Virus sendt?
Fra : Mikael Schøler

Dato : 01-10-02 22:29

Hej NG..

Ved godt det måske er en anelse OT men jeg har lige modtaget en mail fra en
Anders Hansen med emnet 'Mafia'.

I selve står der noget i stil med:

Hej Mor

du kommer for sent paa grund af....

Vedhæftet er så en fil lydende nogenlunde sådan her:

remove.explorer.z eller something..

Jeg kender ingen Anders Hansen (ihvertfald ikke personligt) og har ikke
eftersøgt nogen fil.

Jeg har selvfølgelig slettet mailen men fik jo set på hvad filen hed..

Er det en I andre er stødt på? eller ved hvad det drejer sig om?

Mikael

Er iøvrigt igang med at scanne for virus...

Fra : danni plougmann

Dato : 01-10-02 22:47

jeg har også modtaget 2 viruser her til aften
subject i mailen var, you cant miss that out
min mor har også modtaget en fandens masse viruser den sidste stykke tid
heldigvis har vi norton antivirus der har reddet os vær gang indtil videre.

er der andre der modtager mange viruser i øjeblikket

Fra : SoftMan Brian

Dato : 01-10-02 22:59

"Mikael Schøler" <mik_s@tdcadsl.dk> wrote in message
> Ved godt det måske er en anelse OT men jeg har lige modtaget en mail fra
en
> Anders Hansen med emnet 'Mafia'.

Nu skal du ikke stole for meget på afsender.

prøv at gå ind under egenskaber for den mail, og se om den har en der
hedder:

Hvis den har den linie, kommer den fra den mail addresse.

Fra : Mikael Schøler

Dato : 01-10-02 23:05

"SoftMan Brian" <Brian_Hoey@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> hedder:
>
> Hvis den har den linie, kommer den fra den mail addresse.

Er jo lidt svært når nu mailen er slettet..:)

Men har scannet for virus og intet er fundet...

Fra : Migsæl

Dato : 01-10-02 23:38

On Wed, 2 Oct 2002 00:05:22 +0200, "Mikael Schøler" <mik_s@tdcadsl.dk>
wrote:

>Er jo lidt svært når nu mailen er slettet..:)
>
>Men har scannet for virus og intet er fundet...

Så bør du vist opdatere din virusscanner, for
de mails var nemlig inficeret med en gang Klez

Jeg fik nemlig også de 2 mails, men nu åbner jeg
aldrig vedhæftede filer uden at scanne dem først,
så de blev nappet uden probs.

mvh Migsæl

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 02-10-02 12:00

"Mikael Schøler" <mik_s@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> Anders Hansen med emnet 'Mafia'.
> Er det en I andre er stødt på? eller ved hvad det drejer sig om?

Hejsa

ja jeg har også modtaget en mail fra den person, godt nok står der noget
andet i den mail jeg har modtaget og er vedhæftet med filen "fjern
explore.doc.scr. hvis jeg ikke tager meget fejl, sender den selv virusen via
breve han har sendt til folk før og til alle de kontaktpersoner han har i
sin outlook, samt jeg fik en anden en samtidig med denne, en der hedder
tor,med arne som mellomnavn ang. noget med noget processor brug under xp ved
brænding af cd'ere, aner ikke hvor den person har fået min mail fra, med den
var vedhæftet med thumbs.db.scr og kan se at begge jeg har fået mail fra har
begge følgende efter @ kandu.dk så jeg tror bare det er en eller anden
tilfældig e-mail virusen siger mailen kommer fra. Desuden åbner jeg aldrig
vedhæftet filer fra folk jeg ikke kender, de ryger lige i skraldespanden,
samt har sat mit kaspersky antivirus til at scanne mine HD's 1 gang dagligt
og den detecter engligt mere end mcfee, som jeg kørte med førhen, den her
går selv ind i rar og exe filerne og scanner filerne der er derinde. Selvom
jeg ikke fatter, hvis folk downloader fra nettet, at de tør køre uden
antivirus. Der var på et tidspunkt, da hybris virusen var i omløb, at jeg
modtag de første 30 virus befængte mails på 14 dage, hvis ikke mere.

Hygge

AngelFire

Fra : Herold

Dato : 02-10-02 12:39

> antivirus. Der var på et tidspunkt, da hybris virusen var i omløb, at jeg
> modtag de første 30 virus befængte mails på 14 dage, hvis ikke mere.

Det fikse ved viraen er at den sender sig selv til en fra den smittedes
adresseliste, med afsender som en anden. Derfor kan man som regel spore sig
til vedkommende, hvis det er en man kender.