Sjov adfærd - syg?
Fra : Lars Krucov Detlef

Dato : 01-10-02 20:15

Hej

Min bretontæve på knap 4 1/2 år er begyndt at opføre sig pudsigt... Hun er
tydelig utilpas på en eller anden facon - normalt livlig og legesyg. Nu
smider hun sig ned og vil helst blot lige udstrakt på siden ... Hun gider
ikke ud at cykle eller gå - også der smider hun sig blot. Hun ryster meget
når hun ligger ned og har en tydelig hurtigere vejrtrækning.

Hun er ikke lige foran en løbetid - det er omkring 6 uger siden hun kom over
den sidste.

Lyder det bekendt for nogen?

mvh

Lars D

Fra : Holm

Dato : 01-10-02 20:23

Lars Krucov Detlef <lars@detlef.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d99f429$0$69067$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> når hun ligger ned og har en tydelig hurtigere vejrtrækning.
>
> Hun er ikke lige foran en løbetid - det er omkring 6 uger siden hun kom

Hun har vel ikke haft et lille møde med en hanhund ?
Jeg ville ihvertfald straks ringe til en dyrlæge , især fordi hun bare
smider sig ned..lyder ikke så godt !
Skynd dig at få ringet , især hvis det er blevet værre !!

Holm
Ps : Prøv og tag hendes temperatur. Normalen er ca 37-38.
Spiser og drikker hun normalt ?

Fra : Pia J

Dato : 01-10-02 20:37

Noget af det der kan opstå efter løbetid er jo falsk drægtighed og/eller
livmoderbetændelse. Virker hun sur, ked, spiser mindre eller andet?
Temperatur?

:Pia

Fra : Malle-brok

Dato : 01-10-02 20:42

Hej.

> Ps : Prøv og tag hendes temperatur. Normalen er ca 37-38.

For mennesker.

For hunde er normaltemperaturen ca. 38,5 - 39 grader....

Hilsen
Carina

Fra : Holm

Dato : 01-10-02 20:47

Malle-brok <malle-brok@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:anctce$c14$3@sunsite.dk...
> Hej.

> For mennesker.
>
> For hunde er normaltemperaturen ca. 38,5 - 39 grader....

> [...]
Har en hund over 38 uden at være "aktiveret" kan man tale om feber.
Ved det fra mit arbejde på dyreklinikken.
Holm

Fra : Lars Krucov Detlef

Dato : 01-10-02 20:58

Fra : Holm

Dato : 02-10-02 21:13

> [...]
> Hej.

> For mennesker.
>
> For hunde er normaltemperaturen ca. 38,5 - 39 grader....

...UPSSSSS!!!!
Undskyld!!!

Det er korrekt at normal temperaturer hos hunde er ca. 38-39 grader .
Tænkte på noget helt andet...og var ret træt.

mange hilsener Holm

Fra : Lars Krucov Detlef

Dato : 01-10-02 21:04

> [...]
>
> Holm
> Ps : Prøv og tag hendes temperatur. Normalen er ca 37-38.

Hej Holm
Jeg er næsten 100 pct. sikker på, at hun ikke er drægtig...

Men det er faktisk blevet være med, at hun bare smider sig ned ... hun går
kun få meter og så smider hun sig igen.... det ser lidt foruroligende ud. og
når hun så er kommet ned ruller hun meget rundt

Jeg ved ikke om hun har feber - har ikke lige en "gammeldags"
temperaturmåler ved hånden ... hendes snude er kold - var dog varm tidligere
i aften...

Hvad ville du da tro den fejler ... siden du også synes det er
foruroligende...

mvh

Lars

Fra : x Vuf x

Dato : 01-10-02 21:21

Tue, 1 Oct 2002 22:03:30 +0200, Lars Krucov Detlef wrote:

> [...]

Så hurtigt som muligt!!!

37 er fødetemperatur...

> [...]
>i aften...
>Hvad ville du da tro den fejler ... siden du også synes det er

Ja nu er jeg ikke dyrlæge, men har opdrættet hunde i 11 år.
Livmoderbetændelse, en død hvalp i hende...
Rysteriet siger mig, hun har store smerter!

--
Mvh Sonja webmaster@***sonpet.com fjern de 3*
http://www.sonpet.com

Fra : Lars Krucov Detlef

Dato : 01-10-02 22:32

Tak for de forskellige råd - jeg fulgte det flere af jer gav nemlig at ringe
til dyrlægen - selv om kl. var 22.30 ..

Det viste sig hun havde en ordenlig gang forstoppelse - så hun fik noget
afførende den ene vej og olie den anden vej samt en smertestillende sprøjte
.... Og nu her en time efter er hun næsten helt frisk igen... Hun har det
tydeligvis meget meget bedre.

Det var midler der virkede ret hurtigt på hunden - dyrlægen havde i
hvertfald relativt travlt med at få hende udenfor - og det forstod jeg så
godt

Tak for hjælpen til de forskellige

Lars D.

Fra : x Vuf x

Dato : 01-10-02 23:42

Tue, 1 Oct 2002 23:32:06 +0200, Lars Krucov Detlef wrote:

>Tak for de forskellige råd - jeg fulgte det flere af jer gav nemlig at ringe
>til dyrlægen - selv om kl. var 22.30 ..

Bravo!

> [...]
>... Og nu her en time efter er hun næsten helt frisk igen... Hun har det

Det var da dejligt.

Fra : John

Dato : 03-10-02 12:20

"Lars Krucov Detlef" <lars@detlef.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det var midler der virkede ret hurtigt på hunden - dyrlægen havde i
> hvertfald relativt travlt med at få hende udenfor - og det forstod jeg så

Hej Lars.

Godt og ansvarligt gjort. Glæder mig at din vovse er frisk og i hopla igen.

Nethilsen
John.

Fra : Lars Krucov Detlef

Dato : 01-10-02 21:05