
Telmore med deres gebyr politik "tvinger" folk væk fra noget, de helst så
folk bruge, over på noget de helst ser at folk ikke bruger!
- Ruben
| |
Ole Tranberg (02-10-2002)
| Kommentar Fra : Ole Tranberg |
Dato : 02-10-02 11:30 |
|
"Ruben Iversen" <rubeniversen@hotmail.com> wrote:
> Jeg synes bare at det er underligt at
> Telmore med deres gebyr politik "tvinger" folk væk fra noget, de helst så
> folk bruge, over på noget de helst ser at folk ikke bruger!
Du ved jo rent faktisk ikke, hvad Telmore helst ser deres kunder
bruger.
Når det nu generer dig så meget, så ville det da være oplagt at sende
en mail til Telmore og spørge efter en god grund.
De par gange jeg har haft sendt mails til Telmore, har de være ret
gode til at svare igen.
--
Ole Tranberg
| |
Lasse Hedegaard (02-10-2002)
| Kommentar Fra : Lasse Hedegaard |
Dato : 02-10-02 13:15 |
|
Ruben Iversen skrev:
>Jamen, det er jeg da godt klar over. Jeg synes bare at det er underligt at
>Telmore med deres gebyr politik "tvinger" folk væk fra noget, de helst så
>folk bruge, over på noget de helst ser at folk ikke bruger!
Hvorhenne påstår Telmore, at de helst ser, at folk benytter sig af
"autotankning"?
Telmore har så vidt jeg er orienteret meget få problemer med dårlige
betalere, i forhold til andre teleselskaber. Det skyldes jo, at man
betaler på forhånd, og det er meget begrænset hvor meget man kan
overtrække sin konto hos Telmore.
Jeg ser "autotanking" som en service til kunder, der ikke gider bruge
tid på at fylde op, eller ikke har så ofte adgang til nettet osv.
De har ingen steder påstået, at de ønsker, at så mange som muligt skal
bruge servicen.
--
Venligst,
Lasse Hedegaard
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock
| |
Ruben Iversen (02-10-2002)
| Kommentar Fra : Ruben Iversen |
Dato : 02-10-02 13:43 |
|
"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> wrote in message
news:0molpuckkd9r2bsan0rjck34p3qiu0hbff@news.tele.dk...
> Ruben Iversen skrev:
>
> >Jamen, det er jeg da godt klar over. Jeg synes bare at det er underligt
at
> >Telmore med deres gebyr politik "tvinger" folk væk fra noget, de helst så
> >folk bruge, over på noget de helst ser at folk ikke bruger!
>
> Hvorhenne påstår Telmore, at de helst ser, at folk benytter sig af
> "autotankning"?
Du har ret - det står ingen steder. Det er noget jeg antager.
Men jeg tror nu nok at det er en rimelig antagelse. Jeg går simpelthen udfra
at Telmore's business case på "automatisk tankning" er bedre end den de har
for "manuel tankning". Og jo, jeg er godt klar over at de har udgifter ved
at lave den "automatiske tankning" - men ikke desto tror jeg altså at det er
en bedre forretning (samlet set) at få deres kunder over på automatisk
tankning.
> Telmore har så vidt jeg er orienteret meget få problemer med dårlige
> betalere, i forhold til andre teleselskaber. Det skyldes jo, at man
> betaler på forhånd, og det er meget begrænset hvor meget man kan
> overtrække sin konto hos Telmore.
Det tror jeg du har ret i - men de har selvfølgelig nogle dårlige tabere. Og
de skal naturligvis regnes ind i deres business case som en udgift!
- Ruben
| |
Carsten Sørensen (02-10-2002)
| Kommentar Fra : Carsten Sørensen |
Dato : 02-10-02 15:12 |
|
"Ruben Iversen" <rubeniversen@hotmail.com> wrote in message
news:3d9ae9e0$0$69061$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Det tror jeg du har ret i - men de har selvfølgelig nogle dårlige tabere.
I kundeservice eller hvor? :)
Carsten Sørensen
| |
Jean (02-10-2002)
| Kommentar Fra : Jean |
Dato : 02-10-02 16:38 |
|
Lasse skrev:
> Telmore har så vidt jeg er orienteret meget få problemer med dårlige
> betalere, i forhold til andre teleselskaber. Det skyldes jo, at man
> betaler på forhånd, og det er meget begrænset hvor meget man kan
> overtrække sin konto hos Telmore.
Jeg ved ikke hvor mange dårlige betalere Telmore har.... dog ved jeg, at man
max kan overtrække 200 kr., hvor efter simkortet bliver 'lukket'. Det koster
så 50 kr. i gebyr at få åbnet igen + kontoen skal være i plus.
Mvh Jean
--
Vil du købe billige mobiltelefoner,
så er Wanna-save.com svaret!
http://www.wanna-save.com/default.asp?GuestID=11130946
(Klik på 'Bliv bruger')
| |
Lasse Hedegaard (02-10-2002)
| Kommentar Fra : Lasse Hedegaard |
Dato : 02-10-02 17:16 |
|
Jean skrev:
>> Telmore har så vidt jeg er orienteret meget få problemer med dårlige
>> betalere, i forhold til andre teleselskaber. Det skyldes jo, at man
>> betaler på forhånd, og det er meget begrænset hvor meget man kan
>> overtrække sin konto hos Telmore.
>
>Jeg ved ikke hvor mange dårlige betalere Telmore har.... dog ved jeg, at man
>max kan overtrække 200 kr., hvor efter simkortet bliver 'lukket'. Det koster
>så 50 kr. i gebyr at få åbnet igen + kontoen skal være i plus.
Ja?
Max. 200,- kr. overtræk, eller overtræk i 7 dage, så lukkes kontoen.
Jeg har snakket med en bekendt som er ansat hos Telmore. Han siger, at
de har et MEGET lille antal kunder, de ikke har fået penge af. Svaret
fra ham var "nærmest 0".
--
Venligst,
Lasse Hedegaard
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock
| |
Jean (02-10-2002)
| Kommentar Fra : Jean |
Dato : 02-10-02 17:57 |
|
Lasse skrev:
> Ja?
Du skrev, at det var begrænset hvor meget overtræk man kan lave... så
konkluderede jeg at 200 kr. var det maksimale.
> Max. 200,- kr. overtræk, eller overtræk i 7 dage, så lukkes kontoen.
Præcis!
> Jeg har snakket med en bekendt som er ansat hos Telmore. Han siger, at
> de har et MEGET lille antal kunder, de ikke har fået penge af. Svaret
> fra ham var "nærmest 0".
Okay, det var da godt.
Mvh Jean
--
Vil du købe billige mobiltelefoner,
så er Wanna-save.com svaret!
http://www.wanna-save.com/default.asp?GuestID=11130946
(Klik på 'Bliv bruger')
| |
Jean (02-10-2002)
| Kommentar Fra : Jean |
Dato : 02-10-02 09:07 |
|
Ruben Iversen skrev:
> Jeg har altid været temmelig tilfreds med Telmore's produkter og service.
Og
> generelt tror jeg også at det er holdningen her i gruppen til Telmore. Det
> er også smart at de nu har indført automatisk optakning af ens saldo.
Jeg er også tilfreds Telmore-kunde. Det er et rigtigt godt tilbud.
> MEN deres gebyr (på 2 kr.) er helt ude i hampen, og virker totalt
urimeligt
> på mig. Det kan da ikke være rigtigt at jeg skal betale 2 kr. for at
> forbedre deres likviditet. Jeg ved selvfølgelig godt at der er
omkostninger
> med at indløse betalingen hos PBS for Telmore, men de har jo valgt at den
> "manuelle" optakning stadigvæk er gratis.
Jeg synes det er rimeligt gebyr, da folk stadigvæk har muligheden for at
lade være med automatisk optankning. Det er specielt smart, når man er i
udlandet, der ved man jo ikke hvor meget det koster osv.
> I virkeligheden vil jeg tror at Telmore helst vil have at alle deres
kunder
> valgte automatisk optakning frem for den manuelle (for det ville sikre dem
> at deres kunders saldo aldrig kom i minus - og dermed forbedre deres
> likviditet, og færre tilfælde af "dårlige" betalere). Jeg synes faktisk at
> det ville være mere fornuft at det kostede 2 kr. i gebyr at bruge den
> manuelle optakning og gratis at bruge den automatiske.
Det er klart, at de vil at folk vælger den automatiske, så skal de ikke ha'
bøvl med at 'lukke' folks simkort, når deres saldo er i minus (over en uge)
eller når de kommer under minus 200 kr...
Det er klart, at det er den automatiske optankning, der skal koste 2 kr., da
det jo er dig der får en ekstra service, og bliver fri for at hoppe på
nettet, når der skal indbetales.
> Så Telmore - tag jeg lige sammen og få fjernet det gebyr!!!
Rolig nu.... og du bør stadigvæk være tilfreds Telmore kunde, da du jo har
samme muligheder som før for manuel optankning.
> Mvh: Ruben
Mvh Jean
--
Vil du købe billige mobiltelefoner,
så er Wanna-save.com svaret!
http://www.wanna-save.com/default.asp?GuestID=11130946
(Klik på 'Bliv bruger')
| |
Ruben Iversen (02-10-2002)
| Kommentar Fra : Ruben Iversen |
Dato : 02-10-02 09:53 |
|
"Jean" <ask@me> wrote in message
news:3d9aa869$0$96737$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Rolig nu.... og du bør stadigvæk være tilfreds Telmore kunde, da du jo har
> samme muligheder som før for manuel optankning.
Jamen, jeg er stadigvæk en tilfreds Telmore kunde. Telmore er de bedste i DK
(efter min mening - og til det behov jeg har). Min tilfredshedsgrad for
Telmore er blot faldet fra 100% til 96%. Men der er stadig langt ned til det
teleselskab der ligger nummer 2.
Jeg havde bare set frem til der automatiske optanknings funktion, og er
altså 4% point skuffede over det ulogiske gebyr de har sat på !!!
- Ruben
| |
Jan-Erik (02-10-2002)
| Kommentar Fra : Jan-Erik |
Dato : 02-10-02 17:38 |
|
>> Rolig nu.... og du bør stadigvæk være tilfreds Telmore kunde, da du
>> jo har samme muligheder som før for manuel optankning.
>
> Jamen, jeg er stadigvæk en tilfreds Telmore kunde. Telmore er de
> bedste i DK (efter min mening - og til det behov jeg har). Min
> tilfredshedsgrad for Telmore er blot faldet fra 100% til 96%. Men der
> er stadig langt ned til det teleselskab der ligger nummer 2.
> Jeg havde bare set frem til der automatiske optanknings funktion, og
> er altså 4% point skuffede over det ulogiske gebyr de har sat på
> !!!
> - Ruben
Enig!
Jeg mener også det virker ulogisk at Telmore kræver penge for noget der,
efter min mening, gavner dem selv en hel del.
Men som Lasse skrev tidligere, så kan det vel være nogle penge de tjener på
gyngerne istedet for karusellerne.
Og en "prisstigning" får også min tilfredshedsgrad til at falde en smule -
dog heller ikke ned til den næste udbyder i rækken
/Jan-Erik
| |
Lasse Hedegaard (02-10-2002)
| Kommentar Fra : Lasse Hedegaard |
Dato : 02-10-02 17:50 |
|
Jan-Erik skrev:
>Jeg mener også det virker ulogisk at Telmore kræver penge for noget der,
>efter min mening, gavner dem selv en hel del.
Hvordan gavner det dem selv en hel del?
Telmore lancerer produktet som en ekstra service til kunderne, man kan
benytte sig den eller lade være - og dermed fortsætte helt som før.
>Men som Lasse skrev tidligere, så kan det vel være nogle penge de tjener på
>gyngerne istedet for karusellerne.
Sådan er det jo stort set alle steder. Desuden skal produktet
(udvikling osv) jo betales.
>Og en "prisstigning" får også min tilfredshedsgrad til at falde en smule -
>dog heller ikke ned til den næste udbyder i rækken
Prisstigning? Du kan betale akkurat det samme som du betalte før hvis
du vil, du får endda de samme services som du havde før.
--
Venligst,
Lasse Hedegaard
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock
| |
Jan-Erik (02-10-2002)
| Kommentar Fra : Jan-Erik |
Dato : 02-10-02 18:26 |
|
Lasse Hedegaard wrote:
> Jan-Erik skrev:
>
>> Jeg mener også det virker ulogisk at Telmore kræver penge for noget
>> der, efter min mening, gavner dem selv en hel del.
>
> Hvordan gavner det dem selv en hel del?
Huh?? Ruben har efterhånden været inde på det utallige gange...
Og jeg kan da godt citere fra et tidligere indlæg:
Klip..
"Men jeg
føler mig nu stadig overbevist om at de omkostninger de har haft ved
udviklingen af funktionen bliver dækket hjem igen ved at kunderne "aldrig"
får en negativ saldo - og dermed forbedrer Telmore's likividitet."
Spørg en hvilken som helst forening eller forretning hvorfor de værdsætter
rettidige betalinger som de kan regne med - fx via. PBS.
> Telmore lancerer produktet som en ekstra service til kunderne, man kan
> benytte sig den eller lade være - og dermed fortsætte helt som før.
Jep, og det er fint for dem der vil benytte sig af det.
Men derfor kan man vel godt brokke sig lidt (bare lidt) over at de tager sig
betalt for noget som, jeg mener, gavner dem selv.
>> Men som Lasse skrev tidligere, så kan det vel være nogle penge de
>> tjener på gyngerne istedet for karusellerne.
>
> Sådan er det jo stort set alle steder. Desuden skal produktet
> (udvikling osv) jo betales.
Jep, og det er vel fair nok at firmaer vil tjene penge hvis de kan. Men
derfor kan man jo godt kommentere det ulogiske i netop det her gebyr.
>> Og en "prisstigning" får også min tilfredshedsgrad til at falde en
>> smule - dog heller ikke ned til den næste udbyder i rækken
>
> Prisstigning? Du kan betale akkurat det samme som du betalte før hvis
> du vil, du får endda de samme services som du havde før.
Ja, jeg skrev "prisstigning", så jeg er godt klar over at det ikke kan
sammenlignes med en regulær prisstigning.
Og jeg er også en tilfreds Telmore kunde - men som sagt synes jeg heller
ikke om det nye gebyr.
/Jan-Erik
| |
Lasse Hedegaard (02-10-2002)
| Kommentar Fra : Lasse Hedegaard |
Dato : 02-10-02 22:20 |
|
Jan-Erik skrev:
>Klip..
>"Men jeg
>føler mig nu stadig overbevist om at de omkostninger de har haft ved
>udviklingen af funktionen bliver dækket hjem igen ved at kunderne "aldrig"
>får en negativ saldo - og dermed forbedrer Telmore's likividitet."
Ja, men Telmore har fortalt, at de ikke har problemer med negativ
saldo, derfor forbedrer det ikke Telmores likviditet.
>Spørg en hvilken som helst forening eller forretning hvorfor de værdsætter
>rettidige betalinger som de kan regne med - fx via. PBS.
Telmore har selv valgt, at give kunderne op til 200,- kr. eller 7
dage. De kunne sagtens lade være med dette, hvis det var et problem.
Jeg har som sagt snakket med Telmore, og de antal kunder, der ikke kan
finde ud af at betale er nærmest 0.
>Jep, og det er fint for dem der vil benytte sig af det.
>Men derfor kan man vel godt brokke sig lidt (bare lidt) over at de tager sig
>betalt for noget som, jeg mener, gavner dem selv.
Telmore ser det som en service til kunderne. Telmore har ikke selv
behov for denne service. Og igen - kunderne kan vælge at lade være,
hvis de ønsker det.
HVIS det virkelig var så stor en fordel for Telmore, så ER det da dybt
underligt, at de tager penge for det - men det ER som sagt heller ikke
nogen særlig fordel for dem.
>Jep, og det er vel fair nok at firmaer vil tjene penge hvis de kan. Men
>derfor kan man jo godt kommentere det ulogiske i netop det her gebyr.
Absolut, men man kan også godt diskutere om det nu også ER ulogisk.
>Og jeg er også en tilfreds Telmore kunde - men som sagt synes jeg heller
>ikke om det nye gebyr.
Så lad være med at bruge den service, længere er den sådan set ikke.
Du har alle de samme muligheder du havde før, til samme pris.
--
Venligst,
Lasse Hedegaard
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock
| |
Jan-Erik (03-10-2002)
| Kommentar Fra : Jan-Erik |
Dato : 03-10-02 17:05 |
|
Lasse Hedegaard wrote:
> Jan-Erik skrev:
>
>> Klip..
>> "Men jeg
>> føler mig nu stadig overbevist om at de omkostninger de har haft ved
>> udviklingen af funktionen bliver dækket hjem igen ved at kunderne
>> "aldrig" får en negativ saldo - og dermed forbedrer Telmore's
>> likividitet."
>
> Ja, men Telmore har fortalt, at de ikke har problemer med negativ
> saldo, derfor forbedrer det ikke Telmores likviditet.
Uden at have set Telmore's regnskabsbøger mener jeg nu stadig at gavner
Telmore. Der er blevet nævnt flere fordele og ulemper i denne diskussion.
Der kan også nævnes den uges tid hvor kunden kan have minus på sin konto,
samt besværet med at åbne en låst konto.
>> Spørg en hvilken som helst forening eller forretning hvorfor de
>> værdsætter rettidige betalinger som de kan regne med - fx via. PBS.
Prøv :)
> Telmore har selv valgt, at give kunderne op til 200,- kr. eller 7
> dage. De kunne sagtens lade være med dette, hvis det var et problem.
> Jeg har som sagt snakket med Telmore, og de antal kunder, der ikke kan
> finde ud af at betale er nærmest 0.
Og jeg har snakket med Peter Brixtofte, han siger at økonomien i Farum
kommune altid har været go'.
Ok, det har jeg ikke, og jeg ER da også overbevist om at Telmore er en
succes i sig selv uden de store problemer :)
>> Jep, og det er fint for dem der vil benytte sig af det.
>> Men derfor kan man vel godt brokke sig lidt (bare lidt) over at de
>> tager sig betalt for noget som, jeg mener, gavner dem selv.
>
> Telmore ser det som en service til kunderne. Telmore har ikke selv
> behov for denne service. Og igen - kunderne kan vælge at lade være,
> hvis de ønsker det.
Det argument kan ikke bruges til noget i den her sammenhæng.
Sådan er det jo med alle nye "produkter" - det er et tilbud til dig, og hvis
du ikke er tilfreds med prisen kan du jo bare lade være med at købe. Det
hele styres af udbud og efterspørgsel.
I denne her diskussion forklarer jeg bare at jeg også mener at gebyret er
ulogisk, for efter min umiddelbare mening er det en service der gavner dem
selv.
> HVIS det virkelig var så stor en fordel for Telmore, så ER det da dybt
> underligt, at de tager penge for det -
klip
Nja, egentligt ikke. Hvis man kan tage penge for et (hvilket som helst)
produkt der gør nogle mennesker glade, og oven i købet gavner en selv - så
ville man da være dum hvis man ikke gjorde det.
Tja, så det er vel på en eller anden måde iorden at Telmore tager penge for
det - når nogle folk nu er villige til at betale - så hvorfor ikke?
- Telmore tager penge for deres service, netop fordi de kan. Jeg mener dog
stadig at det er en sevice der gavner dem selv - men igen, det er jo bare
med til at gør Telmore til en rentabel forretning.
> men det ER som sagt heller ikke
> nogen særlig fordel for dem.
Sikke et slående argument - når du siger det, så ER det bare altid sådan
eller hvad? :)
>> Jep, og det er vel fair nok at firmaer vil tjene penge hvis de kan.
>> Men derfor kan man jo godt kommentere det ulogiske i netop det her
>> gebyr.
>
> Absolut, men man kan også godt diskutere om det nu også ER ulogisk.
Det er det vi gør
Og jeg kan sagtens læse argumenterne for og imod. Og jeg mener stadig at det
er godt for Telmore med fast betling de kan regne med.
Og nu gider jeg ikke gentage mig selv længere hehe :)
>> Og jeg er også en tilfreds Telmore kunde - men som sagt synes jeg
>> heller ikke om det nye gebyr.
>
> Så lad være med at bruge den service, længere er den sådan set ikke.
I dit hoved er den måske ikke længere - men her diskuterer vi altså om
automatisk optankning burde koste penge eller ej - vi diskuterer ikke om man
har brug for det det nye produkt, eller om folk SKAL bruge den. Se evt.
emnet i tråden :)
> Du har alle de samme muligheder du havde før, til samme pris.
Ja? Det er jeg godt klar over.
/Jan-Erik
| |
John B. Jensen (02-10-2002)
| Kommentar Fra : John B. Jensen |
Dato : 02-10-02 09:21 |
|
> I virkeligheden vil jeg tror at Telmore helst vil have at alle deres
kunder
> valgte automatisk optakning frem for den manuelle (for det ville sikre dem
> at deres kunders saldo aldrig kom i minus - og dermed forbedre deres
> likviditet, og færre tilfælde af "dårlige" betalere).
*** Jeg tror insitamentet ligeså meget er, at man håber på større
trafikforbrug.
Jeg synes faktisk at
> det ville være mere fornuft at det kostede 2 kr. i gebyr at bruge den
> manuelle optakning og gratis at bruge den automatiske.
*** Det kan der være lidt om - PBS er jo også gratis, men i tilfælde man vil
have sendt girokort ud, lægger mange firmaer gebyr på... Clubblahblah.dk som
er billigere (på nær oprettelsesgebyret) tilbyder gratis optankning via SMS.
> Så Telmore - tag jeg lige sammen og få fjernet det gebyr!!!
*** Pas på - det kan være farligt at kritisere Telmore herinde
>
> Mvh: Ruben
>
>
>
>
| |
Ruben Iversen (02-10-2002)
| Kommentar Fra : Ruben Iversen |
Dato : 02-10-02 10:53 |
|
"John B. Jensen" <jjensen@adslhome.dk> wrote in message
news:anea05$nre$1@news.net.uni-c.dk...
> *** Det kan der være lidt om - PBS er jo også gratis, men i tilfælde man
vil
> have sendt girokort ud, lægger mange firmaer gebyr på... Clubblahblah.dk
som
> er billigere (på nær oprettelsesgebyret) tilbyder gratis optankning via
SMS.
Rent faktisk er det sådan at Telmore betaler et gebyr, for at lade
betalingen foregå hos PBS. Så helt gratis er det altså ikke for Telmore (men
gebyret bliver selvfølgelig opkrævet af PBS mod Telmore, hvadenten der er
tale om en manuel optankning eller en automatisk). Så hver gang en kunde
indbetaler 100 kr. på sin konto, så får Telmore kun cirka 99 kr. ud af det.
> *** Pas på - det kan være farligt at kritisere Telmore herinde
- Ruben
| |
John B. Jensen (02-10-2002)
| Kommentar Fra : John B. Jensen |
Dato : 02-10-02 12:34 |
|
"Ruben Iversen" <rubeniversen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3d9ac216$0$69041$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "John B. Jensen" <jjensen@adslhome.dk> wrote in message
> news:anea05$nre$1@news.net.uni-c.dk...
> > *** Det kan der være lidt om - PBS er jo også gratis, men i tilfælde man
> vil
> > have sendt girokort ud, lægger mange firmaer gebyr på... Clubblahblah.dk
> som
> > er billigere (på nær oprettelsesgebyret) tilbyder gratis optankning via
> SMS.
>
> Rent faktisk er det sådan at Telmore betaler et gebyr, for at lade
> betalingen foregå hos PBS. Så helt gratis er det altså ikke for Telmore
(men
> gebyret bliver selvfølgelig opkrævet af PBS mod Telmore, hvadenten der er
> tale om en manuel optankning eller en automatisk). Så hver gang en kunde
> indbetaler 100 kr. på sin konto, så får Telmore kun cirka 99 kr. ud af
det.
Det gebyr er vel det samme om Telmores kunder vælger manuel, eller
automatisk betaling - eller tager jeg fejl?
/John
| |
Ruben Iversen (02-10-2002)
| Kommentar Fra : Ruben Iversen |
Dato : 02-10-02 13:10 |
|
"John B. Jensen" <jjensen@adslhome.dk> wrote in message
news:anelag$jbe$1@news.net.uni-c.dk...
> Det gebyr er vel det samme om Telmores kunder vælger manuel, eller
> automatisk betaling - eller tager jeg fejl?
Ja, det har du fuldstændig ret i!
- Ruben
| |
John B. Jensen (02-10-2002)
| Kommentar Fra : John B. Jensen |
Dato : 02-10-02 13:15 |
|
"John B. Jensen" <jjensen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:anelag$jbe$1@news.net.uni-c.dk...
>
> "Ruben Iversen" <rubeniversen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:3d9ac216$0$69041$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > "John B. Jensen" <jjensen@adslhome.dk> wrote in message
> > news:anea05$nre$1@news.net.uni-c.dk...
> > > *** Det kan der være lidt om - PBS er jo også gratis, men i tilfælde
man
> > vil
> > > have sendt girokort ud, lægger mange firmaer gebyr på...
Clubblahblah.dk
> > som
> > > er billigere (på nær oprettelsesgebyret) tilbyder gratis optankning
via
> > SMS.
> >
> > Rent faktisk er det sådan at Telmore betaler et gebyr, for at lade
> > betalingen foregå hos PBS. Så helt gratis er det altså ikke for Telmore
> (men
> > gebyret bliver selvfølgelig opkrævet af PBS mod Telmore, hvadenten der
er
> > tale om en manuel optankning eller en automatisk). Så hver gang en kunde
> > indbetaler 100 kr. på sin konto, så får Telmore kun cirka 99 kr. ud af
> det.
>
> Det gebyr er vel det samme om Telmores kunder vælger manuel, eller
> automatisk betaling - eller tager jeg fejl?
*** Doh - det var jo netop det du selv også skrev - sorry....
John
>
> /John
>
>
| |
Lasse Hedegaard (02-10-2002)
| Kommentar Fra : Lasse Hedegaard |
Dato : 02-10-02 13:17 |
|
Ruben Iversen skrev:
>Rent faktisk er det sådan at Telmore betaler et gebyr, for at lade
>betalingen foregå hos PBS. Så helt gratis er det altså ikke for Telmore (men
>gebyret bliver selvfølgelig opkrævet af PBS mod Telmore, hvadenten der er
>tale om en manuel optankning eller en automatisk). Så hver gang en kunde
>indbetaler 100 kr. på sin konto, så får Telmore kun cirka 99 kr. ud af det.
PBS priser kan ses her:
http://www.betaling.dk/forret/priser.htm
--
Venligst,
Lasse Hedegaard
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock
| |
Ruben Iversen (02-10-2002)
| Kommentar Fra : Ruben Iversen |
Dato : 02-10-02 13:27 |
|
"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> wrote in message
news:prolpug8lbrphvrs3kgricqpcunth47jqj@news.tele.dk...
> Ruben Iversen skrev:
> >Så hver gang en kunde
> >indbetaler 100 kr. på sin konto, så får Telmore kun cirka 99 kr. ud af
det.
>
> PBS priser kan ses her:
> http://www.betaling.dk/forret/priser.htm
Tak for linket!
Som jeg læser det betyder det at hver gang en kunde sætter 100 kr. ind på
sin konto, får Telmore ca. 97,95 kr. ud af det!
- Ruben
| |
Unlock i Horsens (02-10-2002)
| Kommentar Fra : Unlock i Horsens |
Dato : 02-10-02 10:26 |
|
Jeg vil nu ikke mene at det er urimeligt.
Lad os nu sige at du har en internetforbindelse via modem (hvilket mange
danskere har endnu) så ville det koste en opringning+tid. Og det er noget i
nærheden af 2 kr. Der kan du så spare tiden og kun betale det det koster for
at tanke op.
Helt urimeligt er det nu heller ikke.
"Ruben Iversen" <rubeniversen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3d9a9db1$0$52241$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej NG...
>
> Jeg har altid været temmelig tilfreds med Telmore's produkter og service.
Og
> generelt tror jeg også at det er holdningen her i gruppen til Telmore. Det
> er også smart at de nu har indført automatisk optakning af ens saldo.
>
> MEN deres gebyr (på 2 kr.) er helt ude i hampen, og virker totalt
urimeligt
> på mig. Det kan da ikke være rigtigt at jeg skal betale 2 kr. for at
> forbedre deres likviditet. Jeg ved selvfølgelig godt at der er
omkostninger
> med at indløse betalingen hos PBS for Telmore, men de har jo valgt at den
> "manuelle" optakning stadigvæk er gratis.
>
> I virkeligheden vil jeg tror at Telmore helst vil have at alle deres
kunder
> valgte automatisk optakning frem for den manuelle (for det ville sikre dem
> at deres kunders saldo aldrig kom i minus - og dermed forbedre deres
> likviditet, og færre tilfælde af "dårlige" betalere). Jeg synes faktisk at
> det ville være mere fornuft at det kostede 2 kr. i gebyr at bruge den
> manuelle optakning og gratis at bruge den automatiske.
>
> Så Telmore - tag jeg lige sammen og få fjernet det gebyr!!!
>
> Mvh: Ruben
>
>
>
>
| |
John B. Jensen (02-10-2002)
| Kommentar Fra : John B. Jensen |
Dato : 02-10-02 10:46 |
|
"Unlock i Horsens" <olesan@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3d9abbce$0$69063$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg vil nu ikke mene at det er urimeligt.
> Lad os nu sige at du har en internetforbindelse via modem (hvilket mange
> danskere har endnu) så ville det koste en opringning+tid. Og det er noget
i
> nærheden af 2 kr. Der kan du så spare tiden og kun betale det det koster
for
> at tanke op.
*** Den omkostning har da intet med Telmores omkostninger at gøre...
>
> Helt urimeligt er det nu heller ikke.
| |
Unlock i Horsens (02-10-2002)
| Kommentar Fra : Unlock i Horsens |
Dato : 02-10-02 11:27 |
|
Nej, men de sparer dig for tiden og det tager de 2 kr for det. Og det er da
ikke helt urimeligt.
Der er 1000 firmaer der tager 10-15 kr for et operatørlogo - Og det er
urimeligt
Men hvis man ikke har lyst til at bruge servicen, så er det jo heldigvis op
til en selv.
Og dette er nok en uendelig diskution. :
"John B. Jensen" <jjensen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:anef16$658$1@news.net.uni-c.dk...
>
> "Unlock i Horsens" <olesan@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d9abbce$0$69063$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Jeg vil nu ikke mene at det er urimeligt.
> > Lad os nu sige at du har en internetforbindelse via modem (hvilket mange
> > danskere har endnu) så ville det koste en opringning+tid. Og det er
noget
> i
> > nærheden af 2 kr. Der kan du så spare tiden og kun betale det det koster
> for
> > at tanke op.
>
> *** Den omkostning har da intet med Telmores omkostninger at gøre...
>
> >
> > Helt urimeligt er det nu heller ikke.
>
>
>
| |
Ruben Iversen (02-10-2002)
| Kommentar Fra : Ruben Iversen |
Dato : 02-10-02 10:46 |
|
"Unlock i Horsens" <olesan@tdcadsl.dk> wrote in message
news:3d9abbce$0$69063$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg vil nu ikke mene at det er urimeligt.
> Lad os nu sige at du har en internetforbindelse via modem (hvilket mange
> danskere har endnu) så ville det koste en opringning+tid. Og det er noget
i
> nærheden af 2 kr. Der kan du så spare tiden og kun betale det det koster
for
> at tanke op.
Jeg mener at du vender tingene på hovedet med ovenstående udtalelse. Et
gebyr er (for mig) noget en virksomhed opkræver for at dække de udgifter
virksomheden har ved at udføre en bestemt service - og altså ikke noget de
tager for at spare kunden penge.
- Ruben
PS: Forøvrigt har jeg en ADSL opkobling
| |
Preben Andersen (02-10-2002)
| Kommentar Fra : Preben Andersen |
Dato : 02-10-02 13:06 |
|
"Ruben Iversen" <rubeniversen@hotmail.com> wrote in message
news:3d9ac06d$0$69051$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg mener at du vender tingene på hovedet med ovenstående udtalelse. Et
> gebyr er (for mig) noget en virksomhed opkræver for at dække de udgifter
> virksomheden har ved at udføre en bestemt service - og altså ikke noget de
> tager for at spare kunden penge.
>
> - Ruben
Hvad brokker du dig så for, forventer du ikke at få løn for det arbejde du
udfører?
mvh
Preben
| |
Per Thomsen (03-10-2002)
| Kommentar Fra : Per Thomsen |
Dato : 03-10-02 14:17 |
|
> > Jeg mener at du vender tingene på hovedet med ovenstående udtalelse. Et
> > gebyr er (for mig) noget en virksomhed opkræver for at dække de udgifter
> > virksomheden har ved at udføre en bestemt service - og altså ikke noget
de
> > tager for at spare kunden penge.
> >
> > - Ruben
>
> Hvad brokker du dig så for, forventer du ikke at få løn for det arbejde du
> udfører?
>
Hvorfor er der nogle banker der opkræver gebyr for at have PC-bank?
Der er det kunden der laver arbejdet!
Per )
| |
Jean (03-10-2002)
| Kommentar Fra : Jean |
Dato : 03-10-02 16:05 |
|
Per skrev:
> Hvorfor er der nogle banker der opkræver gebyr for at have PC-bank?
> Der er det kunden der laver arbejdet!
Ja, måske... men hvis du ikke havde netbank til at betale regninger,
girokort, lave pengeoverførelser og se saldo på... så skulle du til at gå
ned i banken... og det tager længere tid!
Mvh Jean
--
Vil du købe billige mobiltelefoner,
så er Wanna-save.com svaret!
http://www.wanna-save.com/default.asp?GuestID=11130946
(Klik på 'Bliv bruger')
| |
Lasse Hedegaard (02-10-2002)
| Kommentar Fra : Lasse Hedegaard |
Dato : 02-10-02 13:22 |
|
Ruben Iversen skrev:
>Jeg mener at du vender tingene på hovedet med ovenstående udtalelse. Et
>gebyr er (for mig) noget en virksomhed opkræver for at dække de udgifter
>virksomheden har ved at udføre en bestemt service - og altså ikke noget de
>tager for at spare kunden penge.
Der har helt sikkert også være udgifter i at kunne oprette
"autotankning". Løn til idéudviklere, programmører,
hjemmesidedesignere, grafikere, tekstforfattere. Jaja, lidt i
overkanten sikkert, men blot for at give dig et indtryk af, hvordan
virkelighedens verden ser ud. Desuden stilles der meget store
sikkerhedskrav til Telmore, når de skal have ens Dankortoplysninger
liggende. Normalt ser Telmore aldrig ens Dankortinformationer når man
tanker op, men de bliver nødt til at gemme ens oplysninger, når denne
services bruges. Der har så været omkostninger i at få stablet et
ordentligt sikkerhedssystem på benene (samt igen løn), og muligvis
skal PBS også have en ekstra andel - ved det ikke.
Der er selvfølgelig også omkostninger, når folk bruger den manuelle
optankning, men Telmore har tilsyneladende valgt at se "autotankning"
som en ekstra service til kunderne - som dem der vil bruge den, så får
lov til at betale for. Helt fair, selvom jeg heller ikke ville have
undret mig, hvis Telmore havde lanceret servicen uden gebyr.
--
Venligst,
Lasse Hedegaard
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock
| |
Ruben Iversen (02-10-2002)
| Kommentar Fra : Ruben Iversen |
Dato : 02-10-02 13:49 |
|
"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> wrote in message
news:vvolpukdkr1c4pv4cq33m6bllj8p4d5ehh@news.tele.dk...
> Der har helt sikkert også være udgifter i at kunne oprette
> "autotankning". Løn til idéudviklere, programmører,
> hjemmesidedesignere, grafikere, tekstforfattere. Jaja, lidt i
> overkanten sikkert, men blot for at give dig et indtryk af, hvordan
> virkelighedens verden ser ud. Desuden stilles der meget store
> sikkerhedskrav til Telmore, når de skal have ens Dankortoplysninger
> liggende. Normalt ser Telmore aldrig ens Dankortinformationer når man
> tanker op, men de bliver nødt til at gemme ens oplysninger, når denne
> services bruges. Der har så været omkostninger i at få stablet et
> ordentligt sikkerhedssystem på benene (samt igen løn), og muligvis
> skal PBS også have en ekstra andel - ved det ikke.
Jeg er fuldstændig enig i hvad du skriver, og har selvfølgelig også selv
tænkt over at de havde disse udgifter INDEN jeg postede mit indlæg. Men jeg
føler mig nu stadig overbevist om at de omkostninger de har haft ved
udviklingen af funktionen bliver dækket hjem igen ved at kunderne "aldrig"
får en negativ saldo - og dermed forbedrer Telmore's likividitet.
- Ruben
| |
Lasse Hedegaard (02-10-2002)
| Kommentar Fra : Lasse Hedegaard |
Dato : 02-10-02 13:56 |
|
Ruben Iversen skrev:
>Jeg er fuldstændig enig i hvad du skriver, og har selvfølgelig også selv
>tænkt over at de havde disse udgifter INDEN jeg postede mit indlæg. Men jeg
>føler mig nu stadig overbevist om at de omkostninger de har haft ved
>udviklingen af funktionen bliver dækket hjem igen ved at kunderne "aldrig"
>får en negativ saldo - og dermed forbedrer Telmore's likividitet.
Der skal nu stadig tjenes penge, og Telmore har så valgt at tjene
penge på gyngerne i stedet for karusellen.
--
Venligst,
Lasse Hedegaard
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock
| |
Henrik Stidsen (02-10-2002)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 02-10-02 18:11 |
|
Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote in
news:vvolpukdkr1c4pv4cq33m6bllj8p4d5ehh@news.tele.dk
> Desuden stilles der meget store
> sikkerhedskrav til Telmore, når de skal have ens
> Dankortoplysninger liggende. Normalt ser Telmore aldrig ens
> Dankortinformationer når man tanker op, men de bliver nødt til
> at gemme ens oplysninger, når denne services bruges. Der har så
> været omkostninger i at få stablet et ordentligt
> sikkerhedssystem på benene (samt igen løn), og muligvis skal PBS
> også have en ekstra andel - ved det ikke.
Og lige netop det at de skal have kortoplysningerne liggende gør at
jeg ikke vil bruge deres auto-tanker overhovedet...
--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt/undtagelse
"I am a nobody, and nobody is perfect; therefore I am perfect."
http://hs235.dk | @spammer.dk <- spamfri emailadresse ;)
| |
Lasse Hedegaard (02-10-2002)
| Kommentar Fra : Lasse Hedegaard |
Dato : 02-10-02 18:49 |
|
Henrik Stidsen skrev:
>Og lige netop det at de skal have kortoplysningerne liggende gør at
>jeg ikke vil bruge deres auto-tanker overhovedet...
Og det er jo heldigt, at du har valget :)
Servicen er til for dem der vil bruge den. Dem der vil, får lov at
betale. Dem der ikke vil, de bliver ved med at have samme muligheder
som før, til den samme pris de betalte før.
--
Venligst,
Lasse Hedegaard
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock
| |
Henrik Stidsen (02-10-2002)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 02-10-02 20:55 |
|
Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote in
news:pbcmpuk0rl1sc9kgnrn84bjo8btbcde1vm@news.tele.dk
>>Og lige netop det at de skal have kortoplysningerne liggende gør
>>at jeg ikke vil bruge deres auto-tanker overhovedet...
>
> Og det er jo heldigt, at du har valget :)
Ja jeg ville godt nok være træt af hvis der var tvang ;)
> Servicen er til for dem der vil bruge den. Dem der vil, får lov
> at betale. Dem der ikke vil, de bliver ved med at have samme
> muligheder som før, til den samme pris de betalte før.
Og det er IMHO fair nok, på en eller anden måde syns jeg også jeg har
bedre styr på forbruget hvis jeg selv skal tanke op.
--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt/undtagelse
"I am a nobody, and nobody is perfect; therefore I am perfect."
http://hs235.dk | @spammer.dk <- spamfri emailadresse ;)
| |
Preben Andersen (02-10-2002)
| Kommentar Fra : Preben Andersen |
Dato : 02-10-02 12:58 |
|
"Ruben Iversen" <rubeniversen@hotmail.com> wrote in message
news:3d9a9db1$0$52241$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej NG...
>
> Jeg har altid været temmelig tilfreds med Telmore's produkter og service.
Og
> generelt tror jeg også at det er holdningen her i gruppen til Telmore. Det
> er også smart at de nu har indført automatisk optakning af ens saldo.
>
> MEN deres gebyr (på 2 kr.) er helt ude i hampen, og virker totalt
urimeligt
> på mig. Det kan da ikke være rigtigt at jeg skal betale 2 kr. for at
> forbedre deres likviditet. Jeg ved selvfølgelig godt at der er
omkostninger
> med at indløse betalingen hos PBS for Telmore, men de har jo valgt at den
> "manuelle" optakning stadigvæk er gratis.
>
> I virkeligheden vil jeg tror at Telmore helst vil have at alle deres
kunder
> valgte automatisk optakning frem for den manuelle (for det ville sikre dem
> at deres kunders saldo aldrig kom i minus - og dermed forbedre deres
> likviditet, og færre tilfælde af "dårlige" betalere). Jeg synes faktisk at
> det ville være mere fornuft at det kostede 2 kr. i gebyr at bruge den
> manuelle optakning og gratis at bruge den automatiske.
>
> Så Telmore - tag jeg lige sammen og få fjernet det gebyr!!!
Hvad er dit problem? Hvis du ikke selv kan huske at betale, eller overkomme
at gøre det selv, er det vel i orden at dem, som gør arbejdet for dig, skal
have 2 kr. for det. Hvis du er utilfreds kan du jo selv gøre det. Lad være
med at være så smålig.
mvh
Preben
| |
Ruben Iversen (02-10-2002)
| Kommentar Fra : Ruben Iversen |
Dato : 02-10-02 13:22 |
|
"Preben Andersen" <pran@privat.dk> wrote in message
news:3d9adf2a$0$18136$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvad er dit problem? Hvis du ikke selv kan huske at betale, eller
overkomme
> at gøre det selv, er det vel i orden at dem, som gør arbejdet for dig,
skal
> have 2 kr. for det. Hvis du er utilfreds kan du jo selv gøre det. Lad være
> med at være så smålig.
Rolig nu!
Jeg har intet imod gebyrer - bare de står i forhold til den faktiske udgift,
og at de ikke virker ulogiske (og jeg mener forsat at det er ulogisk at
Telmore ikke tager sig betalt for manuel optankning - men nu indfører det på
automatisk)
Og jo - det kan da godt være at jeg er 'smålig' med mit indlæg, og jeg
indrømmer da gerne at der er større problemer i verdenen - men med mit mobil
forbrug kan det dog blive til en del gebyr'er over et årstid, hvis jeg
brugte Telmore's automatisk optanknings funktion.
- Ruben
| |
Michael Kjærsgård (02-10-2002)
| Kommentar Fra : Michael Kjærsgård |
Dato : 02-10-02 13:45 |
|
> Og jo - det kan da godt være at jeg er 'smålig' med mit indlæg, og jeg
> indrømmer da gerne at der er større problemer i verdenen - men med mit mobil
> forbrug kan det dog blive til en del gebyr'er over et årstid, hvis jeg
> brugte Telmore's automatisk optanknings funktion.
Alting er relativt.
Du kan jo selv vælge det beløb Telmore skal tanke op med så det passer til dit
forbrug.
--
Michael
http://www.vitsms.tk
| |
Preben Andersen (02-10-2002)
| Kommentar Fra : Preben Andersen |
Dato : 02-10-02 14:47 |
|
"Ruben Iversen" <rubeniversen@hotmail.com> wrote in message
news:3d9ae4e3$0$69058$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Jeg har intet imod gebyrer - bare de står i forhold til den faktiske
udgift,
> og at de ikke virker ulogiske (og jeg mener forsat at det er ulogisk at
> Telmore ikke tager sig betalt for manuel optankning - men nu indfører det
på
> automatisk)
Hvad kender du til de faktiske udgifter?
Din logik halter noget. Automatisk betyder da ikke, at det bare sker af sig
selv. De tager betaling for automatisk optankning, fordi de gør arbejdet,
men ikke for manuel optankning fordi det her er dig, der gør arbejdet. Kan
det blive mere logisk?
> Og jo - det kan da godt være at jeg er 'smålig' med mit indlæg, og jeg
> indrømmer da gerne at der er større problemer i verdenen - men med mit
mobil
> forbrug kan det dog blive til en del gebyr'er over et årstid, hvis jeg
> brugte Telmore's automatisk optanknings funktion.
Ja, det er småligt klynkeri. Du kan jo bare få optanket kr. 1000,- pr. gang.
mvh
Preben
| |
Unlock i Horsens (02-10-2002)
| Kommentar Fra : Unlock i Horsens |
Dato : 02-10-02 19:06 |
|
Skal denne streng ikke snart holde k*ft??
"Ruben Iversen" <rubeniversen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3d9a9db1$0$52241$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej NG...
>
> Jeg har altid været temmelig tilfreds med Telmore's produkter og service.
Og
> generelt tror jeg også at det er holdningen her i gruppen til Telmore. Det
> er også smart at de nu har indført automatisk optakning af ens saldo.
>
> MEN deres gebyr (på 2 kr.) er helt ude i hampen, og virker totalt
urimeligt
> på mig. Det kan da ikke være rigtigt at jeg skal betale 2 kr. for at
> forbedre deres likviditet. Jeg ved selvfølgelig godt at der er
omkostninger
> med at indløse betalingen hos PBS for Telmore, men de har jo valgt at den
> "manuelle" optakning stadigvæk er gratis.
>
> I virkeligheden vil jeg tror at Telmore helst vil have at alle deres
kunder
> valgte automatisk optakning frem for den manuelle (for det ville sikre dem
> at deres kunders saldo aldrig kom i minus - og dermed forbedre deres
> likviditet, og færre tilfælde af "dårlige" betalere). Jeg synes faktisk at
> det ville være mere fornuft at det kostede 2 kr. i gebyr at bruge den
> manuelle optakning og gratis at bruge den automatiske.
>
> Så Telmore - tag jeg lige sammen og få fjernet det gebyr!!!
>
> Mvh: Ruben
>
>
>
>
| |
|
|